Pazartesi, Ocak 21, 2013

Sıcak Çikolatalı Tatlı Veda



(Gazetedeki son yazim, gecen hafta IZ 183...)
"Herşeyin bir başlangıcı bir de bitişi var; bir başı bir sonu. Yaklaşık üç buçuk yıl önce İsviçre Zaman’da yazmaya başladım. Zaman aktı gitti ve bu yazımla birlikte ben 158 yazı yazmışım. Yazılar yazılırken hayatta yazılanları da yaşadık, çoğalttık, tükettik. Hepsi bir defa dışında her hafta bu sayfaya yansıdı. Bu üç buçuk yılda sadece bir defa bu sayfaya hazırlanmadım. Yazı gönderemedim. Minicik kızımızın doğumundan iki hafta sonra kızım sarılık, ben de zatüre olduğum için iki hafta hastanede kalmıştık...
İlk tarifim benim için değerli bir tarif idi; bu sayfanında nasıl olmasını istediğimin bir yansıması idi. Osmanlı mutfağı ve Avusturya mutfağının birbirine etkileşimiydi. Tıpkı bizim İsviçre’deki varlığımız gibi. Erik knödeli-ağa lokması.
Bu sayfada üç buçuk yıl boyunca her şey yer aldı. Aktüel olaylar, filmler, yazarlar (mesela Martin Suter), Migros’un kurucusu, kadın politikacılar. Okuldan ve günlük hayattan bahsettik. Bayramlar kutladık beraber; Fastnacht’ın Sechseläuten’in, Paskalya’nın peşine düştük. Her yıl yeniden cemreleri bekledik, yazın gurbetten sıladan bahsettik, sonbaharı kabak ve ayva ile süsledik, kışın kayağa gittik sıcak tarifler aradık.
Bärlauch nedir, kuşkonmaz nasıl pişer öğrendik. Almancasını daha iyi bildiğimiz ışgının, mürver çiçeğinin, sarıkız mantarının ve kuzugöbeginin türkçesini belledik sürekli değişik tariflerini deneyerek. Yöresel lezzetlerden Rösti, Berner Zwiebeltorte, Bündner Gerstensuppe, Basler Pastetli, Ossobuco alla milanese yanında bol bol Risotto reçetesi uyguladık. İsviçre çilek tarlalarında çilek, ahududu toplayıp meyveli tariflerle ruhumuzu oksadık. Bol bol agar agar, creme fraiche ve quark gibi yerel ürünleri kullandık. Röportajlar yaptık, gezi notları düştük İstanbul’dan, Bosna’dan... Kek yedik huzur bulduk.
158 yazı inanın saygı duyulası bir sayı. Kendini bu kadar önemseme Dilek diyebilirsiniz, haklı olarak. Fakat siz hiç benim tarif yazmaktan neftet ettiğimi biliyor muydunuz? Yemek yaparken dostlarla eğlenmeyi, yemek hakkında konuşmayı, mutfakda deneyler yapmayı seven birini tarife bağlı kalarak hazırlık yapmak ve onu oturup yazmak ne kadar sınırlıyor bilemezsiniz. Fakat inanın bu sayfayı çok severek hazırladım. Tarifle birlikte paylaştığım yazılarım sizinle hoş sohbet tadındaydı. Çok severek yaptım.
Eski Sandık isimli şiirdeki sandıktaki hatıralar gibi dönüp baktığımda 158 yazıya ne çok şey sığmış anlat anlat bitmeyecek gibi geliyor. Bu son yazımla birlikte daha sayfayla ilgili hayallerimin ve umutlarımın olduğunu da görüyorum. Paylaşmak ve yazmak istediğim daha çok tarif varmış. Mesela ilk yazmaya başladığımda not aldığım listede Bircher Müsli, çok sevdiğim Engadiner Nusstorte, Hagebutte ve Birnen Pastetli var. İlk ikisinin bu sayfada olmamasını büyük eksiklik olarak görüyorum. Fakat başta da söylediğimiz gibi herşeyin bir başı ve bir sonu var. Ve artık gitmek zorundayım. Yemek ve yazı sevdamdan ayrılarak, üzülerek fakat yeni hayallerler, umutlar için sevinerek.
Vedalar hüzünlüdür fakat bir yemek sayfasından veda ancak tatlı olur diye düşündüm. 3 yıl önce Strassbourg tatilimizde Çubuklu Sıcak Çikolata ile tanışmıştım. Tarif çok basit, sevdiğiniz kuvertür türünü benmari usulü eritin ve minik silikon kalıplarına dökün. 1-2 dakika sonra çubukları ortalarına yerleştirip soğumaya bırakın. Donmasını hızlandırmak isterseniz buzdolabına yerleştirin. Dilerseniz aromalarla (tarçın, acıbadem vb) zenginlestirebilirsiniz. Kalıplardan çıkardıktan sonra birer bardak sıcak sütle servis edin. Çubuğu, sütte karıştıra karıştıra sıcak çikolatanızı hazırlayın. Sıcak Çikolatanızı yudumlarken afiyet mutluluk olsun! Bunca zaman yazdık, yedik-içtik hakkinizi helal edin, her ne kusur ettik ise affola..."

