Çarşamba, Temmuz 27, 2005

Nektarinli Tart


Gecen hafta iki tane tart yaptim. Chocolate & Zucchini baktigimda nektarinli graten görmüstüm. Cilekli graten taniyordum fakat meyveli graten ben hic yapmadim. Evdeki nektarinlerle acaba yapayim mi dedim. Ise koyulunca tart kalibina milföy hamuru yerlestirerek tart yapmaya karar verdim. Clotilde tarifinde akcaagac pekmezi (maple syrup) kullandigi icin cok aromatik bir tart oldu. Akcaagac pekmezi olmayanlar bence pekmez kullanabilirler. Esmer sekerde bir alternatif olabilir. Benim findigim olmadigi icin serit kesilmis badem kullandim.

Ben sayisini bilmedigim formumu resimde gördügünüz gibi kaplayacak kadar nektarini kestim. Nektarinlerin olgun olmasi önemli, kesinlikle daha lezzetli. 2 yumurta sarisini, yarim bardak cig kremayi karistirdim. Bir avuc dolusu kavrulmus serit badem(birazini üzereine atmak icin ayirdim), 1/4 bardaktan biraz fazla akcaagac pekmezi yumurtali karisima ekledim. Milföy hamuru üzerine yerlestirdigim nektarinlerin üzerine döktüm. Önceden isitilmis(200°) firinda pisirdim. Clotilde 20 dakika normal sonra 5 dakika da firinin "grill" ayarinda pisirilecegini yazmis. Üzerinin daha fazla kizarmasi isteyenler icin bir cözüm olabilir.


3 misafirim demis ki:

Blogger Tuhfe said...

Ellerine sağlık Dilek, eminim tadı da çok güzel olmuştur. Şeftalili tatlara alternatif bir tarif olabilir.

Sevgiler.

23:21  
Blogger Sibel said...

Dilek tartların çok ilginç ve kesinlikle leziz görünüyor! Eline sağlık.

10:45  
Blogger Dilek'ce said...

Evet Tuhfe,
sanirim tartlara uymayacak meyve yok, yeterki olgun olsun ve firinlanabilsin. Hepsi tatli oluyor. Meyveli pastalar benim pek favorim degildir fakat meyveli tartlari seviyorum.

Tesekkür ederim Sibel! Senin de Semmel'lerin iyi görünüyor:) Ben de kac gündür ekmek makinesini kullanmadan ekmek pisiriyorum. Senin yogurma ile ilgili anlattiklarindan mi ki acaba dedim;)

Sevgiler

23:20  

Yorum Gönder

<< Home