Cuma, Temmuz 15, 2005

Kis Lorraine

Sevgili kis lorraine tarifi isteyen arkadaslar ekleyeyim dedim, sadece 15 dakika zamanimda olunca tarifi cevirmekte hayli zorlandim. Beni zorlayan malzemeler oldu. Bakip karsiliklarini bulacak vaktim yok simdi. Fakat kis yapan arkadaslar Türkiye'de hangi karsiliklari kullanildigini belki biliyordur ve ben tekrar bilgisayar basina oturana kadar diger arkadaslara yardim eder!

200gr un, 3 yemek kasigi su, yarim cay kasigi tuz ve 150 gr tereyagindan bir hamur hazirlayin ve 1 saat dinlendirin. Kalibiniza galeta unu da serptikten sonra hamuru ya elinizle basarak ya önceden biraz acip kenarlarina da cikacak sekilde kaliba yerlertirin. Hamurun üzerine tekrar galeta unu serpin.
150gr jambon veya pastirma (tarifteki Schinkenspeck'in türkcesini bilmiyorum:( ), 250 tostluk (emmentaler) kasar peyniri küp küp kes. 1/2 l saure Sahne (eksi krema?)'yi 4 yumurta ile cirp. jambon ve peyniri ekle. Dogranmis maydanoz ve 1 cay kasigi pul biberini de ilave et karistir. Hamurun üstüne yayin, düzeltin. 180°de 35-45 dakika firinlayin.
Almanca bilenler icin tarifin orjinali asagida!

3 misafirim demis ki:

Anonymous Adsız said...

Bizleri kIrmayip cevirdigin icin Cok sagol Dilek!

15:36  
Blogger ZeYNeP said...

Sevgili Teatime Mine ve senin sayende unuttugum almancami yeniden hatirlama calismalarina baslayacagim yakinda:)
orta ogretimde almanca okudum, sonrasinda hic kullanmadim, neyse simdi artik ich wünsche mich erinnere demem lazim :)))
danke schon
zeynep

16:46  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Fethiye ve Zeynep, yorumlariniza cevap vermedigim icin özür dilerim. Evde olmadigimdan arada kaynamis! Özür!
Birsey degil Fethiye umarim hosunuza gider.
Du wirst dich langsam bestimmt daran erinnern Zeynep! Mutfak almancasini cabuk sökeceksindir hatirladiklarinda Zeynep:)
Sevgiler

10:41  

Yorum Gönder

<< Home