Cuma, Ekim 06, 2006

Kuzu Incik Yahnisi

Bu kez tarifli bir resim. Hem resim cok güzel olmayinca hem de son resimler tarifsiz olunca hemen türk mutfagi yemekleriyle devam edeyim kimseyi fazlaca kizdirmadan;)
Annemden yapilmasini en az ögredigim seyler yahni, incikli ve buna benzer etli kemikli (daha cok haslanan) tarifler. Malesef annem yaparken pek bu tür yemeklerle aram olmadigi icin yapimi kolay olan fakat kücük detaylarda lezzeti gizli olan bu tariflerle ilgilenmemistim. Onun yerine sevip annemden ögrendigim mesela kürdan kebap gibi tarifler spesiallerimden bugün. Motivasyon ne kadar önemli birsey pasif ögrenirken dahi, degil mi!? Birkac yil önce bu tarifler icin aktif ögrenim dönemine gectim; hem düdüklü tenceremi daha fazla kullaniyorum hem bu tür tarifleri daha sik yapiyorum. Gecen hafta yaptigim kuzu incik yahnisi bunlardan. Ramazanin ikinci günü yaptigim süveydiz hem tencereyi ocakta unutarak yogurdunu kestirdigim icin hem iftar vakti resim cekmeyi beceremedigim icin diskualife oldu. Hani laf aramizda zaten etlerim o kadar güzel poz veremiyorlar...
Tarif Sana Mutfagi Kitapcigina ait. Tarifi oldugu gibi yaziyorum ben düdüklü tencerede hazirladigim icin her zaman pisme sürelerini kendimce degistiriyorum.

Kuzu Incik Yahnisi
6 kisilik
6 kuzu incigi
1 coraba kasigi sana veya tereyag
4 adet orta boy domates, kücük dogranmis
veya bir tatli kasigi salca, bir kahve fincani suda eritilmis
6 adet dolma biber, dörder parcaya ayrilmis
(ben renkli etli biber kullandim)
1 tatli kasigi un
tuz
6 bardak su
400 gr arpacik sogani
1 demet maydanoz, kiyilmis
(Üzerine serpmeyi unutmusum)
- Bir tencerede yagi kizdirin. Incikleri ilave edin, biraktiklari suyu cekip pembelesinceye kadar 8-10 dakika kavurun.
- Unu katarak, 2 dakika daha kavurun.
- Karistirarak suyunu, tuzunu ilave edin. Kaynarken, üzerindeki köpügü alip atin. Tencerenin kapagini kapatip, agir ateste 45 dakika pisirin.
- Dolmalik biberleri etin üzerine serpin; soganlari ve sarimsaklari ekleyin; kapagini kapatip 30 dakika daha pisirin.
- Üzerine domatesleri katin. 15 dakika daha pisirin; üzerine maydanozu serpip, servis yapin.
Öneri: Biberleri önceden közleyip yemege eklerseniz farkli bir lezzet elde ediyorsunuz.

9 misafirim demis ki:

Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Dilek'ciğim,
Öncelikle annenin ellerine ve o güzel gönlüğne sağlık diyorum.Annelerin yemekleri ve tarifleri ne kadar klasik olsa da ayrı tad ayrı bir lezzet her zaman gizlidir onlarda.Sanırım sevgilerinden olsa gerek.

Senin yaptığın K.ıncık yahnisi de harika olmuş herzaman ki gibi ellerine sağlık Dilek'ciğim.Üzülme resimlerde çok güzel çıkmış,senin kötü çıkmış dediğin resimler benimkilerinin en güzelinden bile harika canım.Ellerine sağlık.)

Sana ve ailene güzel bir hafta sonu diliyorum,tekrar yiy ramazanlar..Sevgilerimle..

11:44  
Anonymous Adsız said...

Merhaba dilek k incik harika gozkuyor bende de daima kuzu agirlikliyemek olur dun aksam kuzu bamya vardi mesela guvec bizler koy kasaba cocuklariyiz kuzularin icersinde buyuduk
anneler ahh anneler zate annelerimiz bir tane ve onlarin yemekleri kadar lezetli dunyada yemekler yok deyilmi? ben nedense dudulu tenceremi pek kulnamiyorum sanki fazla pratik gibi geliyor birde zamn ayarlamasini ben beceremyorum ondan encok guvecimi kulaniyorum butur etli yemeklerde heryi koyuyorum guvece firina agir ateste 2 saat o pisiyor etim helva gibi oluyor tavsiye derim..
resimde yemekte guzl gozuyor ellerine saglik

15:22  
Blogger aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

hemen deneyecegım

11:59  
Anonymous Adsız said...

görüntü çok güzel iştah açıcı, iftardan sonra bakmakta fayda var :)
henüz çok yeni olan ama önümüzdeki günlerde güzel tariflerle gelişecek olan bir blogum var.ziyaret ederseniz ve listenize eklerseniz sevinirim.

tarifname.blogspot.com

14:58  
Blogger Asortik Krep said...

Ben kuzu incik yaptığımda yanında da mutlaka şehriye pilavı yaparım hatta beraber sunduğumda kuzu incik kebabı olur :)

11:52  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Dilek,
Sana ve ailene çok güzel bir hafta diliyorum.Herşey dilediğince ve gönlünce olsun..Sevgiyle kalın..

13:52  
Blogger Burcu Özdoğan said...

Sevgili Dilek ellerine sağlık gerçekten harika görünüyor...
Sevgiler...

08:21  
Blogger umran said...

sitenizi ilk defa ziyaret ediyorum.Bence resim cok cazip,lezzetli gorunuyor ellerine saglik.sevgiyle kal

08:47  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Gülcügüm güzel gören gözlerin ve yüregin icin cok tesekkür ederim! Sana, arkadaslarina ve ailene ben degüzelbir hafta diliyorum:)

Asya hosgeldin! Hmmm kuzu bamya, tavuklu bamya, bamya olsun ne severim...Ben de düdüklümü cok az kullaniyorum fakat böyle tarifler ve güvece göre daha hizli hazirlamam gereken yemeklerde kullaniyorum. Ve böyle durumlarda varligindan coook memnunum! Ben pek etci degilimdir fakat dedigin gibi güvecte lokum gibi pismis bir ete kim hayir der degil mi:)

Sevgili Aqua umarim hosuna gider! Afiyet olsun simdiden!

Hayirli olsun Sedacigim, ugrayacagim! Link listeme de en yakin zamanda eklerim.

Sevgili Asortik Krep evet yanina sehriyeli pilav cok yakisir. Biz de ne vardi hatirlamyiorum simdi bir hafta oldu:( Biz ramazanda büyük aile iftar yapan arkadas ortaminda olmadigimiz icin hergün iyi yemek yiyoruz. Anlayacagin cok yemek yapiyorum bu ara onun icin bunun yanina ne yaptim unutmusum.

Sevgili Burcukusu kirazlarin ne hos görünüyor cok tesekkürler!

Sevgili Ümran hosgeldin ve tesekkürler:)Yeni girisimdeki resimde cok güzel degil bence faakt bu kadar moral aldiktan sonra onu da yayinliyorum:)

08:52  

Yorum Gönder

<< Home