Pazartesi, Mayıs 16, 2005

Gülriz Sururi'nin Mutfagindan Annemin Mutfagina


Bu yemek benim haftasonu ilk gün yemegimin ana yemegi idi. Bu baslikta da belirtigim gibi annemin Gülriz Sururi'nin " A la Luna" programinda (1995in birinci yarisinda) ögrendigi bir yemek. O gün bugündür annemlerde cok sevilerek yapilan ve yenilen bir yemek.(Haftasonu misafir cocuklar hic mi hic sevmedi haberiniz olsun:)) Evlendikten sonra benim de severek misafirlerime yaptigim bir yemek. Annemin not aldigi defterde malesef bir isme rastlamak mümkün degil, kizartilmis kabak yataginda kavrulmus kekikli et üzeri püreli kasarli graten denilebilir özetle:)
Ben tepsime göre yaptigim icin ölcülerle mutfaginizda kendiniz biraz oynayacaksiniz ama Gülriz Sururi'nin iki kisi icin verdigi ölcü su:
300g kuzu kusbasi, 1kabak , 1 paket patatesezmesi, 100g rendelenmis peynir, kekik, tuz, karabiber, 2yk un, luna

Lezziz, adi bilinmez!
500gr kuzu kusbasi,

500gr ciger kusbasi,

tepsimi kapatacak kadar kabak*

3 paket patatespüresi,

rendelenmis peynir,

kekik, tuz, karabiber, un

- kabaklarimi* dilim dilim kestim ve kizartim. Firintepsime dizdim.

(*biz bir sira kabak bir sira patlican yapiyoruz fakat patlican kasede pilavda olunca ben sadece kabak yaptim)

- etimi ve cigerimi bir kase icinde unladim ve kekikledim.

- bir tavaya zeytinyagi koydum ve tekrar biraz kekik ekledim(seviyorum ya:)). Önce etleri ekleyip biraz kavurdum. Etler pismeye baslayinca cigerleri ekledim. Onlarida kavurduktan sonra kabaklarin üzerine yaydim.

- patates püremi hazirladim. Ve etlerin üzerine sürdüm.

- rendelenmis kasari üzerine serpistirerek önceden isinmis firina verdim 15 dakika.

Voilà!



5 misafirim demis ki:

Blogger hayalperisi said...

merhabalar alevin bloguna degilde sizin bloga yazmayi uygun gördüm benim bulundugum sartlardan sanirim burda yasam bicimimi o sekilde adlandirdim bilmem anlatabildimmi?? size iyi günler

16:36  
Blogger Dilek'ce said...

anladim. "biz de"yi yanlis anlamisim;)

20:49  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Dilek,
Bende ala luna yemekler kitabının iki cildide var.Senin verdiğin tarif 1.cild 29. sayfada yer alıyor. Adıda fırında tavuk ciğeri olarak geçiyor.Sevgiler

18:58  
Blogger Dilek'ce said...

cok tesekkürler muhterem bey!

17:01  
Anonymous Adsız said...

bence yemeklerle ilgilenen bir muhteremin bayan olma olasılığı daha yüksek:)

13:50  

Yorum Gönder

<< Home