Salı, Haziran 07, 2005

Melba Eis Terrine


Tarif Tim Mälzer'e ait, renklere bayilmistim gördügümde. Benim havalar bir isinsa da soguk tariflere gecsem listesinden. Tanimayanlar icin Tim Mälzer Almanya'nin Jamie Oliver'i. Tv Programi ise Jamie Oliver'in taklidi diyelim. Taklit derken Tim Mälzer'in kendine özgü tarzini kücümsemek amaciyla degil sadece tv konzepti, marketing staretejisi ondan alindigi icin böyle diyorum. Bildigim kadariyla Tim ve Jamie arkadaslar! Ben Tim'in kendini, yemek yapma stilini ve tariflerini seviyorum. Onun tariflerinden yapmak istedigim uzunca bir liste var. Bu arada programdaki asistantina (Nina'ya) gicik oluyorum;) Hemfikirlerim varsa lütfen tanisalim:)

Terrine'nin türkcesini bilmiyorum. Tam olarak Gourmet dünyasinda ne ifade ettigini de bilmiyorum. Fakat benim icin Terrine üste -birazcik kücük- görünen dikdörtgen seklinde yapilan tatli veya tuzlu ama donmus birsey. Ister jelatinle ve buzlukta. Dedigim gibi bu sadece benim terrine'den anladigim sey! Uluslararasi bir yemek sözlügü bilen varsa bir bakalim tam neymis bu terrine. Belki aranizda tam ne oldugunu bilen vardir. Ben terrine kalibim olmadigi icin dikdörtgen pasta kalibimi kullandim.

Melba Dondurma Terrine'si

300g kayisi, dörde kesilmis

(ben gercek melbadaki gibi (konserve) seftali kullandim )
75gr seker
1-3 yemek kasigi Ameretto
(ben acibadem aromasi kullandim)
bu üc malzemeyi karistir, 10 dakika firinla, cikar ve sogumasi icin bir kenara birak. Soguduktan sonra kaliba yerlestir hafif basarak. (ben yapismasin diye folyo kullandim.)Ve derindondurucuya koyun diger islemleri hazirlayana dek.
400gr dondurulmus ahududu (frambuaz)
6 yemek kasigi seker
ikisini karistir, buz hafif cözüldükten sonra blenderle püre haline getir. Olusan püreyi (sorbeti) kaliptaki seftalilerin üzerine basin.
cirpilmis cig kremaya(ben 200ml kullandim/tarifte ölcü yoktu) 75gr bezeyi hafif kirarak ekleyin. Kaliptakilerin en üstüne bu karisimi yerlestirin.

1 saat kadar buzlukta tutun. Servis etmeye yakin kaliptan ters cevirerek cikarin. Afiyet olsun!


21 misafirim demis ki:

Anonymous Adsız said...

Dilek,

Neden tariflerini bir muammaymis gibi sayfaya aktariyorsun? Dikkatimi cekti cogu tarifin resimleri var tarifleri yok. Yada anlatimlari cok karisik. Seni uzmek amaciyla bu maili gondermiyorum ama resimi gorunce aa ne guzel aksama yapiyim diyorsun ama tarif yok. Sanirim sitenin boyle olmasi hosuna gidiyor. Biraz siteyi takip edenleride dusun lutfen.

09:06  
Blogger yEşiL said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

10:27  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Anonymous,
sayfayi gercekten takip edenler bilirler ki tarifleri cok triviyal olmadigi sürece koyuyorum, bazen vakittim veya keyfim olmadigi icin gecikebiliyor. Sitemi takip edenleri düsünüyorum ama sayfamda kamu hizmeti gibi bir görevde amaclamiyorum! Tanidigim ve blog yönüyle tansitigim bircok arkadasimla güzellikleri paylastigim ve kisisel hobbylerime yer verdigim bir websitesi; adi üstünde bir blog. Tariflerim profesyonel bir yemek kitabi editörden gecmiyor ama yeterince acik yazmaya calisiyorum ve sorulan hic bir soruyu da simdiye kadar cevapsiz birakmadim! Tabi sen yine de resimleri ve tarifleri amatörce bulursan haklisin!

