Perşembe, Haziran 15, 2006

Pürmüzüm ve yeni deneyim italyan merengi


Cumalar benim deney günlerim oluyor galiba. Gecen haftada gül serbetli dondurmadan kalan yumurta beyazlari ile Saison dergisinde gördügüm bir tatliyi yapayim istedim. Ahududu sorbeli ve ahududlu bir fincanin üstüne beze sikilmis iki dakika firina vermislerdi. Beze de hos bir renk almisti. Resim cok hosuma gitmisti. Fakat daha da cok hosuma giden sey yeni pürmüzümle birseyler yapmak istememdi. Alali bir ay kadar oldu:) Icinde gazi(?)yoktu. Esim calismaya hazir hale getirdiginde hemen poset krema katalana (crema catalana) hazirlayip üzerinde ilk denememi yapmistim.
Resimde görüldügü gibi bazi yerleri mini mini yakmistim bile. Gerci Schloss Böttstein'da gecen ay yedigimden cok cok daha kötü degildi karameli fakat daha fazla esmerletmekten cekindigim icin karameli o kadar güzel olmamisti. Sekeri az gelmisti benimkinin. Üstüne üstlük poset krema katalana olmasi da ayibimi örtmedi. Dönelim gecen Cuma'ya. Bir ustanin da fikrini aldiktan sonra tatlinin üstüne firinlanacak beze yapmak yerine italyan merengi hazirlayip pürmüzle yakmaya karar verdim. Italyan merengi yapmisligim olmadigindan icine girecek surup 120° degilde 121° derece oldugunu ölcecek termometrem olmadigini tarifin basina gecince fark ettim. Pastacilarin tüylerinin diken diken olacagi bir sekilde, derecesiz hazirladim italyan merengini. Benim amacim pürmüzle calismak ya merengin kivami pek önemli degil dedim;)
Acemi sansi ile bence hicte fena olmayan bir sonuc elde ettim. Inanilmaz tatli birsey. Tatli derken harika tatli anlaminda degil seker seker tatli anlaminda;)

Bu Cuma yeni birsey deneyecegimi düsünmüyorum;) Tatilimiz icin biraz alis veris yapip bavullarimizi hazirlamaliyim:(

11 misafirim demis ki:

Anonymous Adsız said...

Dilekciğim;

Pürmüzünü güle güle kullan. Bundan bir kaç sene evvel Alice'den Creme Brule tarifini aldığımdan beri bende pürmüz istiyorum. Ancak Türkiye'de bulmak zordu. Gerçi geçenlerde buldum ama 55 avro istediler. Ayda yılda bir kullanacağım bir alet için çok geldi. Yakında Zihni Sinirliğim tutup yerine geçecek birşey bulmayı ümid ediyorum.

Tatlı nefis gözüküyor. Sabah sabah canım istedi.

06:42  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Dilek
Nasilsin görüsmeyeli?
Bakiyorum yine hariklarar yaratmisin,
sana daha önce sormusumdur, ama cevabini unuttum :-) hangi kamerayi kullaniyorsun? eos 350d almaya düsünüyordum, fakat temmuzda sonynin süper bir kamerasi cikacakmis, 10 megapixel...onumu beklesem derken senin cektigin resimlere baktim, cok harika görünüyorlar!!
bu arada ifenin sayfasi hayirli olsun, cok tatli masallah. dinosor müzesi nerede isvirede??
bir gün insallah karsilasiriz, ben bütün gün calistigim icin malesef hicbiryere gidemiyorum. ama yolun oftringene düserse, bana ugra, olurmu? :-)
öptüm selamlar
belma

08:09  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Devletsah, cok sagol! Burada da ayni fiyata ortalama mutfak pürmüzü. Benim icin lüks bir alisveris oldu, dedigin gibi cok sik kullanilmayacak bir alet icin. Fakat %20 indirimli görünce dayanamadim;) Illede benim de olsun istiyordum:) Ben uzun zamandir daha uygun fiyata oldugu söylenen ve ayni amacla kullanilabilen insaat marketlerinde satilan pürmüzlerden alacaktim. Yolum hic bir insaat marketine düsmemisdi o karari alali. Belki sen de bu fikirden yararlanabilirsin.

