Pazar, Ocak 07, 2007

Bayramin ardindan

Orkidelerle dolu evden döndük geldik yine. Güzel ve dolu dolu bir bayram gecirdik bu bayram. Bunda bayramimizin (tatilimizin) tek günle sinirli olmamisinin cok büyük bir payi var. Güzel tatlilar disinda bol bol et yedik bir cogunuz gibi. Sadece burada bahsetmeden gecemeyecegim kadar güzel bir balik yedik arife aksami ayaginin tozuyla Misir'dan soframiza buyuran yeni evlilerimizle. Biz cekirdek aile olarak gecen yilda bu yilda eski emektar yilimizi doldurulmus sazanla ugurladik. Gecen yil esimin kuzeniyle bu yilda benim ailemle.Gelecek yilda adet yerini bulsun diye sazan doldurmayi düsünüyorum;) Sazan ya cok sevilen ya da hic sevilmeyen bir balik. Beslenme tarzindan dolayi genelde bir iki gün temiz havuzda bekletiliyor. Belki de bizim yediklerimiz bu prozedürden gectikleri icin garip tatlar almiyoruz. Hatta bazi bölgelerinin cigerimsi tatta oldugunu düsünüyoruz. Soganli, bulgurlu, defne yaprakli ..., mis gibi bir icle doldurup dikilmis bir lezzet.

7 misafirim demis ki:

Anonymous Adsız said...

merhaba,
üstte yatan şahane sazan için yazayım dedim. SOnra alttaki kurabiyeler bana göz kırptılar. Nereye yazacağımı bilemedim. Siteniz, tarifleriniz şahane ellerinize sağlık.

Sevgilerimle

22:41  
Blogger munevver said...

Dilek,ne güzel bir yemek, eline sağlık.Ben de balık dolması yayınlamayı çok istiyordum ama sezonu kaçırdım.Seneye hala yazıyor olursam yaparım artık.Eline sağlık.Yeni evliler nasıllar?
Sevgiyle.nanelimon

09:58  
Blogger Dilek'ce said...

TEsekkür ederim Zerrin-Miss, hosgeldin! Sazani kocaman balik bir tabakta servis ettik fakat onun resmini cekemedim. Herkes masada balik bekledigi icin;) Kurabiyeler basit kurabiye hamuru sadece findikli.

Münevvercigim sen hangisini dolduruyorsun ki? Güney alman dilli bölgelerde taze sazan bulmak noel vakti cok kolay oluyor. Katolik ve yahudiler bayram yemeklerinde kullandiklari icin. Uskumrunun mevsimi mi ki? Görümcem Hollanda'da iki haftadir taze balik olarak balik pazarindan onu aliyor? Uskumruyu da doldurur. Sen hangisini dolduruyorsun. Gelecek yil insallah takip edecegim seni fakat simdiden merak ettim;)
Yeni evlilerimiz mutlu ve birazcik esmerlemis dönmüsler. Keyifleri yerinde, Allah bozmasin. Yeni yila hic beklemedik bir sekilde beraber girdik:)

Sevgiler

14:53  
Anonymous Adsız said...

Dilekciğim,uskumrudan yapacaktım.Ama Eylül ayı,Ekim başına kadar olan uskumrulardan .Daha sonra ona çok benzeyen balıkları uskumru diye satıyorlarmış.Ben de bu yıl kaçırmış oldum.Bendeki tarifte içinin boşaltılması epey zahmetli,dikilmiyor.Bakalım bu kez dikmeden başarabilecek miyim?O zaman konuşuruz.Senin içinin nasıl olduğu hakkında....
Sevgiyle.nanelimon...

14:26  
Blogger Dilek'ce said...

Münevvercigim bayagi merak ettim tarifini:)
Diger karisikligi buradan hallettim fakat yorum sayfasinda degismesi biraz zaman alacak sanirim.
Sevgiler

14:28  
Anonymous Adsız said...

Dilek, iyi seneler ve güzel bayramlar diliyorum. Yeni evlileri tekrar tebrik ediyorum. Gülşen iyica kayıplara karıştı. Artık gerçek hayata dönsün lütfen. Bu arada bu hafta bize de Mısır yolları göründü. Hayırlısıyla gider geliriz inşaallah. Bir de mutfak konusundaki maharetlerini büyük bir hayranlıkla takip ediyorum. Ve korkum giderek artıyor, hiçbir zaman iyi bir anne olamayacağım sanırım. Fatin Erge bu konuda çok şanslı bence, pirinçli dondurmayı saymazsak.:) Sevgiler...

12:14  
Blogger Dilek'ce said...

Tesekkürler Ahimsascigim! Sana da mutlu ve verimli bir yil diliyorum! Insallah hersey gönlünce gelisir. Demek Misir yollarina düsüyorsun anladigim kadariyla gezi, umarim güzel ve dinlendirici bir vakti gecirirsiniz.
Ahimsascigim, dünyanin en iyi annesi olacaksin eminim. Sen hic bir anne gördün mü ki cocugu onun ellinden yapilan birseyi sevmesin?! Sevdigi bir seyi tuturdun mu kazandin;)
Gülsen'e mesajini iletecegim? Sanirim birazcik daha sürecek nete dönmesi:)
Sevgiler

09:02  

Yorum Gönder

<< Home