13:20  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Anonymous,
Dilek'in dedigi gibi Dilek'ce bir yemek blogu degil, daha cok bircok yonuyle hayatini uzakta olan ailesi ve arkadaslariyla paylasmak icin kullandigi bir gunluk. Buna karsilik, yine de Dilek, tariflerinin hemen hepsini bizimle paylasiyor, normalde koymayi dusunmedigi tarifleri de istek uzerine ekledigi cok oldu, ya da ozel maille istek sahiplerine ulastirdi. Sonra resimlerin onden tariflerin arkadan gelmesi benim bildigim bircok yemek blogunda da oluyor. Biliyorum, resimler cok guzel oldugu icin tarifleri beklemek bazen zor oluyor. Ama 2 yasindaki tatli IFE'nin pesinden kosarken bir yandan da bu blogu goturebilmek kolay is mi? Hersey icin tesekkurler, Dilek.

14:23  
Anonymous Adsız said...

Dilek Merhaba;
Hava sıcak,mevsim artık nihayet yaz ve bu telaffuzu zor meyveli-dondurmalı tatlı çok iştah kabartıcı ve de Sen iyi bir ustasın!Tarifini bir ara yazarsan,çilekler bitmeden(sanırım çilekte var)denemeyi,yapmayı çok arzu ediyorum.Sevgilerimle!

15:59  
Blogger Aslı Altan Altundal said...

Dilekcim, Sanırım en çok güncellenen site seninki. Ben bakmaya yetişemiyorum çünkü. Ama artık tatil geliyor. Yaşasın . Hergün evdeyim. Ve sendeyim. Kepekli elmalı pastanı biraz şekil değişikliğiyle denedim. Harika oldu tam bana göre.Sonra İFE ciğin balıklarını çok beğenip yazamamıştım.Sanatkar olacak gibi. Annenin bahçesinde de kulaklarım çınladı gerçekten.Fotoğrafların harika ,Sonra ayıcıklı pastanla , uğurböceği pizzan . Bana ilham veriyorsun. Teşekkürler. Senin blogunda mutluluk ve huzur hissediyorum. Maşallah . Allah bozmasın.Sevgilerimle...

16:45  
Anonymous Adsız said...

Anonymos,
elestiriye elin uzanirken, kendini tanitmada neden zorluk cekiyorsun acaba? huyu güzel, kendi güzel, becerileri güzel olan, arkadasim diyebilecegimle gurur duydugum Dilek, güzel huylulugunu sana burda, senin kendini tanitmadigin halde, sana cevap vermesiyle gösterdi. Ben sahsen kendini tanitmaya cesaret bulamadan elestiri yapan kimsenin elestirisinide dikkat vermezdim.
serap

18:04  
Blogger Minik Patikler said...

Cok canim cekti mmhhhhhh.

Ellerine saglik. Harikasin Dilek!!

23:58  
Anonymous Adsız said...

selam dilekciimm :) siten süper, sen süper, tarif süper tebrik ederim seni! bu tatliyi en kisa zamanda denemek istiyorum, ama sonunu biraz detayli anlatirsan sevinirim. bezeler su hazir satilanlardanmi + kirarken elle mi yoksa mutfak robotundami kirdin, birde tarif kac kisilik? kendine iyi bak canim, basarilarinin devamini diliyorum, "semina" (selma)

00:48  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Dilek, Tim Mälzer'in programini bende cok begenerek izliyorum tabii kizim izin verirse, ve Nina'ya bende gicik oluyorum :)

Sitene hergün mutlaka Ugruyorum, hos daha tarifleri denemedim ama su tembelligi üzerimden atinca kesin tek tek denenecek hepsi :)

10:57  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Zinnur birsey degil! Sana da cok tesekkürler ben senden cok sey ögreniyorum!

Sevgili Semanur hosgeldin!!! Ziyaretinin cok güzel gectigini okudum mutlu oldum! Ayrica oglusuna kavusmana da sevindim:)Umarim kizininda cok hosuna gitmistir. Tarifte cilek yok ama (dondurulmus) cilekle de mutlaka yapilabilir. Bence yaz icin güzel bir tatli, birebire uygulanmasi gerekmiyor tarifler nede olsa:)
Cilekli tarifler ben de yapmak istiyorum. Iki haftadir cilegimi kendimin toplayabilecegi cilek tarlasi ariyorum cevrede. Simdilik sadece Basel yakinlarinda bir cilek ülkesi oldugunu ögrendim ama bana uzak. Gecenlerde onlar icin calistigim kurumun(Basel) daveti varmis gitmeyi düsünüyorum fakat davet öncesi ve sonrasi cilek toplamaya gidebilecegimi pek düsünmüyorum;)

Aslicigim fikir verebiliyorsam ne mutlu bana! Pastayi sevdigine sevindim, tatilde belki koyarsin resimlerini cektiysen. Fatin Erge'den ne olur biz de dogumgününde uzun uzun düsündük ama karar veremedik. Sanatci olmasi bence daha makbül:) Fakat cok sabirsiz oldugu icin belki aksiyon sanatcisi olur:)Hayirli bir insan olsun insAllah!

