Cuma, Haziran 09, 2006

Dondurma


gül surublu dondurma
Resmi cuma günü ekledim sonra yazimi bir türlü ekleyemedim. Üsttedeki dondurma Nordljus'dan ve tarifinden etkilenerek yaptigim bir dondurma. Icinde kaymak (double cream), sakiz, gül surubu, kaküle var. 10 gün önce cuma 4,5 yildir kullanilmak icin bekleyen dondurma makinami cikardim killerden. Esimin kuzeni Sidika abladan ev hediyesiydi. Derin dondurucumda bir türlü yer acamamistim kabi icin. Gecen yilda iyice kafaya koymus olmama ragmen yapmak istedigimde araya birseyler girmisti. Kisinsa saatlerce bodrumda tikabasa duran bütün esyalari bir sag bir sol yaparak dondurma makinami aramis bulamamistim. Kista olsa dondurma yapacaktim sanirim o günlerde cok hosuma giden bir tarif görmüstüm. Bir kac gün sonra makinami gecen yil killere cikardigimi gördüm. Artik düsünün ne kadar bakar kör geziyorum ortalikta;) Bu yilki dondurucudaki malzemeleri kullanirken yerlerine hic birsey koymamak icin karar aldim kabima yer acmak amaciyla. Cuma günü IFE ile nereden dönmüstük bilmiyorum ona dondurma yapacagima söz verdim. Kabi derin dondurucuya yerlestirdim. 24 saat sonra yine bir yerlerden gelme telasi ile dondurma icin sabahtan hazirladigim karisimlari makinaya yerlestirdim. O karistirirken ben baska seylerle mesgul olacaktim. Kapagini tam yerlestirmemisim ki makina calismaya basladiginda kapagi "simdi yerlestim" sesi cikardi. Ben dur bakayim iyi yerlestirmedim mi ki diyip kapagi actim ve kolu cikardim!!! Acemiyim ya kolu tekrar icine yerlestiremiyecegim aklimin ucundan bile gecmedi;) Karisimin bir kismi donmaya baslamisti bile. Is basa kalmisti. Spatula ile karistir babam karistir...15dakika karistirdim. Karistirma esnasindan asagidaki resim. sonuctan biz memnunduk herseye ragmen. Carsamba IFE'nin dogum gününe gelen dedesi ve anneannesigil icin ben makinayi hemen tekrar cikardim. Sabahtan karisimi hazirladim. Bu kez süt icinde kaküle kaynatip sakiz eritecegimden sabahtan yapmak sadece pratik degil gerekliydi de. Ögleden sonra bu kez herseyi dogru yaparak ve fazla merak gösterip makinayi durdurmadan calistirip kendi kendine dondurma yapmasina izin verdim. Son 15 dakikasinda makinaya dondurma icin iyice sabirsizlasmis IFE rahat vermedi. Acik penceresinden bakip bakip "anne oldu" diyordu:) Elindeki kasikla oraciktan dondurmaya dalacak iyi korkuyordum. Makinanin yanindan uzaklasmayi aklinin ucundan bile gecirmiyordu...
Ben dondurma seven biri degilim ailemdeki dondurma severlerle karsilastirilinca. Belki bir yaz boyunca dondurma yemeden de gecirebilirim. Olunca hayir demiyorum gerci. Bu dondurma makinasi ve dondurma yapimi ise cooook hosuma gitti. Pratik birsey ve diledigince kolayca yaratici tarifler deneyebilmek mümkün. Tek desavantaji bir kac cesit dondurmayi ayni anda yapamaman;) Her eve gerekli mi bir dondurma makinasi !? Hayir, sadece dondurma sevenler icin gerekli.
Konu dondrumadan acilmisken dün yeigim bir dondurma cesidinden bahsetmek istiyorum: Mürdüm eriklisi. Siz belki taniyorsunuz fakat ben daha önce bu cesidini hic yememistim. Gözüme de ilismemisti simdiye kadar, pembeli, kirmizili dondurmalar yedigim dönemde dahi. Hosuma gitti hafif eksili eksili. Mürdüm erigi ciktiktan sonra belki Eylül'e kendim deneyebilirim diye düsündüm.
Dün müzeden sonra

22 misafirim demis ki:

Blogger yEşiL said...

Dondurmayi görünce carsamba günü damagimda biraktigi leziz tadi geldi aklima. Tek kelimleyle nefis bir dondurmaydi benim icin. Tskler! :)

14:06  
Blogger Dilek'ce said...

Bir de girisi tamamlayabilseydim;) Bu dondurmayi beraber yemek en büyük zevkti:)

20:14  
Anonymous Adsız said...