Sevgili Belmacigim biz iyiyiz umarim sende iyisindir. Hazirliklarini yavas yavas tamamliyorsundur. Benim kameram nikon coolpix. Daha önce de ayni markayi kullandim. Biz "testlere" göre aliyoruz. Aldigim iki nikonda zamaninda testsiegerler arasindaydi. Son aldigim kamera kategorisinde ikinci iyi kameraydi. Birincisi olympustu. Daha önce kullandigim icin nikonu tercih ettim. Senin bahsettigin kamerayi tanimiyorum. Elimde kamera olunca da pek takip etmiyorum o dünyayi. Sürekli daha yenileri daha iyiler cikiyor. Benimkinin artik ne kadar eski oldugunu görmek istemiyorum;) Benim ki bana büyük geliyor. Funksiyonlarini yeteri kadar iyi tanimiyorum. Hakkini veremiyorum kameranin. Gecen gün artik piyasada bulunmayan eski coolpix 4300 elime gecti ne rahat geldi yine kullanmasi. Herseyi bildigim icin;)
Dinazor müzesinde degildik. Natur Historisches Museum Basel'deydik. Ayin 7sine kadar ilgini cekiyorsa "Urban Islam" hakkinda bir katta sergide var. Dinazor müzesi Frick'te. Fakat bir dinazor iskeleti görmek istiyorsan Aarau'da Naturama'da da var;) Frick'te kendi fosilini kendin cikariyorsun o da güzel. Biz haftasonlari geziyoruz ailecek. Genelde ayda iki defa bir müze ziyaretimiz veya baska bir aktivitemiz oluyor. Bu konuda etrafimiz cok sey sunuyor. Cok mutluluyuz bunun icin.
Sen Aarau'da degil miydin? Oftringen bize biraz daha uzak sanirim. Olten'e dogru mu? Biz simdi tatile gidiyoruz. Belki tatilden sonra bulusabiliriz.
SEVGILER

16:23  
Blogger munevver said...

Dilekciğim,Eline sağlık.Ben de sırf talyan merengi yapmak için derece almıştım.Pürmüzünü yeni,güzel tatlarda kullanman dileğiyle..

Sana bir resim göndereceğim.Mahzuru y
oksa mail adresini gönderir misin?
İyi günler.

17:55  
Blogger Dilek'ce said...

Merhaba Münevver, aslinda derece ihtiyacim pürmüzden daha büyüktü fakat iki yildir salliyorum derece almayi. Sanirim tariflere muntazam uymayan yapimdan dolayi her vakit ihtiyac hissetmiyorum. Ihtiyac olunca da bir derece almadin gitti diye kendime kiziyorum;)
Mail adressim:
dilekce@gmx.net profilimde de acik olmasi gerekiyor. Cok merak ettim Münevvercigi resmi:) Merakli bir yapim vardir, elimde degil;)

20:15  
Anonymous Adsız said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

23:29  
Blogger hanimiş said...

Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

10:08  
Blogger hanimiş said...

Dilek merhaba,
Ben de pürmüz almak isteyip de fiyatından dolayi vazgeçen bir mağdurum :). Ama italyan merengi denemesi yapmama engel olmadı bu. Devletşah'ın istediği gibi Créme Brulee yapmaya yarar mı bilmiyorum ama ben merengi alazlamak icin puro çakmağı kullandım. Dekoratif olarak işe yaradı galiba.

10:11  
Blogger Nesrin DERİNKUYU said...

Dilekçiğim Bu kadar güzel tarifler verebildiğine göre Gerçekten iyi bir ahçısın demektir. Ellerine sağlık :))

14:00  
Blogger Damak Tadı said...

Selamlar,
Hayırlı kandiller..
Pürmüzünü iyi günlerde kullan.Bence ne kadar az da kullansan bir köşede olması iyi,bu yüzden bence çok iyi yapmışın.
Tarifler ve resimler çokharika ellerinize sağlık diyorum..Tatlılarınıza bakıp iç geçiriyoruz şuanda arkadaşlarımla.

Sevgilerimle,

damak tadı

15:30  
Blogger den said...

Arzu ederseniz bizde mutfak pürmüzü var. Fiyatı 50 TL. Mangal yakmaktan, karamel ve Creme Brule'ye kadar herşey için kullanılabiliyor. Domates bile soyuyor. Bana mail atarsanız resimlerini gönderebilirim.
dened2023@hotmail.com

10:57  

Yorum Gönder

<< Home