Salı, Haziran 21, 2005

Nar eksisi ve yillanmis balsamik sirke!


12 yildizli yani on iki yil yillanmis balsamik sirke

Balsamik sirke icin ev cini birseyler yazdi. Buraya bakiniz! Ilginctir ben balsamik sirke (sadece 2-3 yildizlisini yani normalini ) kullanirken büyüklerimize veya almanca bilmeyen misafirlerimiz oldugunda balsamik sirke icin nar eksisine benzer üzümden bir italyan eksisi deyip geciyordum kullandigim salatalar icin; "balsamik" kelimesinin türkcesini soranlara karsi tedbir olarak;). Özel seylere veya asagidaki gibi cilek salatasina koydugum yillanmis balsamik sirkesinin yerine nar eksisi kullanabilecegimi hic düsünmedim ikisi de tezgahimin üzerinde duruyor olmasina ragmen. Gecen haftadan bu yana en az 5-6 kez yaptigim cilek salatasini bu kez nar eksisi ile yapmaya basladim:) Ve yillanmis baksamik sirke (en azindan 12 yilligi) yerine nar eksisi kullanilabilecegini duyurmayi görev bilirim ve nar eksisi tanitim kampanyasini baslatmis bulunmaktayim:)

Asagiya malesef tatlarini size sunamamakla birlikte eksinin ve sirkenin damla resmini ilave ediyorum. Balsamik sirke daha koyu ve yogun duruyor. Fakat bu arada benim kullandigim nar eksisinin öyle yöre yapimi ve en iyilerinden oldugu söylenemez. Marketden alinmis bir sise! Belki Antakya'li bir tanidik bulmaliyim kendime cabucak;)


sol taraftaki nar eksisi, sag taraftaki balsamik sirke


250ml bir sise benimkisi bu yaz rahatlikla yetecek:)

5 misafirim demis ki:

Anonymous Adsız said...

dilek merhaba,)
nar ekşisini bende çok seviyorum hatda salatalarda süper oluyor, benden de sana tam destek nar ekşisi konusunda;))

16:31  
Blogger Dilek'ce said...

Merhaba Zeynep,
destegin icin coook tskler! Balsamik sirkenin girdigi baska tatlilar var oralarda da deneyecegim bakalim;)

Sevgiler!

21:11  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Dilek,

Bir de nar eksini ve soya sosunu tatsal bakimdan karsilastirmani oneririm.

Nar eksili tavuk dene vaktin oldugunda.. Sadece biraz incelt su ile.. Bakalim sonucu begenecek misin!..


Deniz Guney

12:44  
Blogger Unknown said...

Merhaba eti Marine etmek için de nar ekşisi kullanabilir miyiz balzamic sirke yerine

14:39  
Blogger Dilek'ce said...

Evet leziz olur. Aslinda sadece tadi icin kullaniyorsaniz evet, asidinin etkisi icinse olmaz sanirim!

20:40  

Yorum Gönder

<< Home