Sitenizi ve tarifleriniz bir harika .Ellerinize sağlık.
Ggeçen gün severin marka dondurma makinesi aldım ve bir hevesle içindeki çilekli dondurmayı yaptım. Makine haznesini yaklaşık 20 saat derin dondurucuda beklettim. Çilek şeker süt ve krema ile hazırladığım dondurmayı 25 -30 dk denilmesine rağmen 45 dk makineye koydum.ÇOk az kıvamlı oldu.Tarifte hemen hazır olur denmesine rağmen benimki olmaddı ve derin dondurucuya koydum.Hazır dondurmalar gibi yumuşak kıvamlı bir domdurma olacağına buzlu sert bir dondurma oldu. Makine almadan önce yaptıklarım gibi.
Siz bu dondurmayı nasıl yaptınız .Sizce ben nerede hata yaptım.Sizin yaptığınız gibi dondurma yapabilirim inşallah. Birkaç dondurma tarifi ekleyebilirmisiniz.Teşekkürler.
Canan

14:18  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Canan,
problem tam olarak nerde bilemiyorum cünkü ben de yazdigim gibi acemiyim. Fakat benim makinam(Philips) 45 dakika karismasi gerekiyor diyor malzemesine göre. TÜm malzemeler cok saguksa belki 20dakikada oluyor. Ama ne kadar cok karisirsa o kadar iyi sanirim. Ben de kitapcigin icindeki cikolata tarifine göre yaptim ölcüleri. Kremayi acaba cirpmadan mi koydun? Ben cikolatali tarifimi ekleyebilirim fakat gül surublusunu tam bir tarife dayandirarak yapmadigim icin tam ölcü veremem. En önemli eklemek zorunda oldugum nokta benim dondurmalarim hic derin dondurucuya girmediler. Hemen yenildiler. Belki dondurup cikarinca benim de basima gelir buzlu gibi olmasi bilmiyorum. Yapildiktan sonra hemen yendiler. Ve elimle karistirdigim halde buzlu degildi. Resmi ekledim cok net olmasada.
Cikolatali dondurma:
1yumurta sarisi, 70gr seker, 15gr kakao, 200ml süt, 125ml krema. Sekerle yumurta sarisini (uzunca) cirpin. 50ml sütle kakao ekleyip iyice karistirin.Geriye kalan sütü ekleyin bu kakolu karisima. Kremayi cirpin. Ve iki kremayi ve kakaolu karisimi iyice karistirin. Bundan sonrasi severin kullanma kilavuzuna göre olmali sanirim. Benimkinde calisan makinaya penceresinden konuluyor karisim. Canan, Nigella Lawson'dan da dondurmalar denemek istiyorum. Elimdeki kitabinda koca bir bölüm koymus dondurmalari icin. Yaptikca ekleyebilirim umarim.
Sevgiler

10:14  
Blogger BETUL said...

Dilekcigim, cok guzel gorunuyor, Keiko' nunkinden daha pembe.
Murdum erikleri icin sabredemezsen "morello cherries" ile dene. Ben Lidl' daki marmeladini kullanmistim, herkes murdum erigini nerden buldugumu sordu :)

10:26  
Blogger Dilek'ce said...

Merhaba Betül,
Keiko'nunkinden daha pembe cünkü o sadece gül suyu kullanmisti ben ise gül surubu yani gida boyali bir sivi kullandim:) Amacta zaten daha bir güle benzemesiydi. Sen seversin ve yaparsin belki. Üzerine de gül sekeri döktüm. Gecen yil annemgilin bahcesinden ilaclanmamis güllerden sekerle 1:1 ölcüde hazirlandi. Ben yayinlayana kadar orada burada kullandim. Bu yil tekrar yapacagim. Biodükkaninda gecen yil bana anlatiklari gibi degilde bu kez blenderden gecirerek ya da havanda döverek. Faslilarin nane sekeri hazirladiklari gibi. Dondurma icin recel kullanma fikri de hos. Burada Lidl yok fakat Almanya'ya gidince dedigin erik receline bakacagim.
Bu arada cilek pestili yapmaya kalkisip hüsrana ugramistim:( Bakalim firsatim olursa belki bir daha yaparim.
Sevgiler

15:08  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Dilek, tahmin ettiğin gibi kremayı çırpmadım çünkü tarifte çırpılmamış krema ( not whipped ) diye veriyordu. Ayrıca tarifte pudra şeker diyordu evde olmadığı için toz şeker kullandım. Bundan olabilir mi acaba???
Sen hiç dondurucuya koymadan tükettiğinizi söylüyorsun ama benimki hiç katılaşmadı ki... Çok az kıvamlanmış sulu bir karışım olduğu için buz dolabına koydum.
Senin verdiğin tarifi deneyeceğim . Ama beni yumurtanın çiğ kullanılması düşündürüyor. Acaba yumurta kullanmasam olurmu ,ne dersin.
İlgin için çok teşekkürler.
Canan

19:47  
Blogger evcilkedi said...

