Pazartesi, Mayıs 16, 2005

Patlican Kasede Pilav


Bu pilav yapildigindan bir gün sonra inanilmaz lezzetli idi. Malesef patlicanli görüntüsü belki o kadar istah acici degil. Ben bu tarifi ilk kez orjinaline sadik kalarak patlicanla yaptim. Tarifi sofra dergilerinin biriden yazmis olmaliyim. Ben bu pilavi severek kabakla yapiyorum, onu da bir ara eklerim. Kendimize icine kavrulmus et, tavuk ekledim mi yogurtla tek yemek olarak soframizda yer aliyor.
Patlican Kasede Pilav
1 kg patlican
3 corba kasigi tereyag(ben zeytinyag kullandim)
1 adet sogan
2su bardagi pirinc
1 adet kesme seker
2 su bardagi sicak su
150 mantar
1 corba kasigi dolmalik fistik
kuru nane, tuz
(ben nane yerine kisnis tohumu ekliyorum icine)
- Patlicanlari uzunlamasina dilimleyip, kizgin yagda kizartin.
- Patlicanlari isiya dayanikli ve resimdeki formu verecek bir kaba yarisi disarida kalacak bicimde dizin.
- Iki corba kasigi tereyagini eritin ve ince dogranmis sogani icinde kavurun. Pririncleri ekleyin. 10 dakika daha kavurup, tuz ve seker katin. Sicak suyu ekleyip tencerenin kapagini kapatip pisirin.
- Diger tarafta 1 corba kasigi tereyagini eritin. Yikayip, limonlu suda beklettiginiz mantarlari yagda 5-6 dakika kavurup atesten alin. (Ben mantarlari silip dilimleyip direkt kavuruyorum, limon suyunu üzerine damlatiyorum, limonlu suda bekletmenin amaci tadi olmasada.)
- patlicanlarin üzerine pilavin yarisini dökün. Fistik(ben önce kavuruyorum) ve mantar karisimini da pilavin üstüne yayin. Naneyi serpin. Kalan pilavi mantarlarin üzerine dökün. Sarkan patlicanlari ortaya toparlayin. (ben üzerine basmasi icin tabak yerlestiriyorum kapagin altina, sanki sonra formda kalmasini kolaylastiriyor gibi geliyor.)
-Orta hararetli firinda 10 dakika pisirin. Ters cevirip, dilimleyerek servis yapin.
NOT: kücük firin kaplariniz veya suffle formlarina birer kisilikte yapabilirsiniz cok hos oluyor. Sadece patlicanlariniz (kabaklariniz) kisa kisaysa iyi olur.

patlican uzak

7 misafirim demis ki:

Blogger Rengarenk dantel said...

mmmmmmmmmmmmmm... çok güzel görünüyooor...

13:19  
Blogger Dilek'ce said...

:) nazli görüntü seni korkutmadigina sevindim!

21:23  
Blogger Hanife said...

Goruntu muthis.. Mutlaka deneyecegim..
Ellerine saglik Dilek.

14:37  
Blogger Dilek'ce said...

Cok saol Hanife!
Pardon yorumu atlamisim:(

09:33  
Anonymous Adsız said...

Good design!
[url=http://uiipoatt.com/fqvq/wndb.html]My homepage[/url] | [url=http://uiawvovu.com/yybl/mgkv.html]Cool site[/url]

02:42  
Anonymous Adsız said...

Great work!
My homepage | Please visit

02:43  
Anonymous Adsız said...

Great work!
http://uiipoatt.com/fqvq/wndb.html | http://wxnvylun.com/vofu/dwfj.html

02:43  

Yorum Gönder

<< Home