Cuma, Aralık 15, 2006

El kadar Kabak

Bugün YE günüydü fakat ben hazirliksizdim. Eve pazar günü döndük ve kendimizi birden günlük hayat akisimizin tam ortasinda bulduk. Fakat aslinda dinlenme ihtiyacimiz oldugunu fark ediyoruz her gecen gün. Hele ki ben öksürükle güzel ve uzun olan Almanya gezimizden döndükten sonra.
YE icin aslinda (Avusturya'nin) ünlü Steiermark'tan gelen kabak cekirdegi yagi ile birseyler hazirlamak istemistim Marifet Teyze'nin YE # 17 icin sectigi konuyu ögrendikten sonra. Fakat Kabak YEnin logosunu bile yerlestirmeye zaman bulamayan ben bugün ne yapabilirim diye düsünürken aylar önce aldigim dolap üstünde süs güzeli gibi duran "mikrodalga firin kabagi"ni kurban ettim. Ögleden sonra IFE ile ikimiz kabagin basina gectik. Biraz oynastik, kabakla resimler cekindik ve sonra 5 dakikada kabak tatlisi yaptik. Böylece hem YE'yi kacirmamis hem de size mikrodalga firin kabagini tanitmis oluyorum.
Bu kabagi ilk kez deniyorum, daha önce duymuslugum bile yoktu. Ismi gercekten mikrodalga firin kabagi. Aslen Japon'yadanmis. Biz bir markette karsilastik kendileri ile bircok irili ufakli mandarin kabaklar arasinda.
Bu kabak gercekten pratik bir kabak insanin hep evinde bulunsa. Üzerine tuz serpilerek mikrodalgada pisirilip bir diple yenilebilecegi yaziyordu kabagi aldigim marketteki bilgilendirme brosüründe. Ben tatlisini yapmayi tercih ettim. Kabagi kesip cekirdeklerini temizledikten sonra üzerine seker serpistirdim ve mikrodalga firinda pisirdim. Aslinda 600Watta 4 dakika diyordu brosüründe fakat ben nerdeyse iki kati kadar zamanda pisirebildim. Piserken kabak pistigine dair kokular saldi hemencecik etrafa. Kabugu burusmeya basladi ve dokundugumda ise yumsadigini hissettim. Bana göre bir kabak tatlisi icin fazlaca lifliydi fakat lezzetliydi. Özel bir menüde ister tuzlu ister tatli bir receteyle sik bir sunum icin ideal bir kabak. Karisilasirsaniz kendileriyle mutlaka tanisin derim.



Bazi kabakli girislerim:
- Zencefilli hindistancevizi sütlü balkabagi corbasi
- Domatesli mozerellali kabak graten
- Süpriz Gugelhupf
- Balkabakli yaspasta
- soguk sebze katlari (terini)
- Kabak kasede pilav
- Kabak karniyarik
- Gülriz Sururi'nin mutfagindan anneminkine
- Haticenin cikolatali kabakli harika keki

17 misafirim demis ki:

Anonymous Adsız said...

Hosgeldin Dilek, yoruldun ama kardes muruvveti gordun, ne guzel. Bu kabaklardan, boyle kucuklerinden buralarda da var vee hepsi turkiye'den.. Insanin cicek yerine alip evini susleyesi geliyor, elime aldim mi bir daha geri birakamiyorum..

22:24  
Anonymous Adsız said...

Dilekçiğim;

Kabak çok şeker gözüküyormuş. Geçenlerde Orangebell'de Avusturyalı bir bey ile tanıştım. Bana bir tarif verdi. Onda da kabakçekirdeği yağı kullanılıyordu. Uzunca o yağdan bahsettik. Zeytinyağına alışkın olanlar için biraz farklı ve ağır bir tadı olabileceğini söylemişti. Sen tadı hakkında ne diyeceksin?

Ayrıca umarım Gülsen'in düğünü çok iyi geçmiştir.

09:52  
Blogger meryem said...

Sevgili Dilek aslinda kabagi pek sevmem ama burda cok lezzetli görünüyor. Bana bir ara mail adresini gönderirsen sevinirim bazi resimler göndermek istiyorum Gülsenin dügünüyle ilgili... Sükran

12:07  
Blogger munevver said...

Dilekciğim,hoşgeldin.Kardeşine mutluluklar diliyorum.Avrupa ve Amerikada ne kadar çok kabak çeşidi var.Gerçi burada da marketlere gelmeye başladı biraz...Seninki de çok sevimli.
Sevgiyle,nanelimon..

14:19  
Blogger Dilek'ce said...

Merhaba Betülcügüm!
demek Türkiye'den geliyorlar, bize Japonya'Dan diye satiyorlar;) Bizim buralarda o bol kabakli satis reyonlari yine kalkti. Pazar o kadar cabuk bir sonraki tarihe, bayrama yogunlasiyor ki! Bugün kabak almak istedim istedigim kabagi bulamadim bile! Onun yerine noel gelmeden ondan sonraki bayramin lezzetlerini koymuslar reyonlara!!!Fastnachtchüechlileri iple cekiyorum fakat ...

