Cuma, Temmuz 15, 2005

Pazi yataginda bulgur köftesi


Aslinda bu üsteki pazili köfte (kiymali irmikli) adinda dergilerin birinden not aldigim bir tarifle yine türk yemek dergisindeki köftesirin bir karisimi.

Köftesirler icin ince bulgura erimis tereyag, tuz karistirip su ve un yardimi ile yuvarlaklar formlayip buhar üzerinde pisirdim.
Pisen köfteleri zeytinyaginda kavurdugum sarimsak, kekik ve salcaya ekleyip cevirerek harmanliyorum.
Pazilari yikayip serit halinde kesip cok hafif hasladim. (Pazi yerine lahana yapragi kullandigimda oluyor. O zaman daha uzun hasliyorum.) Üzerine yogurt döküp en üstede köfteleri döküp sofaya koyuyorum. Paziya tuz ve muskat ekleyebilirsiniz ayni sekilde yogurtta da tuz ve sarimsak ekleyebilirsiniz. Ben yogurda sarimsak eklemiyorum köftesirin disindaki sosda oldugu icin. Köftesirleri tarifin ikindede tavada bu sekilde soslamiyorlar. Siz de dilerseniz sade yapip üzerine sos dökebilirsiniz.

4 misafirim demis ki:

Blogger akçahan said...

Eline sağlık.Biz bu köfteyi buna yakın birkaç şekilde yapıyoruz ve ben çok seviyorum.Sevgiler!.

13:49  
Blogger Dilek'ce said...

Sagol Semanur. Sen nasil yapiyorsun anlatabilir misin farkli yaptigin noktalari?

20:00  
Blogger akçahan said...

1.Köfteleri aynı şekilde yapıp,kızdırılmış tereyağında biber salçası ekleyerek çeviriyoruz ve ayranla servis yapıyoruz.Salçadan dolayı kırmızımsı bir renk alıyor.Üzerine sarımsaklı yoğurt döküp en son kızdırılmış tereyağı ve biber dökülerek servis yapıyoruz.
2.Kaynamakta olan suya köfteleri atıyoruz.Pazıları doğrayıp suya atıyoruz.Sarımsak ilave edilir.Yağda salça,nane çevrilip,varsa ekşi yoksa limon suyu ilavesi ile köftelere katılır.Bu sulu köfte formatında oluyor.

12:10  
Blogger Dilek'ce said...

Tesekkür ederim Semanur! Ikinci tarifi merak ettim. Bir ara denemek isterim.

20:07  

Yorum Gönder

<< Home