Pazartesi, Mayıs 02, 2005

KüRdAn KeBaP


Misafirime ne pisireyim diye düsünenler kürdan kebaba ne dersiniz? Beni cok saolsun yillardir misafirlerimde sevdiren bir yemek. Tadina bayilan bir arkadasimiz kalanlarini paketleyip Ingiltere'ye götürmüstü, benden sikila sikila istedikten sonra. Esimin dayilarindan biri ziyaretimize geldiginde cok begenmis esine tarifi aldirip iki haftasonu üst üste yaptirmisti bu yemegi. Ben disina sardigim patlicanlari önce kizartip derin dondurucuda sakladigim icin misafir öncesi cok büyük telasta olmuyor. Püf noktasi sanirim baska kürdan kebablardan farkli kilan üstüne döktügüm domates sosu icin zeytinyaginda bol kekik kavurmam. Cok saolsunlar ve hep var olsunlar anneannem ve teyzem beni kendi topladiklari kekiklerden yoksun birakmiyorlar!!! Ben de her firsatta güzel lezzetler icin kullanabiliyorum:)Bu haftasonu misafirimize aslinda sadece kendimize ve yakin arkadaslarimiza yaptigim gibi köfteye cok ince kiyilmamis camfistigi ekledim. Biz seviyoruz siz de sevebileceginizi düsünürseniz gelecek sefere öyle deneyin.

Altaki resme kadar olan bölüm 25 mayis 2005te eklenmistir:
Ben bu tarifi ölcüye göre yapmadigim icin anlatmasi biraz güc ama eminim kendi ölcünüzü cabuk bulacaksiniz.
Ben patlicanlari birkac kilo alip birden kizartip 16ar dilim olarak donduruyorum. 4 kisiye 4er kürdan kebab düsecek sekilde. Bir tepsiye patates dilimleri ile yerlestiriyorum. Patates yerine pilavla da servis yapabilirsiniuz.
Kürdan Kebap
1 kg uzun ve düzgün patlican, ince ince dilimlenip kizartilmis
köfte harci icin:
500g kiyma
1 büyük sogan rendelenmis
1-2 dis sarimsak
1 yemek kasigi salca
sevdiginiz baharatlar
(sosuna koydugunuz baharatla uyuyasak baharatlar tabiki)
tuz, karabiber
iri kiyilmis antepfistigi (istege bagli)
ihtiyaci kadar galete unu

Köfte harcini hazirladiktan sonra sekil verdigim köfteleri patlican dilimlerimin sap tarafina yerlestirip sariyorum. Kürdan süsü disinda patlicanin bittigi yeri tutturmak icinde yerlestiriliyor. Ben biten yerini tepside alt tarafa gelecek sekilde yerlestirip kürdani göze hitap acisindan üstüne kullaniyorum.Tepsiye hepsini yerlestirdikten sonra üzerine bol sos döküp yarim saat firinliyorum 200°de.

Sos icin derince bir tavada zeytinyaginda kuru kekigimi kavuruyorum*(dilerseniz sarimsakla veya nane ile yapabilirsiniz). Illede gerekli degil fakat bir yemek kasigi salca kavuruyorum ben icinde 400gr domates sosu veya konserve domates (ince ince dogranmis) eklemeden. Tepsideki ihtiyacima göre 500ml kadar kaynamis su ekleyip kaynatiyorum. Sos miktari üzerine yag gezdiriyormus gibi degil de daha fazla. Yarim saat icinde buharlasip sivi kalmayacak sekilde.

* aslinda kekigin (diger baharatlarinda kuruda da) aromasini kaybetmemesi icin sosun sonuna dogru eklemek gerekiyor, ben yagda kavrulurken cikardigi kokuyu sevdigim icin olsa gerek hep yapilmamasi gerektigi sekilde yapiyorum:(

Not: Köfte harcini hazirlayip buzdolabinda dinlendirebilirsiniz patlicanlariniza koyulmadan. Daha lezzetli ve daha iyi sekil alir olacaktir harc.

8 misafirim demis ki:

Anonymous Adsız said...

Merhaba Dilek,

Tarifi ne zaman yazacaksin? Sabirla bekliyoruz.

11:02  
Blogger ÇiğDem said...

üüüffff ... Dilek abla yine resim kendi icin konusuyor zaten ...
Sanki kokusu teee buralara burnuma kadar geldi ...

Rejimdeyim ama bakmasindan bile belirli bir tad aliyorum ... gözüm doyuyor ne diim :-)

ellerine saglik ...

15:52  
Blogger Minik Patikler said...

Iste ben boyle yemekler istiyorum. Ellerine saglik, afiyet te olsun :)

16:41  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Anonymous bu tür yemeklerimin tariflerini yazmak hayli zor benim icin cünkü herseyi göz karari yapiyorum ama tarifi yazip eklemeye calisacagim söz!

Rejimlerde sevdigin bir yemege bakmak iskence olabilir ama sen onlarin hepsini yemis kabul et ve verecegin kiloyla ulasacagin güzellikleri düsün zaten güzel Cigdemcigim!

Hosuna gittigine sevindim Seniyye! Bugün de sevecegin varsa mutfakta belki aksama koyarim bloga:)

13:07  
Anonymous Adsız said...

Thank you!
[url=http://tfsbozrq.com/khig/qjoj.html]My homepage[/url] | [url=http://xttbqizp.com/lcek/nase.html]Cool site[/url]

22:35  
Anonymous Adsız said...

Well done!
My homepage | Please visit

22:37  
Anonymous Adsız said...

Great work!
http://tfsbozrq.com/khig/qjoj.html | http://bplieoii.com/pesl/rtoi.html

22:37  
Anonymous Adsız said...

bir arkadaşımdan duymuştum kürdan kebabının lezzetini,burdanda tarife baktım mutlakja deneyecegim.teşekkür ederim.böyle güzel tariflerinizi bekliyorum.

11:53  

Yorum Gönder

<< Home