Cumartesi, Ekim 15, 2005

Osmanli Mutfagindan Bademli Terbiyeli Tavuk Corbasi

Bu corbayi sanirim 2002 Ekim'in (Kasim?) de izledigim Yasemin Özkan Türedi'nin TRT Int'te yayinlanan bir yemek programindan, Ekrem Usta'dan ögrendim. Programi Ramazan ayinda izlemis ayni gün corbayi yapmistim. O gün bugündür iki özel corbamdan biridir yilda sadece bir kac kez ve mutluka bir kez Ramazan'da yapilmasina ragmen. Lezzeti garantilidir diyesim geliyor;) Tarifi yapmadan önce iyice bir okuyun!

Osmanli Mutfagindan Bademli Terbiyeli Tavuk Corbasi
2 tavuk budu
1 tavuk gögsü
6 su bardagi su
4 corba kasigi pirinc
50 gr tereyag
2 yumurta sarisi
1 corba kasigi nisasta
2 corba kasigi sirke (ben bir kullaniyorum)
1 yemek kasigi safran (ben ispanyol safrani kullandigim icin 1 cay kasigi kullaniyorum)
1 limonun suyu
200 gr toz badem
1 narin taneleri

- Bir kenarda safrani ve sirkeyi karistirin.
- Tavuk budunu ve gögsünü suyla hasla. Suyunu süz.
- Tavuk suyuna pirinci ekleyin, pismesi icin ocaga koyun. Bu arada tavuk etlerini didikleyin.
- Bir tavaya tereyagini eritin ve kizmis tereyaginda bademleri kavurun. (Bademleri yalnizda kavurabilir aslinda insan fakat tereyagi corbaya yakisiyor.)
- Terbiye icin nisasta, yumurta sarisi ve tuzunu bir kepce tavuk suyula karistirin.
- Pirincler pisince bademi, ve terbiyeyi karistirarak ekleyin, Corba kaynamaya baslayinca safranli sirkeyi ekleyin.
- Servis tabagina yerlestirdiginiz didiklenmis sicak tavuklarin üzerine corbayi dök.
Ve bol narla süsle bu corbayi! Afiyet olsun!

Bu corbayi mutlaka narla deneyin lütfen!!!


Tariflerimin ikisi de ne tesadüf narli ve safranli. Pastam bir türk tarifi olmamasina ragmen ikisini de kullanmakla safranin ve narin iyi bir ikili oldugunu gösteriyor bence. Benim kullandigim safranim:

7 misafirim demis ki:

Blogger Dilek... said...

Sevgili Dilek. Oncelikle aklina saglik, Nar'i sectigin icin ucuncu Ye etkinligine konu olarak. Sonra ellerine saglik, bu guzel tariflerin icin. Simdiden misafirperverliginede saglik diyorum, cunku krallar (sultan mi demeliydim yoksa) gibi agirlanacagimizdan kuskum yok.

Ben tuzlu seven bir insanim, tatlidan ziyade. Corban nasil goz kirpiyor bana anlatamam. Malzemesi her zaman el altinda bulunan cinsten degil ama mutlaka denemek istiyorum. Bir de ilginc bir tevafuk olmus, Osmanli mutfagindan bir ornek sunmussun. Ben de icimden soyle geciriyordum: "Ye etkinliklerinden biri, bir malzeme etrafinda degilde, ornegin Osmanli Mutfagi konseptini konu alsa" diye. Ne dersiniz dostlar? Herkese sevgiler

09:13  
Blogger zinnur said...

Dilek, bu corba muhtesem bir tada benziyor. Ellerine saglik. Ben de denemeyi cok istiyorum ama once safran almam gerek. Cunku erzak dolabimdaki safran cok eskilerden kalma.

Bu arada dilek... Ben cok begendim o fikrini. Bu konu ile YE'ye evsahipligi yapmak istemez misin 2006'da?

11:53  
Anonymous Adsız said...

Dilek, I love your saffron picture (and the pomegranate extravaganza!), so beautiful.

06:56  
Blogger Dilek'ce said...

Tesekkürler Dilekcigim! Malesef tam krallar, sultanlar gibi agirlayamadim sizi hastalik yolculuk derken ama en azindan arkadaslarin yaptikalrini görmenin sizi edecegini umuyorum.
Corbami mutlaka dene Dilek'cigim. Osmanli Mutfagina ben de cok merakliyim, Zinnur benden önce teklif etmis bu konu ile bize ev sahibligi yapsan ne güzel olur, düsünür müsün?

Sevgili Zinnur, sagol. Bu corbayi dedigim gibi yiyipte sevmeyen olmadi simdiye kadar. Agzinin tadini bilen senin de hosuna gidecegini düsünüyorum. Safran ne kadar dayanir bilmiyorum ama bence hala safran kokuyorsa kullan yazik olmasin bu kiymetli baharata.

Keiko, what a honour for me to hear these words from you. Keiko I don't know if it's the right verb but I think you will understand it: I devote this saffron picture to you!

08:47  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,
Belki ben gormemisimdir ama emin olmak icin sordum. Corbanin yapim asamasinda pirincten bahsediliyor. Ne kadar pirinc koymamiz gerekli?
Tesekkurler!

01:13  
Blogger Dilek'ce said...

Anonymous,
pardon yazmayi unutmusum:( Ama sordugun icin cok tesekkürler! Hemen ekliyorum! 4 corba kasigi pirinc olacak! Yaparsan haber ver;)

09:34  
Anonymous Adsız said...

Cok tesekkur ederim! :)

18:16  

Yorum Gönder

<< Home