Salı, Haziran 13, 2006

Sicaklar bastirdi!

Daha IFE'nin dogum gününe acaba hava acar mi, isinir mi derken bir hafta gecmeden havvalar öyle bir isindi ki sormayin. IFE dün bütün ögleden sonra yüzme havuzundaydi. Sanirim yeterince sik basini islatmamis ki eve geldiginde pilleri bitmis vaziyetteydi. Benimle cilek bahcesine gider misin soruma bile sessizce hayir cevabini basini sallayarak verdi. Kapinin önünde duvara dayanmis bir sekilde uzunca bir oturdu. Bense oglani gelir gelmez elinden alip koluma takip cilek toplamaya gidecektim. Geceyi hafif atesli ve sikintili gecirdi. Beyi günes carpmis.
Aslinda sicaklar basti derken size Nigella Lawson'dan gecen ay bizdeki bir davet icin denedigim bir icecekten bahsedecektim ogluma daldim. Mürver cicegi surubu ve carki felek meyvesi ile hazirlanan bir serinletici. Isin garibi almancada cok sikca kullanilan ve duyulan iki ürün olmasina ragmen iki ana malzemenin hic simdiye kadar türkcesi nedir ki diye sormamisim kendime. Biraz önce sözlükten baktim! Carki felek meyvesini alip yemese bile multivitamin suyu icen herkes tadini tanir. Dondurmasini da taniyan vardir. Mürver cicegi surubu, cayi ve jölesi cok yapilir. Mevsimi tam simdiymis. Kendim yol kenarlarinda bahcelerde ciceklerini görsem de hic simdiye kadar herhangi birseyini yapmadim. Surubuna burada kolaylikla ulasmak mümkün marketlerde, pazarlarda.
Mürver cicek surublu carki felek meyveli cooler tarifi icin Lawson yapimi kolay icimi cok daha kolay diyor:)
1 ölcü mürver cicegi surubu
2 ölcü maden suyu (asitli tercihen)
3-4 carki felek meyvesi (cekirdeklerini sevmiyorsaniz süzgecten gecirilmis)
buz
bir iki yaprak nane
Bütün malzemeyi karistirin, servis edin.
Simdi bu malzemleri olmayanlar sikayet edebilir. Fakat belki ikisi de bulunuyordur Türkiye'de simdiye kadar duymadigimizdan bilmiyorsunuzdur. Carki felek meyvesinin ispanya'da yetistigini biliyorum. Belki Akdeniz kenarlarinda Türkiye'de de yetisiyordur. Mürver bitkisi varsa ki olma olasiligi var ev yapimi mürver cicegi surubu bile hazirlanabilir belki. Taniyanlar bilenler varsa yorum yazmalari rica olunur;) Ben bu surubun parfesini hep övdükleri ve özel recete olarak verdikleri icin onu denemek istiyorum. Gec gelen yaz ve simdi de bizim kapiya dayanmis tatilimiz derken ancak tatil sonrasina kaldi. Bakalim dönünce yapabilecekmiyim. Not: Asagidaki resimde mürver cicegi surubu hemen amber cicegi surublarinin solunda.

Brugg pazarinda
EK:Dün aksam yaziyi girerken mevsimi ama alman ve ingiliz arkadaslardan mürver cicegi ile yazi yayinlayan yok derken Delicious Days'in girisini simdi gördüm. Mürver cicegi ile neler yapilirmis, neye benzerelermis görmek icin tiklayiniz lütfen.

6 misafirim demis ki:

Blogger DAMLA said...

Dilekcim,
bizlere nispetmi yapıyorsun hayatım!!... Burada şakır şakır yağmur yağıyor, hırka-ceket giymeden dışarı çıkamıyoruz:(

07:28  
Blogger Papatya said...

Günaydın Dilekcim,
sabah sabah ne güzel bir ikram bu böyle :) Biliyor musun senin mürver çiçeklerini görür görmez, derler ya ben de tam bir "flashback" oldu.. bu çiçekleri daha önce nerede gördüğümü hatırladım. Girit'in Otlarıyla ilgili bir kitapta, bir köşeciğinde bu çiçekleri gördüğümden emindim. Hemen açtım baktım. Evet, adının Türkçede mürver çiçiği olduğunu bilmiyordum ama kesinlikle aynı çiçekler. Meğer, her otu değerlendirmeyi beceren Giritliler de bunun şurubunu yaparlarmış :) Onların tarifinde mürver çiçekleri, şeker, limon suyu ve greyfurt var. Ne ilginç di mi?! Senin sayende kendi kitabımdaki çiçeğin ne olduğunu öğrenmiş oldum bu sabah :)
(Verdiğin link de ilginç, bulamaçlı kızartmasını yapmışlar.) Sevgiler..

09:01  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,
bende mürver çiçeğinden çay yapıp oğluma bronşit için içirmiştim.Şifalı bir bitki :))

09:53  
Blogger Minik Patikler said...

Supersin Dilek'cim sana masaAllah binlerce kere yani adam bebek dogduktan sonra zaten akil sir erdiremedigim butun bu islere yetisme becerin benim kafamda 100e katlandi cunku ben daha mutfaga su icmek haricinde gidemiyorum bile. BU arada IFE'nin yeni yasi hayirli ugurlu olsun.. Bize de dua edin olur mu popisimiz iyilessin diye... Cunku hala iyilesmedi..

20:43  
Blogger Dilek'ce said...

Gercekten mi Damla? NEdense hic siz de yagmur olabilecegini düsünmemistim bile. Bugün buralari da biraz serinleyecekmis ben dogrusu seviniyorum. Biraz serinlemesine fakat insallah yagmur yagmaz!

Papatya bizim de buralarda sokak kenarlarinda falan rastlarsin. Hatta Bizim otobüs duraginin hemen yaninda var almanca ismini cocuklugumdan beri bilmeme ragmen hic türkcesi ne olabilir diye merak etmemisim ben de kendime sasirdim evvelsi gün;) Ne sen ne de ben artik mürver cicegini unutmayiz:) Sen kitabinda ben de baska bir yerde okumus olsaydim bile unuturdum. Ögrenisimiz macerali oldu ya unutmayiz artik. Evet Papatya bulamacli kizartmasini bir kez tvde yaptiklarinda görmüstüm o zaman bile ilgimi ekmemisti. Madem Girit'te varmis buldugunda denersin belki degil mi?

Merhaba Emine, cok yararli bir bitki diye geciyordu. Ben nelere faydali bilmyiorum. Demek bronsite iyi geliyor ve Türkiye'de toplanabiliyor. Bilgilerin icin cok tesekkürler. Sen satin mi almistin mürver cicegini kendin mi topladin? Topladiysan nereden topladin yani bölge olarak? Merak ettim;)

Canim adama bebegin annesi, birgün böyle seylere yetisme ve böyle seyleri yetistirebilme firsatin olacak. Sen simdilik adama bebege bak yeter:) Bu zaman cok cabuk geciyor, her bir dakikasini anini doyasiya yasamaya bak! Uykusu düzene girdiginde önem verdigin seylere de zaman bulacaksin. Ya insAllah popisiniz iyilesir artik. Ben iyilesti diye kayitlamisim beynime. Nereden cikardiysam. Siz de bizim icin dua edin olur mu:)

Herkesi öptüm ve sevgiler

07:43  
Anonymous Adsız said...

Looking for information and found it at this great site... Florida long distance phone service cruises ultram Entertaining games to play on internet

23:55  

Yorum Gönder

<< Home