Pazartesi, Temmuz 25, 2005

dansk æble kage

dansk æble kage veya bir cesit fool veya trifle;)

Gecen Carsamba biz Coffee Morning icin evden ayrilirken esim "aa bugün Carsamba mi? Bu aksam bizim mangalimiz var dedi". CM'den döner dönmez hizli birsey yapmak icin killerde ne var baktim. Elime bio elma ezmesi gecince "danimarkali elma pastasi"ni yapmaya karar verdim. Alttaki Gülsen'in tarifini oldugu gibi Tarif Defterinden kopyaliyorum, orada Derya'nin verdigi benzer bir tarif var. Ben ünlü danimarka kurabiyeleri(Makroner) olmadigi icin, ameretto kurabiyelerini kullandim. Kalibima sanki malzemem az gibi geldi. Evdeki konserve ve taze ahududlarini da ekleyip danimarkali elma kekinden bayagi uzaklasarak bir tatli hazirladim. Aslinda fool'un ve trifle'nin farklarini daha iyi bilsem;) hangisi oldugunu söyleyebilirdim. Tariflerde 4-6 saat dinlensin yaziyordu onun icin konserve ahududunu birazcik kasikla ezdim püremsi olsun suyu kurabiye kirintilarini islasin diye. Aksama(4 saat sonra) tam kivamindaydi. Agza gelen kirintilar ne islak ne kuruydu, biraz kitirliklari oldugu icin cok hostu. Gelecek sefere daha büyük kirintili hazirlayacagim.

Malzemeler: Elma püresi icin: 750g g elma (soyulmus ve dogranmis), 5 yk seker, 1 tk tarcin ve 2-3 yk elma suyu. Ocakta pisirilip püre haline getiriliyor ve sogutmaya birakiliyor.. "Makroner" adi verilen Danimarka'ya has badem kurabiyeleri kullaniliyor. Ama bunun yerine etimekte kullanabilirsin (ufalanmis etimegin icine badem ezmesi karistirirdim ben aroma versin diye). 200g Krem Santi (2 tk seker ve vanilya sekeri ile cirpilmis) Yapilisi: Arzuya göre derin bi cam kabin icine ufalanmis etimekleri 1 - 1.5 cm kalinliginda dösedikten sonra üzerine elma püresi dökülür ve tekrar ufalanmis etimek. Bu hazirlanmis pasta en az 6 saat buzdolabinda bekletildikten sonra üzerine krem santi dökülür (yada sürülür) ve arzuya göre kurabiyelerle ya da badem yapraklariyla süslenir vee servise sunulur.. Afiyet olsun!


Bir de mis gibi makarna salatamiz vardi!

11 misafirim demis ki:

Blogger Tuhfe said...

Sevgili Dilek, Danimarkalı kek güzel görünüyor, hamaratsın iyi yetiştirmişsin, ellerine sağlık.
Hazır (appelmoes)elma püresi kullansak olur değil mi? Bir de danimarka kurabiyesi nasıl bilmiyorum ama burada etimek'e benzer fakat daha yumuşak bir bisküvi türü bir şey var o da olur mu?

Sevgiler.

00:52  
Anonymous Adsız said...

Tuhfecigim sadece böyle birsey yetisebilirdi:) Hazir elma püresi mutlaka olur sadece benim kullandigim Apfel marktan birazcik daha sivi oluyor Apfelmus. O siviligida zaten kirintilar ceker. Bisküviye gelince prensipte olur cünkü trifle türü seyler biskuviyle de oluyor. Ve Tarif defterinde her iki tarifte etimek kullanilabileceginden bahsetmisti galiba. Sadece tahminim bahsedilen danimarka kurabiyeler bademli ve aromali. Ben de onun icin italyan ameretto kurabiyelerinden kullandim. Onlar da badem aromali. Benim yaptigimda bu aroma güzel bir ek oldu.
Yaparsan sayfanda bekliyorum:)

Sevgiler
Dilek

Blogger comments'in suan probelemi var anonymous olarak geiyorum kendi sayfamda;)

07:18  
Blogger Minik Patikler said...

MASAALLAH gercekten cok lezzetlı gorunuyor canım cektı cok fena. Ellerine saglik.

09:26  
Blogger Tuhfe said...

Teşekkür ederim cevapladığın için Dilek, malzemler tamam olunca denemek istiyorum.

Sevgiyle.

10:40  
Blogger Tijen said...

sevgili dilek,
sitene her bakisimda içim açiliyor. baska dünyalari getiriyor olman çok hos. bir de linklerin var ya, senin siten sayesinde yeni bir sürü yabanci blog tanidim. sagol varol!
tijen

08:30  
Blogger Dilek'ce said...

Insallah yaparsin Seniyye, senin icin uygun bir tatli.

Bisi degil Tuhfecigim!

Sevgili Tijen, tesekkürler!linklerimdekileri ben de cook seviyorum. Yemek yapmak ve yemek nasil benim bildigimin disinda bir sanatmis en azindan görmüs oluyorum. Birkac iyi site daha var ama bir türlü ekleyemedim.

16:44  
Anonymous Adsız said...

Good design!
[url=http://pvxvtwvd.com/zvcr/qfcg.html]My homepage[/url] | [url=http://cgurwrhv.com/qoue/wrxq.html]Cool site[/url]

20:13  
Anonymous Adsız said...

Nice site!
My homepage | Please visit

20:13  
Anonymous Adsız said...

Good design!
http://pvxvtwvd.com/zvcr/qfcg.html | http://aowdioxp.com/xsrr/tgrl.html

20:13  
Anonymous Adsız said...

poker bonus bez depozytudarmowy poker bez deponowania zielonych czyli dolców. no deposit without poker
freies Geldfreies Geld - Schürhaken null ablagern Prämie
stod uden udbetaling gratiale - giver alle nye spillere $50 uden indskud!
nenhum bônus de depósitodinheiro gratuito - brasil no deposit without poker
никакой покер премии депозита свободные деньгиникакой покер премии депозита свободные деньги no deposit without poker
ei ennakkomaksu hyvitysei ennakkomaksu hyvitys - hiilihanko ei esiintymä bonus
letét rendkívüli osztalékletét rendkívüli osztalék - prémium új játékos no deposit without poker

20:45  
Anonymous Adsız said...

darmowe bonusybrocer breintal - na adneuabrocer breintal - na adneua breintal - achos 'n grai chwaraewr
poker Prim - poker hayır koymak ikramiye - için yeni oyuncu
póker neitun innborgun bónuspóker neitun innborgun bónus - fyrir nýr leikma?ur
omaha poker chips
pieniadze no deposit without poker
puff ingen utbetaling tantiemetpuff ingen utbetaling tantiemet - for ny spilleren - bonusy
όχι κατάθεση πρόσθετη αμοιβή περίβλημα - για καινούργιος παίχτηςόχι κατάθεση πρόσθετη αμοιβή περίβλημα - για καινούργιος παίχτης
žarač nijedan depositžarač nijedan deposit bonus - umjesto nov igrač no deposit without poker
grebljilca ne vloga premijagrebljilca ne vloga premija - zakaj nov igralka no deposit without poker
puff ingen lägga bonusenpuff ingen lägga bonusen - för ny spelaren - bonuses no deposit without poker
poker hayir koymak ikramiyepoker hayir koymak ikramiye - için yeni oyuncu no deposit without poker

20:46  

Yorum Gönder

<< Home