Cumartesi, Eylül 24, 2005

Patlican Kule


Zur deutschen Version
Bu tarifi tatile gitmeden önce yapmistim. Tim Mälzer'e ait. Suan evde degilim onun icin kitaptan kontrol edemiyorum fakat nette buldugum tarifte minik aci biber (chili pepper)kullaniyor. Ben kullanmadim onu hatirliyorum.
ZEytinyagi sürülerek firinlanan patlicanlarin yagda kizartilmislarinin yerini tutacagini inanmayan beni bile sasirti bu tarifdeki patlicanlar;)

Patlican Kule
2 dis sarimsak
8 yemek kasigi zeytinyagi
2 konserve domates (425grlik)(ben bir kisminin yerine taze domates kullandim
1 kuru aci biber
2 yemek kasigi kuru dag kekigi
iri tuz
karabiber
4 patlican
400 gr keci peyniri

Sarimsagi 4 yemek kasigi yagda kavurduktan sonra. Domatesi, biberi ve kekigi ekla. Yavas ateste 15-20 dakika pisirin. Tuz ve karabiber ekleyin.

1cm kalinlikta kesilmis patlican dilimlerini firca yardimi ile zeytinyagi sürüp yaglanmis firin tepsisine yerlestirin. 200 °C 15-20 dakika grill ayarinda firinlayin. Tuz ve karabiber serpmeyi unutmayin.

Keci peynirini de dilimlere ayirin. Firindan aldiginiz patlican dilimleri üzerine yerlestirin. Tekrar 2-3 dakika üst isidan firinlayin. (benim firinda 5 dakika daha iyi olacakti.. PAtlicanlari kule seklinde porsiyon porsiyon hazirlayip domates sosu ve ekmek veya baguettele servis edin. Baska bir servis sekli icin buraya bakiniz!

Gecen hafta buna benzer bir tarif denendi dilek'in deney mutfaginda. Kabak ve beyaz peynirle yaptim cok lezizdi. Bu kez kabaklari tavada kizarttim. Tekrar yaptigimda yeni kameramla cekilen resim ve tarif eklenecek!

13 misafirim demis ki:

Blogger Hanife said...

Ben de patlicani gecenlerde senin tarif ettigin gibi kizarttim ve harika oldular Dilek. Ne zamandir patlican kizartmasina hasrettik, bu sayede gidermis olduk. Lezzet acisindan bence hic fark yok, yaninda sarimsakli yogurt ya da domates sosu falan olunca cok guzel oluyor.
patlican kulesi ne kadar guzel gorunuyor. Ben de deneyecegim mutlaka. Ellerine saglik..

14:43  
Blogger Dilek... said...

Domates + sarimsak + kekik, zeytinyagi, patlican, keci peyniri ve baguette, provence kokuyor bu tarif...

Patlicanlari yaglayip firinlama cok iyi fikir, tesekkurler paylastigin icin. Bircok yerde gormustum bu yontemi ama nedense ikna olamamistim, mutlaka deneyecegim. Sunummun cok basarili, cok albenili.

20:35  
Anonymous Adsız said...

Dilekcim sahane bir tarif ellerine saglik, yaglayip firinin grill kismina patlicanlari sürmek sahane bir fikir.
Notlamaya koysak verdigim not :) resim 1 not tarif 1 not kisacasi hepsi nefis Sevgiler

20:55  
Blogger fethiye said...

Dilek eline saglik. Ben patlicani uzun zamandir izgarada pisiriyorum ve hic kizartma derdi filan olmuyor. Tadi da ayni, daha iyi bile olabiliyor.

Buna benzerini ben de yapmistim hatirlarsin http://www.yogurtland.com/2005/07/19/wrapped-eggplantspatlican-sarma/
ve oylesini de dene derim. Domates sosu olmadan da cok guzel oluyor ve tek tek katladigin zaman cok guzel bir aperatif de oluyor -- catal bicak kullanmadan yenebiliyor.

23:22  
Blogger Yesim said...

Ne hoş bir görüntü,ellerine sağlık Dilek.

17:30  
Blogger hera said...

bana gore keci peyniri tum ogunler icin devrim niteliginde. kahvaltida ekmegin uzerine surup hafif izgara yaparak, salatalara cevizle katarak, hemen tum sebzelerle kavurma kizartma teknigi kullanirken keci peynirini ekleyerek yerine konamayan bir lezzet olusuyor.
ellerine saglik dilek, sabah sabah canim cekti dogrusu

08:58  
Blogger Dilek'ce said...

