Cumartesi, Ekim 15, 2005

Narli Pasta


Ana tarif Dr. Oetker'in " Die Besten Schüttel-und Tassenkuchen" kitabindan, "Granatapfelschnitten". Ben yapilis seklini biraz degistirdim. Aslinda firin tepsisinde düz bir kek olup daireler kesip üstüne quarkla hazirladigimiz bir krema sikilarak nar ve nar surubu dökülerek hazirlanan bir tarifti. Ben katli pasta yapmayi tercih ettim. Tarifte kullaninan Oetker ürünün Türkiye'de bulunup bulunmadigini bilmiyorum. Bu pastayi yapmak isteyen mutlaka baska hafif bir krema ile de yapabilir. Hatta ayni ürün yerine vanilya aromali toz pudding kullanilabilir. Quark yerine ise süzme yogurt tercih ediliyormus Türkiye'de.
Safranli kekin kokusu icin dahi bu pastayi tekrar yapmaya deger. Narin renginin ve tatli olmasinin tarifi önemli bir sekilde etkiledigini söylemeliyim. Ben kücük bir kalipta yaptigim icin asagida yazdigim orjinal tarifin yarisini kullandim.
Narli Pasta
250gr tereyag
200gr seker
1 cimdik tuz
4 yumurta
1 kutu toz safran (ben 1 cay kasigi tel safran kullandim)
300gr un
3 silme cay kasigi kabartma tozu
2 yemek kasigi süt

Kremasi icin
1 kg quark/süzme yogurt
3 kutu vanilya aromali Quarkfein Dessert Pulver
1 narin taneleri
1 yemek kasigi nar surubu (Grenadinesirup)
2 yemek kasigi pudrasekeri


Kek malzemelerinden kek hamuru hazirlayip kaliba döktükten sonra 180°C 25 dakika pisirdim.
Keki soguduktan sonra ikiye ayirdim. Yaptigim lezzetli nar suyundan hafif sivi kaküleli recel ile birinci kati ince kapladim. Quark ve Quarkfein tozunu kitabtaki tarife göre karistirdim. Kendimce yeterli sivi gelmeyince paketteki tarifteki gibi süt ekledim. Katlara sürdüm. Kremam sert falan diye onunla ugrasirken resimde de gördügünüz gibi üst katin üstüne nar recelinden sürmeyi unutmusum alt kata yaptigim gibi:( Bu güzel pastanin tek kusuru buydu. Neyse sonra katlari keserken üstünün düzgün olmasi icin kestigim parcayi üfeledim ve pastanin kenarlarina yapistirdim. Üst katina dalgali serit seklinde süsleme yaptim. Aralarini nar taneleri ile doldurdum. Ve narlari doldurdugum yerlere nar serbeti damlattim. Kitapta önerildigi gibi pudra sekeri ile karistirmadan yaptim. Afiyetlede bir yedim sormayin gitsin;)

15 misafirim demis ki:

Anonymous Adsız said...

Dilekcim ellerine saglik pastan nefis görünüm ve anlatim sahane ben pek pasta yapmiyan biri oldugum halde bayildim.
Cok emek vermissin ve cok güzelde olmus, afiyet olsun :)
sevgilerimle

01:10  
Blogger Burcu ÜNAL said...

dilek , ellerine sağlık..
benimde aklımdan pasta yapma fikri çok geçti..seninkine bayıldım :)
ayrıca çorba fikri çok ilginç..tavuk + safran + nar nasıl bir tat ortaya çıktı acaba..ama eminimki çok güzeldir..

sevgiler..

09:57  
Blogger Doruk said...

Pastan çok güzel görünüyor. Eminim tadı da öyledir. Ama çorban beni büyüledi, keşke olsa da içsem bir kase dedim sabah sabah. Akşama yapayım bari. Ellerine sağlık.

10:32  
Blogger Banu Ucak said...

Dilekçim her ikisi de süper görünüyor. Özellikle de çorba çok ilginç geldi. Güzel bir davet sofrasına çok yakışır. Hem göze, heme damağa, hem mideye ziyafet... Ellerine sağlık.

10:51  
Blogger incikboncuk said...

narlı pasta nefis görünüyor. hem lezzetli hem de hafif bir pasta. Çorba tam davet çorbası, not defterime ekledim. Ellerine sağlık.

11:37  
Blogger Tuhfe said...

Sevgili Dilek, narlarının pembe çıktıklarını söylemiştin ama burada gördüklerim onlar değiller galiba, zira çok güzeller. Her iki tarifin de muhteşem görünüyor. Çorbayı içesim geldi şöyle sıcak sıcak. Ellerine sağlık.

14:00  
Blogger Basak said...

Dilek, çorba tarifi çok değişik. Tavuklu olması beni biraz düşündürttü doğrusu. Bu aralar tavuktan ve etten soğumaya başladım ama bakalım ne olacak.
Pasta ise nefis. Eline sağlık.
Safran fotoğrafın da estetik olmuş. Gözüne sağlık.

17:29  
Blogger Burcu Özdoğan said...

sevgili dilek ellerine sağlık pastan ve çorban çok güzel gözüküyor.özellikle çorbayı çok merak ettim doğrusu.denemek lazım.
ellerine sağlık
sevgiler

20:16  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Dilek abla iki tarifin de cok güzel görünüyor eminim tadlari da öyledir..pastan hele cok güzel hmm ellerine saglik..

21:51  
Blogger Yesim said...

Dilek,ellerine sağlık çok güzel narlı lezzetler yaratmışsın,pasta çok şık olmuş,çorba da çok değişik,ellerine sağlık.

11:41  
Blogger Hatice said...

afiyet olsun dilek:) pastan harika görünüyor.ellerine sağlık...

11:10  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Özgül pastami sevdigine cok sevindim:)
Sevgili Burcu senden de pastam icin övgü alinca bir baska sevindim. Pastami bende cok sevmistim.
Burcucugum corba gercekten güzel bir corba en azindan yiyenler öyle diyor. Denemeni gercekten gönül rahatligi ile öneririm.

Banucugum dedigin gibi tam davet sofrasi icin bu corba. Eee nede olsa osmanli mutfagindan;)

Sevgili Nurdan, dener denemez haber verirsin degil mi?

Tuhfe pasta üstündekiler sonra bulduklarim onlar süperdi. Ama corba üstündekiler gördügün gibi daha cok beyaz pembe. Corbamin begeni toplamsina sevindim cünkü gururla sundugum bir corbaydi;)

Basak kesinlikle haklisin tavuk konusunda. Ama bunu gönül rahatligi ile sunabilirdim sana cünkü dipfrezdeydi tavuklarim. Biliyorum gourmeler taze etten hoslanir fakat bu kez benim icin avantajli oldu;) safran resmimi güzel gören kisi gözünün begenmesine sevindim.

09:28  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Burcu umarim denersin!
Elcin, Yesim ve Hatice cok tesekkürler!

09:30  
Anonymous Adsız said...

Great work!
[url=http://whcwsitx.com/ytos/gzcp.html]My homepage[/url] | [url=http://yfxcsggg.com/avvr/vmss.html]Cool site[/url]

08:53  
Anonymous Adsız said...

Good design!
http://whcwsitx.com/ytos/gzcp.html | http://trbbxjkh.com/zhyw/wxnl.html

08:53  

Yorum Gönder

<< Home