Perşembe, Şubat 03, 2005

Afgan Çayı

Gecen yillarda birgün Ayse ve Hulusi'lere gittigimizde, Ayse bize afgan cayi yapti. Cok hosuma gitmisti cünkü kaküleli idi. Ve Marzia'ya (afgan arkadasima) anlattim. Marzia bana bu anlattigim cayin Hintlilerin ictigi sir-cay oldugunu söyledi. Fakat afganlilarda yaygin olan bir caymis. Gercek sütlü afgan cayi ise 'kaymak-cay' mis. Yapilisi birazcik daha zahmetli bir cay ama lezzette süphe yok! Bugün kolay olanini yani sir-cay'in tarifini vereyim daha sonra kaymak-cayi eklerim. Bu caylar sütlü cay icmeye alisik olmayanlar icin cok degisik gelebilir. Cay yerine güzel sicak bir icecek niyetine deneyin!

Şir-çay
1l süt
2-3 tatli kasik siyah cay (yesilde kullanilabilir)
1-2 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi tor kaküle
Süt kaynarken cayi bir bardakta veya caydanlik üstünde üstü kapali 1 bardak kaynamis suyla demleyin. Süt kaynayinca demlenmis cayi yavas yavas karistirarak ekleyin. Eger sütün rengi cok hos pembemsi bir renk aldiysa cayiniz hazir demektir. Simdi biraz seker ve toz kaküle ekliyorsunuz. Kaküleyi servis yaptiginiz bardaklara da serpistirebilirsiniz. Biz kaküleyi sevdigimiz icin ben kaküleyi tohum olarak 4-5 tohumu ya cayla demliyorum yada süte ilave edip servis yapmadan bir tatli kasigi yardimiyla cikariyorum. Afiyet olsun!Deneyen lütfen haber versin!

0 misafirim demis ki:

Yorum Gönder

<< Home