Dilek'ciğim çok güzel olmuş gerçekten, ellerine sağlık. Benim de dondurma maceralarım genellikle iyi başlayıp biraz tatsız bitiyor. Makinemde 45dk karıştırıyorum, çok iyi bir kıvam alıyor ama derin dondurucuda bekleyince cidden çok sertleşiyor. Kristalize olmuyor ama servis yapabilmek için her seferinde yumuşamasını beklemek gerekiyor. Bu arada geçen yaz süt yerine hindistancevizi sütü koyarak yapmış ve lezzetinden memnun kalmıştım. Sanırım krema oranı ne kadar yükselirse o kadar iyi oluyor ama maalesef kalori değeri de artıyor. Sevgiler

20:33  
Blogger Papatya said...

Dilekcim,
bu dondurma nefis görünüyor :))) Bir de sakız ve kakule olduğunu okuyunca mest oldum, kakuleye bayılırım, tatlılara, süte ve kahveye çok yakışıyor. Senin ufaklığın dondurma makinasının başında bekleyişi benimkine benzedi. Daha geçen gün mayacık.blogspot.com adresinde yayınlamıştım, dondurma makinasının başında, içine parmağını sokmaya hazır pozisyonda bekleyişini Mayacığın :)
Çocuk işte, demek hep aynı tepkiyi veriyorlar... Olurken başında bekledi ama sonra pek de hevesli yemedi aslında. Ama bugün ona bambaşka bir şekilde hazırladım çilekli dondurmasını ben de. Fotoğrafını çekince yayınlayacağım.
Ellerine sağlık, sevgiler...
Papatya

23:37  
Blogger DAMLA said...

Ben de dondurma olmasada yaşayabilenlerdenim!!... Bartu çok küçükken dondurma istediğinde sadece külahını alıp eline veriyordum biliyormusun:) Sonra bir gün bana dedi ki; "anne başkaları dondurma yerken dilini kocaman çıkarıp yiyor!!... ben de öyle yemek istiyorum!!..."

06:47  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Canan,
galiba senin problemini anladim. Senin haznen yeterince soguk degilmis. Ben mus kivaminda olmamasindan sikayet ediyorsun sanmistim. Normal seker kullanmandan olamaz cünkü hem iki seferindede normal seker kullandim. Meyveli tarifler baktim yumurtasiz. Sanirim cikolataliyi da yumurtasiz yapabilirsin fakat yerine biraz kremayi cogalt derim cünkü kivam verici bir yerde yumurta. Ya da cilekli tarifini benim ölcülerime adapte etmeye calis. Hazneden baska malzemelerin de soguk olmasina dikkat et. Ve hazneyi bu kez iki gün derin dondurucu da tut bakalim. Yine olmazsa belki hazne icindeki sivida hata var demektir. Bir an önce tekrar dene. Makinen garantili iken geri götürebilesin.
Benim hazne yazida da anlattigim gibi o kadar soguktu ki -kitapcikta kocaman yazmasina ragmen- kapagi acip dönen kolu cikardigimda tekrar yerlestiremedim. Karisimim hemen donmustu. Ve olmasi gerekende bu anladigim kadariyla. Gelismeleri ve dondruma haberini bekliyorum:)

15:40  
Blogger Dilek'ce said...

Tülincigim bakalim beni ne maceralar bekleyecek bu makina ile;)Dondurma galiba buzluktan cikinca bir yarim saat servisten önce buzdolabinda beklemeli servis edilebilir hale gelmesi icin. Hindistan cevizi sütü kullanmak cok güzel bir fikir. Uygulayacagimdan emin olabilirsin;) Dedigin gibi ne kadar cok krema o kadar cok lezzetli ve kalorili oluyor dondurma;) Sana da sevgiler Tülincigim.

Papatya, IFE'nin de resmi var mi diye baktim makina önünde beklerken sanki teyzesi cekmisti gibi gelmisti fakat bulamadim. Tatli Maya'nin da sitesine girmis oldum bu yorumunla:) Merakla bekliyorum yayinlacagin baska türlü hazirlanmis cilekli dondurmayi becerikli komsum;)

Damlacigim, hic aklima sadece külahini vermek gelmezdi;) Bir yere kadar aldatabiliyoruz degil mi cocuklarimizi. Ne de olsa kücük beyler-hanimlar cok zeki:) IFE bir yasina bastigi güne kadar hic bir inek sütü ürünü yemedi, dondurma yalamak dahil. Tadini bilmeden dahi o yalanarak yenilen seylere ilgisi vardi. Bizim teyzemiz dondurmayi sever. Bazen ikisi beraber kaybolurlar dondurma yemege gitmek icin;)

Sevgiler

15:48  
Blogger munevver said...

