Pazar, Temmuz 10, 2005

Sarköy Usulü Fasulye


Zeytinyagli fasülye!
Mimde de bahsettikten sonra artik koymali bu tarifi. Hazir fasulyenin bol bulundugu aydayken de. Biz de bu yemek yaz kis hep var. Dedigim gibi kendimize de arkadaslara da cok yaparim. Evde yapilan mangal sofrasindan da eksik olmaz. Bir nevi salata gibi. Adi sofra dergilerinin birinde Sarköy usulü fasulyeydi. Onun icin o ismi kullaniyorum Sarköy'ü simdiye kadar görmemis olsam da;) O tarifte benim gibi kekik kullanilmiyor, naneli. Naneli yaptigimda kekik eklemiyorum. Ben genelde almancada Prinzessbohnen olan türkcede ismini bilmedigim türü kullaniyorum. Özellikle güzel oldugundan degil -öyle söylense de- buralarda daha kolay bulunan cesit olmasindan. Bir avantaji var bütün kavrulup, pisirilebiliyor. Cok severek yedigimiz bir cin tarifi icin de özellikle bu cesidi kullaniliyor. Yagda susamla kavrulan bir tarif biliyorsunuzdur belki. Neyse simdilik zeytinyagli fasulye.
Zeytinyaginida hafif kekik kavurup fasulyeleri, bir miktar iri kiyilmis ceviz ekliyorum. Yaz disinda derin donrucudan fasulye kullandigim icin orta ateste hic su eklemeden pismelerini bekliyorum. Taze fasulye ise cok az su ilave edip yavas ateste pisiriyorum. Bir cay kasigi seker ve tuz ekleyip karistiriyorum.
Hazirlanmis sarimsakli, tuz eklenmis yogurtu servis tabagina aldigim fasulye üzerine döküyorum.
Zeytinyaginda nane/kekiki ve kirmizi renkbiberi hafif kizartip yogurdun üstüne kasikla gezdiriyorum. Hmmmmm!

7 misafirim demis ki:

Blogger ZeYNeP said...

Ne kadar guzel gorunuyor, taze fasulye benimde vazgecilmezim, bu hafta senin usulde yapacagim, sonucu yazacagim, ellerine saglik.
Zeynep

02:59  
Blogger Dilek'ce said...

Merhaba Zeynep,
umarim hosuna gider. Merakla yorumlarini bekliyorum:)Biz fasülyesiz ne yapardik dimi? Taze fasülyesiz türk mutfagi!?! Gerci patlican birden yok olsa o zaman cok kötü ortada kalirdik;)
Sevgiler

09:38  
Blogger Tuhfe said...

Gerçekten görüntü harika. Tadını hiç tatmadığım için bir şey diyemeyeceğim. Bana uyar da çocuklar biraz reddedebilir.

Dilek, bu tür fasulyeye burada sperziebonen diyorlar, diğer çeşitlere göre daha çabuk pişiyor. Bir de yassı olan snijbonen çeşidi var o daha geç pişiyor. Ama hiç biri Türkiye deki fasulyelerin lezzetinde değil bana göre... (Şarköyü görme şansım oldu, hatta deniz kıyısında piknik yapmıştık)

20:07  
Anonymous Adsız said...

Gerci patlican birden yok olsa o zaman cok kötü ortada kalirdik;)
lafına çok güldüm. Bu cümleyi food bloglar arasında ayın en güzel ve en anlamlı lafı olarak seçiyor ve karnıyarık olmazsa ne yapardım ben diye ekliyorum.

21:31  
Anonymous Adsız said...

SEVGILI DILEK BIZIM AILEDE ENCOK SEVILEN SEBZE FASULYE.ELLERINE SAGLIK.
DILEKCIGIM SITEMI ZIYARET ETTIGIN .VE GÜZEL SÖZLERIN VE SITEMI LINKLERINE EKLEDIGIN ICIN GÖNÜL DOLUSU TESEKKÜRLER.SEVGIYLE KAL...

21:50  
Blogger Basak said...

Taze fasulye işinin ehli biri tarafından pişirilmişse ve de gerçekten tazeyse ve kılçıksızsa, haarika olur. Genelde yapılan türüne bayıldığım gibi bir de Afşin usulü taze fasulyeyi biliyorum. Önce haşlanıyor az su ile. Sonra, zeytinyağında soğan kavruluyor, haşlanmış fasulyeler de şöyle bir çevriliyor içinde. Altı kapatılıp pul biber (Maraş biberiyse hele mmm) ekleniyor. Biraz tuz, fasulyelerin şeker gibi tadına biraz daha tad katmak için birazcık da şeker. İşte buuu....Şimdi sizinkini de öğrendim, ne güzel. Afiyet olsun vee elinize sağlık...

21:53  
Blogger Dilek'ce said...

Merhaba Tuhfe,
dedigin gibi Türkiye'De fasülyeler bir baska tatlidir ama burada o türünü bulmak kisitli. Ayse kadin bir fasülye türüydü dimi?

Ev cinicigim ayin lafini ben ettim demek bu sefer:) Ne büyük nimet su patlican beni bile ayin lafini ettirdi;)

Sevgili Münevver Hanim siz de sagolun!

Hosgeldin Basak,
Afsin usulü fasülyeyi de deneyecegim. Tarif icin sagaol belki güzel sitende görürüz bir gün:)Bu tarifte sanirim ben Maras biberi bölümünde zorlanacagim! Evdeki pulbiberi durumu kurtarmakla yükümlü artik:)

Bol fasülyeli yaz hepimize!

16:52  

Yorum Gönder

<< Home