Devletsahcigim hersey yolundaydi, güzel bir dügün oldu! Onlar erdi muradina biz cikalim kerevetine;)
Kabakcekirdegi yagi gercekten farkli ve agir. Öyle her yere kullanilabilecek bir yag degil. Kendini kullanildigi tariflerde belli ettirecek cinsten. Rengi hakkinda birsey dedi mi bey bilmiyorum fakat koyu nerdeyse siyahimsi bir yesil. Tadinda kesinlikle kabakcekirdegi tadi var. Mesela ben ceviz yaginda ve findik yaginda bu yogunlukta ham maddelerinin tadini alamiyorum. Bu yagda kokusu bile kabakcedirdegi. Tadinda, renginde, kokusunda özünü inkar etmiyor;)..Tijen gecen yil ünlü steiermarktan diye satilan yaglarin bir kismin Türkiye'De üretildigini yazmisti. Sonra gerci nereden ulasilabilecegini ögrenememistik ama belki ondan bilgi alabilirsin. Olmazsa ben sana gönderirim, denemen icin;)

Sükran ben sana önceki yorumunda maili yazmistim. SOnra Meryem'in sayfasinda yazdim. Bak tekrar yaziyorum resimleri DÖRT GÖZLE bekliyorum. dilekce@gmx.net
Simdiden coook sagol:)

Cok tesekkürler Münevvercigim!
Soram o kadar cok cesit varki ben yasadigim sürece yarisinin bile ismini ögrenemiyecegim;)

Sevgiler

18:53  
Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Ellerine saglik dilek, emegine degmis cok güzel olmus. Ilginc ayrica.
Stuttgart´tan Isvicreye selamlar...
Bu ayki iki etkinligin evsahibesiyim. Komsu ülkeye bekliyorum. sevgiler Sonia...

19:08  
Anonymous Adsız said...

selam,öncelikle geçmiş olsun demek istiyorum,inatçı öksürüklere zencefil çok iyi gelir,bilirsin.. ve bu arada kabak çok hoş görünüyor ama esas alttaki pastaya takıldı gözüm harika ellerine sağlık,selamlar...

20:22  
Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık,pratik ve güzel bir tarif olmuş..Kabağın görünüşü çok şeker :)

Selam ve sevgiler...

21:18  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Dilek eline sağlık minicik kabakla lezzet ortaya çıkatmışsın görüntüsü insanı cezbediyor tekrar eline sağlık sevgiler.

21:25  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Dilek kabak çok şirin duruyor babannemin bahçesinde dallara sarılan kabak vardı onun kabaklarına beniyor bunlar çok şirin kabakçekirdeği yağını ilk defa duyuyorum ellerine sağlık Gülşen'ede mutluluklar diliyorum

18:41  
Anonymous Adsız said...

bende bu kabaktan yapmis hemde ogluma poz verdirmistim nedenli kucuk anlasnin diye:)boyle pistiginide hic bilmiyordum,ben oylesine atmistim:)bu sayede tanismis olduk,sevgiler

03:13  
Blogger İpek Kuscu said...

İlk dikattimi çeken İFE büyümüş,çok yakışıklı da olmuş.Maşallah diyeyim,ikinci güzel haber Gülşen'in düğün haberi.Ömür boyu mutluluk içinde yaşamaları dilerim.Yaptığın lezzetler her zamanki gibi çok güzeller ,en altta verdiklerini de şimdi tek tek okuyacağım .

18:15  
Blogger Tuhfe said...

Sevgili Dilek uzun zaman oldu nerelerdesin?

21:57  
Anonymous Adsız said...

Dilek merhaba,

Cok pratik bir kabamis. Hem de oyle yaninda brosurunu falan vermisler :)) Alip evde saklayabilecegin turden mi peki, bizdeki gibi bir kac ay kalabiliyor mu ?
Ahh bu japonlar ya! herseyi degistirme kabiliyetleri var :))

Ellerine saglik

08:49  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Dilek?cim merhaba sana ve sevdiklerine sağlıklı ve her şeyin gölünüzce olacağı çok mutlu:))) bir bayram ve yeni yıl diliyorum.
Hoşça kal canım.

14:00  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Sonia, Ye özele malesef katilamadim oysa almanca sayfamdaki nefis salata ile katilacaktim. Yoktum Ye günü evde. Malum noelde tatildeydim, Avusturya'daydim. Pirinc Ye icin eski cok sevdigim bir kitabimdan bir tarif hazirlayacagim ve sana misafir olacagim insallah:)

11:29  
Blogger Dilek'ce said...

Tesekkürler Süheyla, serinmavicigim ve pastacikiz.
Kirazdali demek bu kabaktan hemen yakinlarinda var ne güzel:)

Hülyalar hosgeldin:) Ne kadar benzer olmus:)

Cok tesekkürler Cilekcigim! IFE büyüyor delikanli oluyor cantimle büyümese dahi;)Gülsen'e tebriklerini bildirecegim. Bugün yurtdisindan dönecek, merakla bekliyorum onu. Dileklerin icin onun adina ben tesekkür ediyorum!

Tuhfecigim sagol! Iyiyim sadece bilgisayara pek yaklasabildigim yok. Malum noel tatiliydi yoktuk bugün variz yarin yine yoguz bayram sonrasina kadar.

Limoncicegi, evet pratik bir kabak kesinlikle. Evet ben yazidanda anlayacagin gibi nerdeyse 3 ay salonda saklayabildim. Arkadaslardan ögrendigime göre Türkiye'De yetisen bir kabakmis, yani tam japon isi degil anlasilan:)

Perihancigim cooook tesekkürler! Bende senin gönlünce ve güzel bir bayram gecirmeni diliyorum. Yeni yilda olmasini istedigin tüm güzel ve iyi hayallerin gercek olsun!

SEVGILER HERKESE

11:37  

Yorum Gönder

<< Home