Cuma, Ekim 14, 2005

Iftar tatlilari II: Hindistan Cevizli Portakalli Tatli

Revani türü tatliyi herkes bilir fakat bu sekliyle degil. Bu sekil benim yaratici annemin fikri. Muffin kalibinda porsiyonluk tatli yapmak! Bu fikrini ben cok sevdim. Ayrica icine giren portakal rendesi ve suyu güzel nuans vermis lezzetine. Tarif ve uygulama Gülsen'e ait.

Hindistan cevizli portakalli tatli
(2 x 12lik muffin tepsisi icin)

4 yumurta
1/2 SB seker
1 vanilyali seker
1 SB sivi yag
300 ml taze sikilmis portakal suyu ya da hazir 100% portakal suyu
1 portakalin kabugu (rendelenmis)
150 g hindistan cevizi
½ SB un
1 kg irmik 1/2 kg irmik
1 ½ paket kabartma tozu

serbet

Hepsini karistirip kasik yardimiyla muffin formuna bosaltilir. 180°C?de 20 dk firinlanir. Soguduktan sonra damak zevkine göre hazirladiginiz serbeti dökülür. Servis yaparken biraz hindistan cevizi serpistirilir. Afiyet olsun!

14 misafirim demis ki:

Blogger Hatice said...

dilek görüntüye bayıldım, uzanıp bir tabak almak istedim ama maalesef:( muffin kalıbında pişirmek de iyi fikir, çok lezzetli duruyorlar, ellerinize sağlık...

14:13  
Anonymous Adsız said...

Dilek ben de tabaklara görüntüye tatlının da ötesinde hayran kaldım :). Ellerine sağlık.

14:21  
Blogger Doruk said...

Bravo, muhteşem bir fikir. Ancak bu kadar güzel sunulabilirdi bu tatlı. Geleneksel Türk Mutfağı'nın çağdaş bir yorumu karşımızda duruyor işte. Ellerinize sağlık.

14:57  
Anonymous Adsız said...

Die Fotos lassen einem ja schon wieder das Wasser im Munde zusammenlaufen. Sehr lecker!

14:58  
Anonymous Adsız said...

dilekciğim,

annenin ellerine sağlık, bayıldım, ne orjinal bir fikir...

aynı muffin kalıbından bende de var denenecekler arasında hemen üst sıraya yerleşti bile :)

yanlız 2 sorum var:

1.bu kalıp teflon sanırım, benimkide öyle, yağladınız mı önceden?

2.şerbetin yaklasık ölçüleri, ve hangisinin sıcakken döküldüğü malesef benim kabusum :) mesala hatice sağolsun şekerpare için fırından cıkarın, 3 dakika bekletin ve ılık şerbeti dökün demiş, hani bu kadar detylı olmasada hangisi ne kadar sıcakken serbeti dökücez bir fikir versen benim gibi şerbet acemileri çok sevinir eminim :)

şimdiden teşerkkürler canım,

sevgiler,

hanzade

14:59  
Blogger Tuhfe said...

Çok güzel görünüyorlar Dilek harika. Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.

15:00  
Anonymous Adsız said...

Dilek annenin ellerine ve fikrine sağlık. Çok orjinal olmuş. Sunumu ve fotoğraflar da bir o kadar güzel...

15:34  
Anonymous Adsız said...

dilekciğim,
acaba ölçülerde bir yanlışlık olabilirmi? Örneğin 1kg irmik???? verdigin tarife göre denedim. 12 li muffin kalıplarından 2-3 tane doldurmam gerekti ve irmiği bence çok fazla geldi. kek kaldırmadı ve diğer tatlar kayboldu. resimdeki gibi bir görüntü oluşmadı, muffin gibi parçalı bir şekil çıktı ortaya, anlayacağın hem tadı hem görüntüyü bu ölçülerle yakalayamadım. ltf. tekrar ölçüleri gözden geçirirmisin, ya da atladığım bir şey mi var? teşekkürler, ellerine sağlık. Benim denemem hüsran!!!!!!!!!!

21:12  
Blogger Dilek'ce said...

Arkadaslar bu yorumlari Nar Ye araya girince unutmusum:( Özür!
Sevgili Hanzade sorularina yanit verecegim!
Sevgili Anonymous, üzüldüm hüsrana ugramana. Kardesime tekrar ölcüler icin soracagim. Eger ben bir yazim hatasi yapmadiysam ölcüler dogrudur. Ben tekrar bu aksam sorar ve yanitlarim.

Sevgiler

10:28  
Anonymous Adsız said...

Merhaba!

Sayfanizi cok begeniyorum ve hemen hemen hergun yokluyorum. Ellerinize saglik.

Bu tatlinin göruntusune bayildim, gunlerdir yapmaya hevesleniyordum ve bugun denedim. Anonymous'un bahsettigi tum problemlerle ben de karsilastim.

Ben tarifin yarisini denedim ne olur ne olmaz diye, serbeti 2 sb su + 2 sb sekerle yaptim, o da az geldi.

Neyse, biz de esimle sutun icine atip, yumusatip öyle yedik :). Ama dogrusu resimdeki gibi olmasini daha cok isterdim :). Eger tarifi gözden gecirir/yardimci olursaniz yine denemek isterim.

Sevgiler!

04:43  
Blogger yEşiL said...

Mrhlar,

pürüzü bulduk. Ben ablama bir kutu irmik demistim (yani 500 gr) maalesef 1 kutu olmus 1 kg. Bundan sonra ki denemelerinizi haber verirseniz sevinirim. Tekrar yapmanizi önerecegim cünkü yiyenler lezzetinden cok memnun kaldilar..

Agzimizin tadi ile..

14:58  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Nazan,
kardesim tarifi gözden gecirdi ve hatayi buldu. Fakat senin sorununa cözüm bulamayiz galiba:) Ben hic surup miktari yazmamistim;) Sanirim baska bir tarifle karistirdin:)

15:01  
Anonymous Adsız said...

Bir de öyle deneyeyim bari. Ben de acaba daha ince irmik mi kullanmak lazim demistim kendikendime. Neyse sonucta problem cözuldu sayilir :).

Sevgili Dilek, zaten ben de kendim denedigim/yaptigim serbet miktarini yazmistim sadece, baska deneyen olursa "Arkadaslar, ben serbeti az yapmisim, siz daha fazla yapin!" anlaminda :).

15:38  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Nazan,
kardesim Weichweizengrieß yani ince irmik kullanmis. Capi 0,2 mm. Kutunun bir yerinde yaziyor mu bilmiyorum. Sadece böyle birsey söyledi bana problem nerede diye sordugumda:)
Birde portakal suyu hazir degildi kendim sikmistim, yani sekerli falan degil demisti. Ayrica marka olacak ama Dr. Oetker kabartma tozu kullandim. Iyi kabartma tozu kullansinlar demisti.
Belki bu bilgilerde yardimci olur!

15:48  

Yorum Gönder

<< Home