Dilek,ben de güllü dondurmaya bayıldım.Eline sağlık.Dondurma makinesi alınca denerim artık.İFE,külahla ne güzel poz vermiş.

21:48  
Blogger Dilek'ce said...

@ Canan önceki cevabimi okudun mu bilmiyorum fakat az önce gördügüm Nigella Lawson tarifini vermek istiyorum!! Sebebi ise icine doldurdugu yumurta sarisi!!!
cilekli dondurma
500gr cilek
175gr arti 2 yemek kasigi seker
500ml cirpilmamis, icinde vanilya özü kaynatilmis cig krema, en yaglisindan
10 yumurta sarisi
ve 2 yemek kasigi limon suyu
Benim dondurma makinam icin fazla bir ölcü fakat eminim cok lezzetli oluyordur. Birgün yumurta sarisi kullanmaya karar verecek olursa bulunsun;)

23:11  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Münever, tesekkürler!
Senin elinden artik kim bilir ne dondurma cesitleri cikar;)
IFE dondurmayi o kadar cok seviyor ki. Fena bir sekilde yogunalsiyor. Baska zaman annesinin resim cekmesine izin vermeyen IFE dondurma yemege dalinca annesini bile fark etmiyoru gözünün önünde;)

Sevgiler

23:13  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Dilek , senin de dediğin gibi haznenin soğutulması çok önemli geçen gün muzlu dondurma yaptım 24 saat derin dondurucuda bıraktım ve kremayı ayrı çırpıp karıştırdım. Hazneye malzemeyi döküpte, karıştırıcıyı takıp üstünü örtene kadar dibi dondu. nerdeyse makine çalışmadı. Biraz elleyince karıştırıcı dönmeye başladı. Ve bu sefer çok az yumuşak dondurma kıvamında oldu. Bir saat kadar da derin dondurucuda tutunca tam dondurma kıvamında oldu.Bu sefer tek beğenmediğim muzlu dondurma tadı oldu.Yaptık sonra daha başarılı dondurmalar yapacağım inşallah. Bu sefer yumurtayı katmadan senin önerdiğin gibi çikolatı dondurma yapmayı düşünüyorum. İlgine çok teşekkür ederim Dilek .Seni sorunlarımla bayağı meşgul ettim. Çok teşekkürler.
Canan

16:59  
Anonymous Adsız said...

harika işte aradığım sayfa :)

13:02  
Anonymous Adsız said...

Merhabalar;
Geçen hafta içerisinde tchibo firmasından dondurma makinası aldım.içinden çıkan tarife göre naneli çikolatalı dondurma yaptım.mükemmel oldu.herkese öneririm.üstelik yaz sonu nedeniyle indirime girmişler 29 ytl ye düşmüş ürünün fiyatı.

18:46  
Blogger panda said...

Merhabalar;
Geçen hafta içerisinde tchibo firmasından dondurma makinası aldım.içinden çıkan tarife göre naneli çikolatalı dondurma yaptım.mükemmel oldu.herkese öneririm.üstelik yaz sonu nedeniyle indirime girmişler 29 ytl ye düşmüş ürünün fiyatı.
verilen tarif
buzluk haznesini -18 derecede 20 saat bekletiyorsunuz
istenilen malzemeler
200ml yağsız süt
50 gr şeker
225 gr krema
2 damla saf nane yağı(aktarlarda satılıyor)
50 gr rendelenmiş çikolata
hazırlanışı:
sütü ve şekeri bir tencerede düşük alevde şeker eriyene kadar karıştırın.
soğumaya bırakın.
kremayı ve nane yağını ekleyip karıştırın(ayrı bir kapta)
dondurma malzemesini soğutun
soğuk haznesini deepfreezden çıkarıp makinayı çalıştırın.makina çalışırken süt ve kremayı koyun, 15 dakika sonra rendelenmişş çikolatayı hazneden koyun
30 dakika sonunda dondurmanız hazır.afiyet olsun.

18:57  
Anonymous Adsız said...

Ben de Delonghi dondurma makinesi kullanıyorum.En iyi tarafı kompresörlü olması ve kabını buzlukta dondurmaya ihtiyaç kalmaması. Ortalama yarım saatte dondurmayı buzluğa koyacak kıvama getiriyor.(Hatta yenecek kıvama) Ve ardından hemen yeni bir karışımla farklı bir dondurma yapabiliyorum. Biraz pahalı ama çok rahat.

11:09  
Anonymous Adsız said...

Arkadaşlar ben krema olarak ne kullandığınızı anlayamadım.Lütfen yazar mısınız?

19:47  
Anonymous gurme b said...

Çok teşekkür ederiz.

16:32  

Yorum Gönder

<< Home