Sevgili Serap, ben de seninle gurur duyuyorum biliyorsun!

Seniyyecigim sagol. Bu tatli belki dokunmaz midene, ne dersin?

Merhaba Selma hosgeldin sayfama!Sonunu tekrar acmaya calisacagim. Tarifin (almanca) bulundugu yere link vereyim oradan sen de tekrar okursun.Tarif. Bezeleri Migrostan aldim.böyle bir paket. Elle kirdim, kitirliklari kalacak sekilde.
Selma sen de kendine, ogluna ve Semina'ya iyi bak!
Sevgiler

11:27  
Blogger Dilek'ce said...

böyle bir paket"linkimi yanlis yazmisim, garip bir sayfaya baglanti var!lütfen yeni baglantiya bak Selma!

11:39  
Blogger Dilek'ce said...

Hosgeldin Sakis!
ya benim gibi Nina gicik birisinin ciktigina sevindim! Ben de sadece ben gicik oluyorum diye kendimden süpheye baslamistim;)
Kizina ve sana Sevgiler!

11:43  
Anonymous Adsız said...

Dilek Merhaba
Tarif için teşekkürler!En kısa zamanda yapacağım inşallah.Lakin birşey soracağım yine,ameretto(yanlış mı yazdım)nedir,koyulmaması tadını çok etkilermi? Ayrıca,Türkiye'ye Istanbul'a gelmeyi düşünüyormusun bu yaz,misafir etmek isterim.Sevgiler!

12:11  
Anonymous Adsız said...

Dilek yeni okudum.Hoşbulduk.İnşallah Sizlerde,tüm isteyen arkadaşlarda bizde tekrar tekrar gideriz ömrümüzde.Siteni ben de çok sıcak,samimi ve Seni çok maharetli buluyorum.Mutluluk ve başarı hep sürsün inşallah.Tekrar yazıyorum Istanbul varsa programında misafirimiz olmanızı istiyoruz.Selamlar

12:28  
Blogger Dilek'ce said...

Bisi degil Semanur önce icten davetin icin tesekkürler! Istanbul'u herkes gibi biz de cok seviyoruz ve hep gelmek istiyoruz. Bu yaz gelemiyecegiz Istanbul'a galiba ama insAllah birgün bulusuruz! Belki sizin yolunuz düser Isvicre'ye!
Amaretto bir cesit likör badem ve hafif ayisi aromali. Ben onun kullanildigi tüm tariflerde aci badem aromasi kullaniyorum! Kullanilirsa daha iyi olur kayisili veya seftalili bölüme aroma veriyor!Simdiden afiyet olsun!
Sevgiler

12:30  
Anonymous Adsız said...

dilek merhaba,
siteni begeni ile uzun zamandır takip ediyorum, tebrikler....
bu tarifini cok begendim denemek istiyorum ancak meyveler dagılmıyormu merak ettim cunku ıcınde jole veya benzeri birsey yok resimlerde cok guzel dilimlenmis... cevabın icin simdiden tesekkurler

09:08  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Oyacigim,
evet meyveler dagilmiyor ayni resimdeki gibi. Sebebi ise donmus olmasi biraz. Sorbe gibi düsünebilirsin biraz. Soguk servis ediliyor.
Yaparsan fikrini almak isterim. Begeni toplayan bir tarifti. Kolay gelsin!

09:26  
Anonymous Adsız said...

Very cool design! Useful information. Go on! Nylon backpacks for travel trademark attorney San+diego+county+registrar+of+voter http://www.bentley-car-parts-0.info Fax machine supply Small camping gas stoves

00:22  
Anonymous Adsız said...

merhaba, Jamie Oliver ile almanya dan Tim Mälzer´yi karsilastirmissiniz. Bu cok aciktir ki Tim Mälzer taklitcidir. Herseyiyle gerek yemek tarifleri gerekse gösterisi tamamen Jamie´yi taklit ediyor. Akadas felan kesinlikle degildir bu sadece yalan, Jamie`nin hayranlarini cekmek icin yalandir. Orjinali Jamie Oliver´i varken taklitini izlemem. Jamie´nin programi her cumartesi RTL2 10:30 basliyor, kacirmayin derim.

13:42  
Anonymous Adsız said...

Bitte das dt. Rezept dazu:)
Ganz lieben Gruß
PS: Die Seite ist ein Schlemmertraum:)
Weiter so!!!!!!!!

19:48  

Yorum Gönder

<< Home