21 misafirim demis ki:

Blogger Güz Çiğdemi said...

:( peki burdada mı yazmıcaksınız hiç :(

08:21  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Sevgili Dilek,

Sessiz bir takipçin olarak senin de artık yazmayacak olmana çok üzüldüm.Bu işe gönül veren, layıkıyla yapan eskilerden pek kimse kalmadı gibi. Bu bana acı veriyor. Biliyorum herkesin kendine göre sebepleri var. Yazmayacak olman bloğunu tamamen kapatma anlamına gelmiyordur umarım. Çünkü zaman zaman eski tariflerini okuyor ve faydalanıyorum.
Hayırlısı olsun Dilekciğim.
Hakkınızı helal edin de ne demek. Bu güzel tariflerini paylaştığın ve bizlere ilham verdiğin için ben sana binlerce kere teşekkür ederim.

Sevgilerimle,

18:58  
Blogger daimamutfak said...

Sevgili Dilek hanım.Okuduğumdan anladığım kadarıyla blog vedası değil de gazete yazılarınızın bırdaha yazılmayacağı...İnşallah öyledir çünki blogunuzu hep takip ederim mesaj bırakmasamda..sevgiler..

14:34  
Anonymous Adsız said...

muhteşem bir tarif daha çok teşekkürler <a href="http://www.szutest.com.tr>ce</a>

15:25  
Blogger zinnur said...

Dilek'cigim, senin bana yazdigin yorum blogger'in azizligine ugrayip, posta kutuma gelmemis. Neden bilmiyorum? Bambaska bir nedenle blogger'daki yorumlara bakarken tesadufen buldum. Bu da ancak dun oldu. Ben senin yorumunu bulana kadar sen Zeynep'i bulmussun zaten, ki bahsettigim de zaten onun Instagramiydi. Benim de akilli cep telefonum var ama Instagram isine henuz el atamadim.
Hepinize sevgi ve selamlar...

17:46  
Blogger Unknown said...

kamera sistemleri
güvenlik sistemleri
alarm sistemleri

15:51  
Anonymous Adsız said...

ngempnt 3209Cok üzüldüm, cok hakkiniz gecti bana, cok fazla yemek tarifi ögrendim sizin bu Blogunuz sayensinde....umarim Instagram'da devam edersiniz.Yeni projelerinizde bolca basari diliyorum.
Selamlar: arbeiterkind75/iscicocugu

14:53  
Anonymous Teknik Sorular said...

çikolatanın her türlüsü güzel ama bu başka bi güzel olmuş elinize sağlık

16:56  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Dilek'cigim,

Hayirlisi olsun. Eminim cok guzel isler seni bekliyor. Bu bitis sendeki diger gizli yeteneklerin ortaya cikabilmesi icin bir firsat. Her dokunacagin ise ozel bir anlam katacagindan eminim.

Sevgilerimle,

Tuhfe

23:59  
Blogger Tijen said...

Geride bıraktığınız hoş bir anı olarak anımsayabileceğiniz bir tecrübe olmuş...

Herşey gönlünüzce olsun...

02:14  
Blogger EMİNE said...

Belki 7 belki 8 yıl önceydi...İnternette yemek sevdasına beni ilk bulaştıran evet gerçekten de "ilk" blogdu dilek ce, ağa lokması,knödel tarifiyle....Bitirmen içimi burmadı desem yalan....

22:33  
Anonymous Adsız said...

Dilekçe Örneği

18:55  
Anonymous Adsız said...

Çok beğendim. http://www.dataguvenlik.web.tr/

19:54  
Anonymous moda said...

Merhaba, bloğunuzu çok beğendim. Takip ettiğim bloglar arasında ekledim.
Ayrıca Sizi kendi bloğuma davet etmek istiyorum. http://kadinmoda4.blogspot.com/
Teşekkürler.

