Pazartesi, Nisan 05, 2010

Zaman ve Sevgi

Yine yine bir ay olmus yazmayali...zaman, hayat, sevgi...'Ermis'ten anlatimi güzel (K)halil Gibran bahsettinsin zamandan:
"Ölçüsüz ve ölçülemeyen zamanı ölçebileceksiniz.Davranışlarınızı ayarlayacak, ve hatta ruhunuzun rotasını,saatlere ve mevsimlere göre yönlendirebileceksiniz.Zamanı, kıyısında oturup, akışını izleyeceğiniz bir nehir haline döndüreceksiniz.İçinizde zamana bağlı olmadan varolan öz,yaşamın zamandan bağımsızlığının zaten farkındadır;Ve bilir ki, dün bugünün anısı, yarın ise bugünün rüyasıdır.Ve yine bilir ki, içinizde şarkı söyleyen veya düşünen özünüz,hala yıldızları uzaya dağıtan o ilk an'ın içinde devinmektedir.Aranızda, özündeki sevme gücünün sınırsızlığını hissetmeyen var mıdır acaba?Yine de bu hudutsuzluğuyla aynı sevginin,bir sevgi düşüncesinden diğerine, bir sevgi davranışından bir başkasına,kendi varlığının tam orta yerinde sımsıkı ve hareket etmeden durduğunu kim hissetmez?Ve zaman da, tıpkı sevgi gibi bölünemez ve ölçülemez değil midir?Yine de eğer düşüncenizde zamanı mevsimlerle ölçmek isterseniz,her mevsimin diğerlerini içermesine izin verin.Ve bırakın bugününüz, geçmişi anılarla,geleceği ise özlemle kucaklasın."
Sevgili Zinnur'un güzel isginli kompostasi bana yavas yavas bosalmasi gereken derin donrucumu ve icindeki isginlari hatirlatti. Sadece hatirlatmadi nasil kullanabilecegim icin fikir de verdi. Zinnur önce isginla bademli bir tart düsündügünü yazmis. Bu da bana isginlarimi kullanmak icin fikir verdi. Malesef tart hamuru olarak satin aldigim bir hamur kullandim. Kabuklu bademi hafifce robotta cektirdim. Tart hamurunun üzerine serpistirip onunda üzerine isginlari dagittim. Isginlarin bekledigimden daha eksi oldugunu fark edince bir kac cilek eklediyip firinladim. 20 dakika sonra cikarip üzerine badem ezmesi ve kendi hazirladigim tart hamurundan rendeleyip tekrar firinladim. Tatca tartim bir gün sonra cok daha lezizdi. Fakat hamuru ertesi gün de gönlümü alamadi;)

0 misafirim demis ki:

Yorum Gönder

<< Home