Çarşamba, Şubat 15, 2006

YE # 7 : Sevgilim bayildi!

german post

Evet, evet ben icin özel olarak sevgilim bayildi hazirladim:) Eee insan iste böyle sevgililer gününde özel menüler, sofralar, cikolatali cikolatali tatlilar, enfes pastalar, ask cörekleri hazirlamazsa ne hazirlayayim diye düsünür...Sonrada birsey uydurur. Uydururken kalpli bardaklarimi mutlaka ve mutlaka bu girisle sunmaliyim diye bardaklarina odaklanir.

Sevgililer gününde -daha önce de bahsettigim gibi- bize özel bir rituelimiz yoktur. Esim bana cicek alir, ben de ona sabahleyin üzerine sablondan kakaodan serpistirilmis bir kapucino hazirlarim. Bir iki sevgililer günü hediyemiz de vardir fakat denk geldigi icin alinmislardir. Bu sefer de denk geldi evde amarena kirazi, ona en cok yakisan aromalardan amaretto aroma surupu ve agar agar vardi;) Yaptigim jöle bahsettigim gibi tamamen uydurmasyon fakat ismini esim koydu, yani büyük begeni buldu;)

Kullandigim kirazlarin türkcelerini bilmiyorum Zinnur'un tatlilarinda dekorasyon olarak kullandiklarina benziyor, buradan ve buradan bakabilirsiniz. Bir cesit kiraz sekerlemesi sadece bizim burada amarena kirazlar sanirim hazirlik asamasinda boyada kullanildigi icin cok daha koyu bir renkte. Amarena kiraz denildiginde direk o koyu visne renk akla gelir. Almanya'da, Isvicre'de süsleme icin kullanilan kalpkirazi sekerlemesi ile aralarindaki kullanim ve lezzet farkindan baska farklari neler hic bilmiyorum. Mesela pasta dekoru olarak kullanilan kivamda koyu sekerlemeli kalpkirazlar benim tarifimde kullanilamaz. Untumadan amerana kirazlari süslemeden baska pastada, kurabiyede ve en önemlisi ve yaygini dondurmada kullaniliyor.


Sevgilim bayildi
1 ölcü su
1 ölcü amaretto aroma surubu
amerena kiraz

Amarena kirazlarimi soguk fincanima yerlestirdikten sonra tekrar buzdolabina koydum jölemi hazirlayana kadar. Suyu, aroma surubunu agar agarla kaynattiktan sonra kirazlarin üstüne döktüm. Buzdolabinda bir gece dinlendirdim. (3-4 saatte yeterli olurdu.) Ertesi gün fincanlari sicak suya koydum. Jöleleri fincanin kenarindan bir birak yardimi ile havalandirdim. Servis yapacagim tabaga ters yüz cevirdim. Servisten önce üzerine amarena kavanozundaki suruptan döktüm.

Simdi gelelim bu giristeki eksige. Ben aslinda size de bana da zarari dokunan bir hata yaptim. Kamerami bayram tatiline gittigimiz annemlerde unuttum geldim:( Extra bir arkadastan rica ettim kamerayi getirmesine bu etkinlik icin fakat elden gelen öğün olmaz o da vaktinde bulunmaz biliyorsunuz. Neyse biraz önce kamera geldi ben de jöle yaptim tekrar. Yarin resmini cekecegim fakat resme kavusmamiz yine biraz sürer...Bu son ay icinde tüm peynir pastasi denemelerim(hareli haresiz, meyveli, kapakli), dinner davetimiz, raclette davetleri, tea ceremonisi, misafirlere yapilan pastalr, pastane ziyareti, cocuklarla asure günümüz, risotto denemelerim, hayatimda ilk kez yaptigim sushi denemesi hepsi birilerine cektirilmek icin caba gösterildi. Resimler önümüzdeki aylarda yavas yavas bana ulasacaktir eminim;) Simdilik sevgilim bayildinin webcam cekimene özel sanatsal efektle calisilmis niyetiyle bakiverin olur mu !?!

16 misafirim demis ki:

Blogger hanimiş said...

Merhaba Dilek.. Öncelikle Dilek'ce nin geçmiş doğumgünün kutlarım. Sen bu jölemsi tatlıların pirisin gerçekten. Ben de istiyorum agar agar :). Jöle veya jelatin sevmiyorum, nişasta ile de bir yere kadar..

00:38  
Blogger Dilek'ce said...

Isilcigim senin gibi pasta meraklisi ve maharetlisi birinin mutfaginda mutlaka agar agar bulunmasi gerek!! Buna cözüm bulalim, adresini yolla sana agar agar yollayayim. Pasta kremalarini bile cesitlendirebilirsin ne dersin?
Sevgiler

13:19  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Dilek Hanım,
tatlı çok hoş.Hele ismi müthiş güzel.Peki biz yaparsak bu tatlıyı adına "Dilek'in sevgilisi bayıldı" mı? diyeceğiz.Afiyetle...
Allah mutluluğunuzu daim etsin..