21:52  
Anonymous la tahzen said...

teşekkür ederim

14:55  
Blogger EMİNE said...

Sen ilk ama ilk adımımdın yemek-tarif maceramın knödel tarifinle ve ilk göz agrımdın sevgili dilekce. Özlüyorum yazılarını,dönüp bakıyorum hala yazılrına. Nasılsın,iyi misin?

14:29  
Anonymous yemekalemi said...

yemek tarifi

22:29  
Anonymous Etimesgut Halı yıkama said...

ıyı bır sıte

11:01  
Anonymous Etimesgut Halı yıkama said...

ıyı bır sıte

06:37  
Anonymous portugal:the most brutal coloniser of black people in history said...

*****THIS IS A PUBLIC SERVICE ANNOUNCEMENT*****

The Portuguese had a brutal record in the Americas as a colonial power. The most horrendous abuses occurred in the colony of Brazil: natives were enslaved, murdered, tortured and raped in the conquest and early part of the colonial period and later they were disenfranchised and excluded from power. Individual acts of cruelty are too numerous and dreadful to list here. Portuguese Conquistadors in Brazil reached levels of cruelty that are nearly inconceivable to modern sentiments.

Today, Portugal is the Biggest Racist country that i have ever lived in. I feared for my life there and i consider myself lucky that my family got out alive! I have never lived in such poverty (Sopas dos Pobres everyday) 40% unemployment rate and 60% of the population earn less than $932 USD per month, and that’s considered Middle Class here! Within the European Union it is the worst of the worst place to live in.

The bottom line is the bulk of the People in the poor country of Portugal exist in a brainless comma that is fed by Ignorance, anti-Spanish hate, and severe Racism of pretty much everybody that isn’t Portuguese! And, Portugal started the Global Slave Trade in 1441 so it is definitely NOT a safe place for Blacks!!

I found important websites that explain the Severe multi-generational Racism and Hate that exist in Portugal today, and i highly encourage all to read them and spread the word in order to avoid innocent, and desperate people from living or visiting there. Get educated on the Truths about Racist Portugal now.

1) https://www.theroot.com/a-white-journalist-discovers-the-lie-of-portugal-s-colo-1790854283

2) https://saynotoracistportugal.neocities.org/

3) http://www.discoveringbristol.org.uk/slavery/routes/places-involved/europe/portugal/

4)SOPAS DOS POBRES EVERYDAY IN PORTUGAL BECAUSE OF NON EXISTENT ECONOMY:

https://www.noticiasaominuto.com/pais/764453/sopa-dos-pobres-foi-criada-ha-anos-mas-ainda-existe-problemas-persistem

5) http://www.ipsnews.net/2011/10/portugal-crisis-pushes-women-into-prostitution/

6) https://www.theatlantic.com/business/archive/2013/06/the-mystery-of-why-portugal-is-so-doomed/276371/

7) https://portugaltruths.neocities.org/

8) https://portugalwasabadcolonizer.neocities.org/

9) https://portugalisxenophobic.neocities.org/

10) https://portugalisaracistcountry.neocities.org/

I HEREBY ALERT ALL PEOPLE ON EARTH TO NOT BUY FROM PUTUGAL, DO NOT SPEND YOUR HARD, EARNED MONEY GOING THERE AND BOYCOTT ALL PORTUGEE STORES IN YOUR AREA! DON'T BUY THEIR GOODS OR WINES!!!

THESE XENOPHOBIC RACISTS HAVE TO LEARN AND THE BEST WAY IS TO BLOCK THEM ECONOMICALLY!

BE CAREFUL FRIENDS!

+++FEEL FREE TO ADD MY BLOG LINK AND PICTURES TO YOUR BLOG OR WEBSITE FOR FREE! IT IS IMPORTANT TO TELL PEOPLE THE TRUTH ABOUT PUTUGAL!!+++

Be SAFE friends. Hugs. VIVA Portugal Gypsies! The BEST part and MOST Forgotten part of our Heritage! LUSO? AN invented word because we are all phenotype of Arabs and gypsies in Portugal!!!

03:29  
Blogger Sandy said...

This blog is very nice
I like it
Hello from me
Hello from France
Hope u will come back again soon
Hope to see you back here soon
I just started to get to know and like your blog
All the best and good luck
Take your time and don't work too hard
Anyone reading this is welcome to visit my blogs

22:40  

Yorum Gönder

<< Home