Çarşamba, Ekim 12, 2005

Incirli Tart

English
Bu incirli tarti 10 gün önceki Pazar yapmistim. Lezzet dergisinin Eylül sayinsinda incirli tart vardi tart tatin misali pistikten sonra ters yüz edileninden. Internette de bir cok arama yaptim bir türlü istedigim gibi tarif bulamadim. Gezerken Delicious Day'deki detayli olmayan tariften etkilenerek yola koyuldum. Tart hamurunun icinde badem oldugundan bahsediyordu. Ben de incire findik yakistirdim. Sanirim birazcik da son zamanlarda herseye badem koyma yogunluguma alternatif olarak. Üstüne öylesine incirleri yerlestirmek istemedigim icin incir dilimlerimi degisik bir serbette (sicak) beklettim tartin üzerine yerlestirmeden.
Sevgili Dilek sadece tart hamurumun tarifini ölcülü veriyorum. Serbeti el karari hazirladigim icin ve dayandigim belirli bir tarif olmadigi icin ölcülü veremiyorum. Bu arada seve seve kiydik bu güzele;) Yapip disari cikmistik eve döner dönmez kiydik:)

Findikli tart hamuru
125 gr bardagi un
125 gr bardagi toz findik
125 gr tereyag, oda sicakliginda
100 gr seker
1 yumurta sarisi
bir paket vanilya sekeri
kasik ucu kadar tarcin
kasik ucu kadar toz kaküle
bir cimdik tuz
Hamur icin malzemin hepsini yogurdum. Buzdolabinda 1 saat yerine önceden yaptigim icin galiba nerdeyse bir gün dinlendirdim. Cikarip tart hamunuru tekrar kisa bir yogurdum, kalibimi hamurla kapladim. Tekrar incirler hazirlana kadar buzdolabinda bekletim.

Incirleri icine yatirdigim sicak serbet:
Incirleri icine koyacagim serbet(?) icin 10 kadar (kabugu bicak ucuyla delinmis) bütün kaküleyi az bir su da demledim. Limon suyu, gül serbeti ve yine 2 yemek kasigi karamel ekledim. Evde önceden baska bir tariften kalan kocaman bir bardak karamelimi gördügünüz gibi heryere ekliyorum seker yerine;) Serbette beklettigim incirleri tart hamurunun üzerine yerlestirerek firinladim. Ben üc kücük kalip kullandigim icin 15-20 dakikada oldu. Siz diger tart tariflerinizde kullandiginiz süreyi kullanin. Afiyet olsun!
Öneri findiklar daha iri olabilir veya kavrulmus iri cekilmis findikta serpilebilirdi incirin üzerine. Yedikten sonra aklima geldi.
Ilk kez kaküle ve tarcin yan yana kullandim. Düsündügüm gibi carpmadi birbirini. Gerci hamurdaki kaküleyi sanki tarcin kokusu ve lezzeti ile biraz basti. Kaküle tadi alamadim hamurdan. Ama üstteki kaküleyi mutlaka ben farketmesem de desteklemistir:)

4 misafirim demis ki:

Blogger yEşiL said...

Kakule tadi vardi tart'ta. Baharatlarin uyumu tam yerindeydi. Ellerine saglik cok lezzizdi.

Incir ile.. :)

13:50  
Blogger Dilek... said...

Dilek cok tesekkurler. Incir edinir edinmez deniyorum ve sonucu bildiriyorum. Sevgiler.

19:06  
Blogger Dilek'ce said...

Tesekkürler Gülsen, deneyen biri olarak daha rahat yorum yapabiliyorsun:)

Bekliyorum Dilek!

Inciri ve degisik baharatlari seviyorsan bunu da seveceksin Burcu!

12:48  
Anonymous Adsız said...

harika gözüküyor ama gül şerbetim yok,karamelim yok ve kaküleyi ilk defa duyuyorum daha basit bir şerbet tarifi verebilirmisiniz?
sevgiler,
ece

09:50  

Yorum Gönder

<< Home