Hmmmmm! Hanife bayilirim sarimsakli yogurtlu domates soslu kizartmalara hele ki patlicana. Ben aslinda bu tür patlicani kuru vetadini gelistirmemis bulurdum fakat bu kez gercekten iyi oldu ve beni sasirtti.

Sevgili Burcu ben patlicansiz bir dilek mutfak düsünemiyorum;) Salatasini da mi sevmezsin? Yani közlenmisini de mi sevmezsin? Degisik sekillerde bir denesen:)seni de patlican sever etsek;)

:)sevgili Dilek, ben de dedigim gibi sevmezdim bir iki defa mangal üzerinde böyle yapilan patlicani, tadinin kizartilirken daha güzel ortaya ciktigini düsünüyordum ama bu kez orjinaline sasirtici derece de yakindi. Belki daha önceki firin ayarlarindan dolayiydi bilinmez:/

Özgülcügüm notlamana bayildim tesekkürler! Senin gibi bir ustadan böyle notlar süper:)

Merhaba Fethiye,
ben nedense simdiye kadar hep kizartilanini lezzet olarak tercih ediyordum. Bircok tarifte kullandigim patlicanlarida kizartmaya devam edecegim fakat bu sekilde de bircok tarifte artik kullanacagim:)
Fethiye ögrenciligimde topluca yemek yaptigimizda konu eger türk aperolar yapmaksa Dilek denilince iki tarif akla gelirdi: peynirli sarma patlican ve doldurulmus mantar:) Simdide evde misafir özel yemegimde kürdan kebabtir (bir cesit patlican sarma):) Bloglarin birince tavuklu patlican sarma gördüm onu hic yapmamistim önce, onu da bir denemeli:)

Tesekkürler Yesim!

Keci peyniri severler klübüne hosgeldin Hera:)
Dedigin gibi bizde keci peynirininher halini seviyoruz. Benim favorim http://dilekce.blogspot.com/2005/04/italyadan-gelenler.html">rolu seklinde olan disi daha camembert ici daha beyaz peynir olanlari. Hic kizartaran kavurarak denemedim. Hemen denemeliyim! Sagol Heracigim!

11:25  
Blogger Unknown said...

Merhaba dilek patlıcanlar çok güzel gözüküyor. Sana bir sorum olacak. benimde bir yemek blogum var ve yemek etkinliklerine bende katılmaz istiyorum ama yeni logoyu bir türlü ekleymedim. nasıl ekleyeceğim. teşekkürler.

11:25  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Derya,
mail adresin yanlis veya hic verilmemis onun icin mail atamiyorum sana.
Ne kadar bilgiye ihtiyacin var bilemiyorum. Sana resmin rul adresini veriyorum bunu template'nin sidebar kismina yerlestiriyorsun. Eger daha fazla bilgiye ihtiyacin olursa tekrar haber ver!

http://photos1.blogger.com/img/97/6759/200/nar_ye3.jpg

Ayrica aramiza hosgeldin! Narli tarifinle umarim misafir ederiz seni etkinligimize;)

15:32  
Blogger Minik Patikler said...

Bu guzel lezzetin mozzarella peyniri ile yapilmis olanini yemistim bir restoranda tabi benimki tek kisilik bir porsiyon oldugu icin daha ufagiydi bunun. Harika gorunuyor dogrusu ellerine saglik Dilekcim.

10:06  
Blogger akçahan said...

Çok şık duruyor Dilek.Denemeyi istiyorum ama keçi peyniri yerine farklı bir peynir düşünmem gerek.Zira eşim çok sevmesine rağmen çocuklar ve ben yiyemiyoruz.Ellerine sağlık.

15:54  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Minik Patikler,
tesekkür ederim.

Sevgili Semanur,
hosgeldin! Minik patiklerin dedigi gibi mozerelladan da yapbilirsin ama baska cesit peynirler de kullanilabilir.

08:40  
Blogger Burcu Özdoğan said...

Sevgili Dilek yemek harika gözüküyor.Bende patlıcanı çok severim ama asıl eşim hastası:)İlk patlıcan alışverişimde bu yemeği yapacağım ellerine kollarına sağlık arkadaşım

16:20  

Yorum Gönder

<< Home