20:28  
Blogger hanimiş said...

Gerçekten çok zarifsin Dilek. Ben de istiyorum derken aslında sesli düşünmüştüm. Teklifine çok memnun oldum, mahçup ettin beni. Düşündüğün için teşekkürler.

23:34  
Anonymous Adsız said...

Merhabalar! elinize saglik, cok hos gorunuyor tatli. Istanbul'da oturanlar icin, Acıbadem Carrefour'da agar agar satiliyor, belki diger Carrefour'larda da vardir.

11:08  
Blogger BETUL said...

Gecen gun bir sitede bizim meshur yemegi " imam fainted " diye gordugumden beri dudaklarimda bir gulumseme var.Senin bu postunu da yine gulumseyerek okudum, elimde degil :)Fotoyu sabirsizlikla bekliyorum bu arada..Sevgiler..

11:27  
Blogger life said...

Bardakların çok şeker.Güle güle kullan...

06:38  
Blogger cay saati said...

bu resimleri gördükten sonra kim bayilmaz ki :) ,agar agar ile yapilabilcekler arasina şirin bir alternatif ,ellerine sağlık.

Güneşin doğuşu kadar aydınlık bir dünyan olsun,yanında değerini bilecek kadar değerli biri olsun,
DOĞUM GÜNÜN KUTLU OLSUN,
sevdiklerinle birlikte daha nice yıllara inş.
sevgi ve saygılarımla

00:41  
Anonymous Adsız said...

nice güzel yaşlara dilek:))
daima sevdiklerinle birlikte olman dileğiyle...
sevgiler..:)

16:19  
Blogger Pinar said...

Tatlina ben de bayildim :) Ellerine saglik muthis gorunuyor!

23:56  
Blogger Burcu Özdoğan said...

Dilek muhteşem olmuş ellerine sağlık

08:29  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Emine tesekkür ederim! Tatlinin ismine gelince herkesin sevgilisinin bunu yiyince bayilmasi umuduyla sevgilim bayildi diyelim;)

Isilcigim mahcup olunak hicbirsey yok güzelim. Ben sadece egoistim. Agar agar olunca bize kimbilir ne tatlilar yapacaksin, senden neler ögrenecegiz;)

Tesekkürler Secil!

Betül bizde ne yemek isimleri var degil mi! Hanim göbegi, dilber dudagi, sillik...hep tatli isimleri geldi aklima:) Senin yaptigin dalyan köftenin ismini gencligimde ilk duydugumda garipsemistim oysa sanirim simdi aklima gelen diger köfte ismi kadin budu ilk kez duyuldugunda daha garip;)Sanirim hep duyup kullanmamiza ragmen ismi tercüme edince birazcik garipsiyoruz ve basliyoruz gülümsemeye:)

Cok tesekkürler Sehnaz!

Tesekkürler Hülyacigim, cok naziksin! Ne kadar dikkatlisin:) Hersey senin de hep gönlünce olsun!

Tesekkürler Neslihan!

Zeynep benim icin süper süpriz oldu mesajini! Dogum günümü hatirlaman en güzel hediylerim arasinda! Tesekkürler, dilerim sen de hep sevdiklerinle beraber olursun!

Tesekkürler Pinar, ne mutlu oldum begenildi diye:)

Sagolasin Burcucugum!

Ipekcigim cok sagolasin güzel dileklerin icin! Yiyenler bir güzel kiydiki sorma. Ben 4-5 tane de bizim bildigimiz türk kahvesi bardaklarinda yapmistim. Yiyenler onlara kiyarken benim de icim kiyildi:) Cok zarif duruyorlardi oysa!

09:19  
Anonymous Adsız said...

Merhaba, ay ayy ne hoş olmuş insan onu yemeye nasıl kıyar, hele o fincanlar bayıldım doğrusu..

09:57  
Anonymous Adsız said...

Merhabalar,
Dilek Hanım tarifinizde geçen malzemeleri de nereden bulabilceğimizi yazarsanız sanırım bende yapabilirim.Teşekkür ederim.Site Harika bu arada

09:53  
Blogger Dilek'ce said...

Hulya hanim hangi ulkede yasiyorsunuz bilmiyorum fakat buyuk marketlerde veya kahve aromalari satan bir yerden almaniz mumkun.

18:11  
Anonymous Adsız said...

kahve bardaklarini masaya koymak lazm sonra-------- fırında 45 dk pişirmek gerek sıcak sıcak yemesi çok enfes olur, 254 yaşında bi elfe göre çok zarifsin


*- uygunsuz olduğu için çıkarılmıştır

16:34  

Yorum Gönder

<< Home