Perşembe, Ağustos 25, 2011

Mürdüm Erigi Kompostasi

Ramazan'da bizim mutfakta nerdeyse bütün yildan cok yemek yapilsa da iftar vakti resim cekme zorlugundan bloga yansimasi gerceklesemiyor. Bazen ceple resim cekip face'e ekliyorum. Siteye koymamaya calisiyorum. Fakat böyle olunca da blogu mutfak aktiv de olsa tarif ve resimle besleyemiyorum;) Komposta ve hosaflar önceden yapilip dinlendirilebilmesine ragmen bu da cep telefonu ile cekilmis bir resim. Fakat tam mevsimi oldugu icin ve iftara iyi gittigi icin bu kompostayi herseye ragmen eklemek istiyorum. Hayirli iftarlar!

Mürdüm Eriği Kompostası
4 kişilik
1 kg mürdüm eriği
1,5 litre su
1 parça kabuk tarçın
1,5 su bardağı toz şeker
5 adet karanfil

Hazırlanışı:
Suyun içine şekeri ilave edin. Kabuk tarçını ilave edip kaynatın. Mürdüm eriklerini ikiye kesip çekirdeklerini çıkartın. Su kaynamaya başlayınca erikleri içine atın. Bir taşım daha kaynatın ve kapatın. Yavaş yavaş dinlenecek ve rengini suya bırakacak. Demlenme süresi ne kadar uzun olursa rengi o kadar koyu olacaktır. Buzdolabında sogutarak veya buzla servis edebilirsiniz. İçecek olarak tüketilecekse kompostayı süzüp buzdolabında soğutmalısınız.

1 misafirim demis ki:

Blogger sevimin sayfasi said...

hayirli bayramlar dilekcim...

21:46  

Yorum Gönder

<< Home