Çarşamba, Ocak 17, 2007

Dondurmadan Firin Sütlaca

Bir önceki girisimde bahsetmistim. Makinemin haznesine fazla gelen dondurmalik karisimi cok begenmis ayirmistim.
Aklimda bu karisimla yapilabilecek birkac sey vardi. Bir sekilde dokusunu degistirip musumcu bir tatli yapmak gecti aklimdan. Yanina ahududum olmadigindan vazgectim. Ayrica pazartesi aksam yemeginde evde olmadigimizdan, sali hemen birseyler yapilmasi gerekiyordu artik. Ben de diger fikrim olan firin sütlaca karar verdim. Sonuctan hepimiz memnunuz. Japon bir arkadasimiz da tadina bakabildi. Bu kez tam not aldi anlayacaginiz "pilavli" tatli. Sadece dikkat edilmesi gerek bir konu var tarif tekrar yapildiginda pirinc orani cogaltilmasi gerekiyor. Eger pirinc eklenmek istenmiyorsa iki yumurta sarisi eklenmeli.
Ha bir de gelecek sefere daha düsük ateste pisirilmeli ki fokur fokur kaynayip tasmasin tatli firinda:)

11 misafirim demis ki:

Anonymous Adsız said...

Dondurmayı da beğenmiştim ama bu sütlaç daha bir güzel geldi bana :) Ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

23:18  
Anonymous Adsız said...

wow!!!
dilek, kitap cikaralimmi beraber?
sen yemek yap, resimleri beraber cekeriz! bende hem yerim hem kitabi hazirlarim...:)
saka maka bi yana, güzel bir fikir aslinda!(ben mimar, sen asci ve güzel sanatci!!süper olur bence!!)
isvicrede yok böyle güzel kitap, hem birazda kazanmis olursun!!!!!;)

görüsmek üzere
ben bir hafta almanyadayim
bi gün bulusalim istersen döndügümde :)
öptüm
belma

17:21  
Anonymous Adsız said...

DOndurma harika gözüküyor
yemede yanında yat :)

20:12  
Blogger Dilek'ce said...

Seda bizim de hosumuza gitti. Sanirim aslinda sütlac yemek icin yememeli diye belirtmeliydim. Bu tatli kendi basina bir tatli:)

Belmacigim hosgeldin, ugurlar olsun(Almanya icin)!
Resimlerim artik önemli isvicre yemek dergilerinde izinsiz yayinlaniyor biliyor musun;) Kitaba az kaldi;)
Sen Almanya'dan dön görüselim. Gerci biz tam vakitlerde tasinma telasinda olacagiz...Aklima geldikce fena olyuorum:(

Tesekkürler OSman Sebati, hosuna gitmesine sevindim.


Sevgiler

13:41  
Anonymous Adsız said...

tebrik ederim. pes etmeden durum çok iyi toparlanmış. ellerinize sağlık...sevigler

21:35  
Anonymous Adsız said...

Şeker Dilek sütlacını en kısa sürede deneyeceğim, harika görünüyor, ellerine sağlık. Bloğunu zevkle takip ediyorum. Senden bir ricam var. Sevgililer günü için içinden sıcak çikolata akan kurabiye tarifin ve eşimin doğum günü için kestaneli-krokantlı-çikolatalı yaş pasta tarifin var mı? Bana yardımcı olursan çok sevinirim. Sevgi ve selamlar. Kocaman öpüyorum, başarılar diliyorum.

16:39  
Blogger Damak Tadı said...

Dilek'ciğim,
Şu anda ofisteyim arkadaşlarımla sayfanı ziyaret ettik ve inanır mısın hayretler iiçinde kaldık.

Her bir ağızdan çıkan sesler wawww,aman tanrım,offf yaaa,bende istiyorum buna benzer şeyler Dilekciğim..

Canım o güzel ellerine sağlık çok nefiiiiiss tek kelime ile tatlım..

Resimlerinin İsviçre dergilerinde izinsiz yayınlanmasına çok üzüldüm inan,demekki aynı durumlar orada da olabiliyormuş.((Bence mutlaka bir yerlere yazıp sesini duyurmalısın ordakiler burdakiler gibi kayıtsız kalmazlar umarım..

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Sevginiz bol olsun canım..

16:27  
Anonymous Adsız said...

Dilek'ciğim,
Sana ve ailene sağlıklı,neşeli ve başarılı güzel bir hafta diliyorum..

Sevginiz bol olsun.

12:15  
Anonymous Adsız said...

aynı malzemeleri kullanıp birçok insan sıradan şeyler yaparken sen sıradışı ve yaratıcılığınla yine harikalar yaratmaya devam ediyorsun...
ellerine sağlık

11:03  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Anonim, tesekkürler!

Sevgili Esincigim selale cikolatali kek tarifimi bulamadim. Kestaneli krokanli hicbir denenmis tarifim yok. Zinnur'a bir baksan? Bende arkadaslarda bulursam buraya yazarim, ya da mail at. Mailadresine göndereyim.

Gönlünü güzel Gülcügüm tesekkürler!

Sevgili Anonim ve isitmekaybi cok tesekkürler. Yaratici tariflerim oldugunu söyleyenler iyice cogaldi. Sanirim artik sadece benim diyebilecegim tarifleri toplamaliyim;)

SEVGILER

21:42  
Anonymous Adsız said...

Fırın sütacı çok severim. Ama evde hiç yapmadım. Bu tariften sonra denemeyi düşünüyorum.
http://www.yemeksitesi.de/

00:18  

Yorum Gönder

<< Home