Perşembe, Mart 04, 2010

Faschtnacht

Artik Fastnacht vakti sonuna geldi fakat IFEler dün anaokulunda Fastnacht kutladilar. IFE iki hafta önceden SpyTeam-Chef kiyafetini hazirladi. Textil boyalari disinda hersey recycleddi:) Gururla okulun yolunu tuttu ve aksamda mutlu döndü:) Bu renkli resmi ve Zaman Isvicre 43. Sayida yazdigim yazinin bir kismini bu sebeple buraya eklemek istedim.

"Bugünlerde İsviçre’nin değişik şehirlerinde birçok maskeli insanların, renkli, gürültülü geçitlerleriyle karşılaşmak mümkün. Hele bir şehir var ki geçitler 22 Şubat Pazartesi sabah 4.00’de başlayacak ve 72 saat tüm şehirde eğlenceler devam edecek. Evet karnavalın (Fastnacht/Fasching/ Karneval) İsviçre’deki en önemli merkezi sayılan Basel’den bahsediyorum. Basel’deki geçitin ihtişamına, renkliliğine hiç bir şehir yetişemiyor diye biliniyor.
Karneval aslında politeist Avrupa’dan kalan bir gelenek fakat bugün hiristiyan takvim yılının parçası. Eğlencelerin başka yerlerde son bulduğu gün Aschermittwoch (küllü çarşamba) adı verilen hiristiyanların 46 günlük riyazet döneminin başladığı gündür. Riyazet döneminde öncelikle et yenilmediği için karnaval’ın latinceden ‘carne vale’ ‘ete veda’dan geldiği söyleniyor fakat hiristiyanlık öncesi gelenekte şenliklerde gürültünün, eğlencenin ve maskelerin anlamı aslında kış cinlerini, hayaletleri kovmaktır. Politeist gelenekle hiristiyan takvim birleşince oruçun bayramı önceden yapılmış oluyor.
Her dönemde olduğu gibi bu dönemde de değişik yöresel lezzetler var. Noel geçer geçmez gözünüze her yerde ilişen Fastnachtschüechli’ler, Berliner’ler ve Schenkeli’ler mesela. Sadece bunların bazılarına bütün yıl ulaşmak mümkün. Bu dönemin tatlılarının en belirgin özelliği yağda kızartılmış olmaları. Bizim kadın budu ile isim benzerliğinden başka ortak yanı olmayan Schenkeli’ler bir çeşit kurabiye hamurundan, Berliner’ler mayalı hamurdan ve Fastnachtschüechli’ler ise un, bol yumurta ve krema içeren bir hamurdan hazırlanıp kızartılıyorlar. "

9 misafirim demis ki:

Blogger ab-ı hayat said...

Merhaba,

Aslında uzun süredir takip ediyor olmama rağmen,daha önce yorum bırakmadım(sanırım).Bugün sessizliği bırakıp sıcak bir "merhaba" demek istedim...


Fotoğraflar okadar sıcak,samimi,iştah açıcı ki hiç bir şey yazmasanda sanki bir sürü şey yazmışsın gibi geliyor çoğu zaman.Beğeniyle takip edildiğinizi ve beklenildiğinizi bilmenizi istedim...


sevgilerimi gönderiyorum...

18:36  
Blogger ab-ı hayat said...

Birde sayfanız anlayamadığım bir nedenden çok yavaş açılıyor.Fotoğrafları görmek ve diğer yazılarını okuyabilmek için dakikalarca (abartmıyorum) beklemek zorunda kalıyorum.Bu konuda yardımcı olursanız sevinirim...

18:45  
Blogger Özlem said...

Berliner'i çok severim, ama Münich'te bir tatlı yemiştim ki adını nasıl almadım diye saçımı başımı yoluyorum şimdi :( sanırım İşviçre'de yaşıyorsun ama acaba anlatsam bilir misin, yuvarlak yassı bir hamurlu tatlı, milföy hamuru gibi, ortasında tart gibi sarı bir krema var, sanki creme hollandaise kıvamında, aslında Münich havalimanındaki markette yemiştim. Adını bi bilsem tarifini de araştırıcam.

Kocaman sevgileeer

20:04  
Blogger Peritozu said...

Fotograflarla yemekleri ne kadar basarili anlatmissiniz.

Begendıgım Yemek Blogları kategorısi olusturdugumda sızın sıtenızıde lısteye dahıl edicem izninizle...

08:29  
Blogger lezzettabağı said...

Sevgili Dilek'ce, merhabalar.. bloğunuza möisafir oplmaktan çok keyif aldım. her fırsatta okumaya ve yorum yazmaya çalışacağım. Berliner i çok severim ama diğer lezzeti bilmiyorum.. Yazılardan İsviçre' de yaşadığınız anlaşılıyor.. İzleyiciniz de olmak istemiştim fakat nerede nasıl bulamadım.. Dha çok görüşmek dileğiyle..sevgiler..

10:13  
Anonymous Adsız said...

Dilek Hanım Merhaba,
Bloğumda sizin için bir ödül var, uğrarsanız sevinirim...sevgilerimle..gamze

18:23  
Blogger ANNEMİNELİ said...

Blogunu çok beğeniyorum.Herşey için ellerine sağlık.Sevg,ilerrrrr...

13:58  
Anonymous Adsız said...

Merhaba ,

Tesadüfen girdim sitenize ve inceledim , ellerinize yüreginize saglik diyorum harika bir site olmus ...

Fotoraflar ve tarifler okdar sicaki hemen kollarimi sivadim vermis oldugunuz su böregi yaptim ... güzel oldu tskler

avusturya / tirol´den
sevgiler gönderiyorum

17:14  
Anonymous Adsız said...

merhaba ,

Sitenize tesadüfen girdim ve cok begendim cok hos bir site olmus ellerinize saglik , Tarifler ve Fotoraflar cok sicak dedim hemen su böregini yapmaya karar verdim :) , suan firinda ve aksama iftarda yiyecegiz basarilarinizin devamini isteriz saglikli kalin

avusturya / tirol´den sevgilerimi gönderiyorum
Fatos Gündüz

17:19  

Yorum Gönder

<< Home