Perşembe, Nisan 29, 2010

Çikolatalı Pastacıklar

Gecen hafta Zaman Isvicre'de yayinlanan güzel tarifi buraya eklemek istiyorum. Ben kahve iceren seklini yaptim. Cocuklu aileler yerine su kullanabilir. Ganaj yogun oldugu icin uzun uzun cirpa ihtiyaci duymadim ve sikma torbasini kullanmadim. Cikolata severler icin cok güzel bir tarif oldu :) Yapanlara simdiden afiyet olsun!


Çikolatalı Pastacıklar
• 60 gram kakao
• ½ su bardağı kaynamış su
(veya kahve)
• 120 gram şeker
• 100 gram un
• 50 gram nişasta
• 2 yemek kaşığı erimiş tereyağı
• 180 gram Sauer-Halbrahm (eksi krema)
• 2 küçük yumurta
• 1 çay kaşığı kabartma tozu
• 1 çay kaşığı karbonat (Natron)
• Süsleme çikolatası
(Schokoladen-Späne/Raspelschokolade)
Yapılışı
1. Kakaoyu sıcak suda karıştırarak çözün. Soğuması için bir kenara bırakın. Pastayı yetiskinler icin hazırlıyorsanız su yerine kahve öneririm.
2. Şeker i, unu, kabartma tozunu, karbonatı ve nişastayı mutfak robotuna koyun. Sauer-Halbrahmı, soğumuş kakaoyu ekleyip karıştırın. Makine karıştırırken siz önce tereyağını sonra yumurtaları teker teker ekleyin.
3. Karışımı kağıt kaplar yerleştirdiğiniz muffin kaplarının sadece 3/4′ü dolacak şekilde dağıtın ve 25 dakika boyunca önceden ısıtılmış 180 C’de pişirin.
4. Soğuyan keklerinizi ortadan (yatay) bir kez kesin. Ters döndürün. Hazırladığınız ganajı(bakınız aşağıdaki tarif) arasına ve etrafına sürün. Üzerine çikolata süslemelerini serpiştirip. En az 4-6 saat buzdolabında bekletip servis edin.

Çikolata Ganaj Kreması
• 200 gram çikolata veya küvertür
• 500 ml krema (Vollrahm)
Çikolatayı ince ince doğrayın. Ufak boy bir tencerede kremayı köpürene kadar ısıtıp ardından çikolataları üzerine dökün. Ocaktan alıp çikolata parçaları eriyene kadar karıştırın. Oda sıcaklığında koyulaşana kadar bekletin.1-2 saati bulabilir. Birgün önceden hazırlamanız mümkün. İyice soğuduktan sonra mikser yardımıyla çırpın ve krema torbasına aktarıp cupcakelerin üzerine sıkın.

6 misafirim demis ki:

Blogger Unknown said...

Ellerine saglik arkadasim... Bayilirim cikolataya ve oldukca da SIK yaparim... Yalniz sana birsey sormak istiyorum... "200 gr. cikolata ile 500 ml. krema" demissin... Bu kremayi soguduktan sonra ne kadar süre cirpmaliyiz ki, pasta katlarina akici olmadan sürebilelim... Ben daha önceki denemelerimde 200`e - 200 seklinde yapmistim ama cok az cirptigim halde pandispanyaya yapismayacak kadar katilasti... Tabii sonradan incelttim ama belki senin taktigini bilebilirsem daha kolay basarabilirim... Sevgilerimle,

22:57  
Anonymous dilek said...

Sevgili Filiz,
senin kullandigin ölcüdeki bir ganaji hic cirpamana gerek yok. Mousse olarak eminim güzel olurdu:)
Benim ölcülerimde ise kullandigim kremaya bagli olarak cirpmam degisiyor. Vollrahm ve halbrahm diye yag oranlari farkli cig kremalar var burada. Yag orani azsa cirpma ihtiyaci oluyor. Fakat mesela Vollrahm'da dedigim gibi nerdeyse bende cirptim denilmez, cig krema cirpmasiyla karsilastirirsan. Bence her zaman kullandigimiz malzemeler degisebilecegi icin takip etmeliyiz gelismeleri. Yani yogunlastigini gördügünde birakmalisin. Cevabim umarim yardimci olacak cinstenmistir;) Cikolatayi seviyorsan ve zartbitter kuvertür kullanirsan cok hosuna gidecek bir tarif;)
Sevgiler

23:16  
Blogger LEZZETİKRAM said...

nasıl güzel bir görüntü olmuş ,eline sağlık nefis nefis...

22:11  
Blogger Oya Kayacan said...

Dilek'çiğim bunca emek, bu kadar vakit, sabır işi bunlar ama sonuç buradan mükammel görünüyor ;)

10:16  
Blogger Dilek'ce said...

Tesekkürler Sedacigim ve Oyacigim!

21:40  
Anonymous fatmagülün suçu ne said...

Süper görünüyo bayılıyorum çikolatalı şeylere

12:37  

Yorum Gönder

<< Home