Perşembe, Mayıs 06, 2010

Peykek tutkunları için lezzetli ve gösterişli bir tarif


Kim derdi ki gün gelecek Dilek oturacak peykek hakkında bir değil birkaç yazı yazacak… Peykeki ya seversiniz ya da sevmezsiniz diye düşünüyorum. Hem sevmemek hem yapmak ise bambaşka bir durum. Girişten de anladığınız üzre ben peykek sevmem ama yaptıklarımın seveni olduğundan ara ara yapıyorum. Bugün size vereceğim tarif daha çok Dilek’ce hazırlanmış bir peykek. Yemek resimlerine 2binli yıllarda yön veren ve çok satan yemek yazarı Donna Hay ’ın "quarkkuchen mit blaubeerdekor" tarifinde uyarlanmış bir tarif. Peykek tutkunlarına şimdiden afiyet olsun!


Mangolu Karamel Peykek
Üstü :
200 gr mango meyvesi
40 gr şeker
Taban:
150 gr karamel tatlı bisküvi
60 gr tereyağ, eritilmiş
İçi
2 paket labne peynir
(Doppelrahm Frischkäse)
- 1 bardak (200 gr) tozşeker
- 200 gr quark
- 180 gr eksi krema(Sauerrahm)
- 2 yumurta
- 2 tatlı kaşığı hakiki vanilya aroması
(veya 4 yemek kaşığı limon suyu)

Mangoyu blendirde püre haline getirdikten sonra iri bir süzgeçte lifli kısmını mümkün oldukca ayırmaya çalışın. Süzdüğünüz kısmı şekerle ve iki-üç kaşık su ile birlikte şeker eriyene kadar karıştırarak ısıtın. Şeker eridikten sonra ocağı hızlandırıp suyun uçmasını sağlayın. Soğumaya bırakın.

Robotta çekilmiş bisküvi kırıntısını tereyağını yoğurun ve yağlı kağıt ile kaplanmış kelepçeli kalıbın taban kısmına iyice bastırırarak yerleştirin ve üst kısım hazırlanana kadar buzdolabında bekletin.

Mixer yardımı ile labne peynirini ve quark‘ı krem kıvamı alana kadar çırpın. Sauerrahm’ı, yumurtaları, şekeri ve vanilya ekleyip çırpmaya devam edin. Hazırladığınız tabanın üzerine bu karışımı döküp üzerini düzeltin.

Hazırladığınız sosu peykeki süslemek istediğiniz şekilde damlatıp çay kaşığı sapı veya kürdanla mesela resimdeki gibi şekil verin.
Önceden ısıtılmış fırında 150°de kapağını açmadan 45-50 dakika biraz renk alana kadar pişirin. Fırını kapatın ama kapağını açmadan peykeki 1 saat fırın içinde kendi ısısıyla yavaş yavaş soğuması için bekletin. Mesela bir gece, üstü folyolu buzdolabında, fakat en az 1 gün bekletip afiyetle yiyin.
Not:Tam peykek tutkunlari icin bir etkinlik konusu secmis sevgili Zehra. Bu tarifi yayinlamam zamanca isabet olmus yani;) Ben de böylece Mangolu Karamel Peykek'le eya'da cheese etkinligine katilmis olayim;)

16 misafirim demis ki:

Blogger Unknown said...

Dilekcim harika bir görüntü ellerine
sağlık sevgiler...

22:45  
Blogger Dilek'ce said...

Tesekkürler Deryacigim :-)
Sevgiler

22:59  
Blogger Unknown said...

Ellerinize saglik, kalp kalbe karsiymis derler,,, ben de iki gün önce mangolu peykek yaptim, bugün icin yayinlasammi diye düsünürken, sizi gördüm... Valla pisti olacaktik... Afiyetler olsun... Sevgilerimle,

00:29  
Blogger Yasemin said...

himm orjinal bi tarif, ben yillarca peykek sevmeyip sonradan peykeksiz duramayanlardanim :)
simdi bi soru peki mango yerine baska hangi meyvelerle yapabiliriz, mangoyu hala sevmiyorumda :)

02:28  
Blogger emelce yemek said...

goruntusu super olmus

09:16  
Blogger bir dilim bir tutam said...

Vallahi bir peykek sever olarak bayildim bu tarife.

Hem peykek-hem mango-hemde karamel daha insan ne ister?

11:55  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Filiz, koy hemen koy arada bloglarda "pisti" oldu mu iyi oluyor;) insan acaba görünmez bir bag mi var bu blogcular arasinda diye düsünüyor insan :-) Ben Nisan basinda yapmistim yiyenlere pek bir afiyet oldu;) Seninki de size afiyet olsun ve görüntülerini de merakla bekliyorum.
Sevgiler

Sevgili Yasemincigim,
Donna Hay tarifinde likapa/yaban mersini (blueberry) ile hazirlamis. O karamel tadinda kurabiye kullanmiyordu. Bence karamelli kurabiyeye uyacak hertürlü meyve sosu kullanabilirsin.

Sevgili Emel ve Serap tesekkürler size de!

Sevgiler

16:28  
Blogger Eya said...

Dilekcigim, bu tarif tam etkinlik konuma uygun harika bir tarif...arsivime katilmak istermisin? sevgiler

zehra

18:40  
Blogger Unknown said...

Hobidünyam woman forum tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 4. sü PASTALAR VE KEKLER etkinliğine ben yani PAPATYA68 ev sahibeliği yapacağım 15 MAYIS İLE 15 HAZİRAN arasında yapılacak olan etkinliğimize katılmak için pastanızı veya kekinizi yapıp resmiyle birlikte tarifinizi sahrayolu@gmail.com adresime göndermeniz ve bloglarınızda yayınlamanız yeterli olacak bloğu olmayan arkadaşlar da mail atarak isimlerini de belirterek katılabilirler hepinizi bekliyoruz:)


Ayrıca her ay için yeni bir konu ile etkinliklerimiz devam edecektir TEMMUZ VE AĞUSTOS ayları tatil nedeniyle etkinlik olmayacak diğer aylarda devam edecektir eğer sizde bu etkinliklere ev sahibeliği yapmak isterseniz sahrayolu@gmail.com a mail atmanız yeterli sırasıyla değerlendirip sizlere hangi ay ev sahibesi olacağınızı ve etkinlik konusunu bildireceğiz başvurularınızı da bekliyoruz.
hobidünyam woman forum adına papatya68.blogspot.com

13:36  
Blogger Celin said...

Merhaba Dilek,

Uzun Suredir Blogunu takip ediyorum ve 33 bin ziyaretcin var yaklasik olarak tebrik ederim.
Acikcasi fikrini almak istiyorum ben yeni bloglamaya basladim ve karrasizim su anda amac ayni anda adsenselerden para kazanmak.Ilk olarak blogum wordpresste ancak hicbirsekilde gelir elde edemiyorsun.Sen ne oneririsin, bloggera transfer etmem mi mantikli olur yoksa domain name almam mi? Fikrine ihtiyacim var simdiden tesekkurler.
www.listfive.wordpress.com

10:02  
Blogger Yaren said...

gercekten harika görünyüor,ben peykek sevenlerdenim:)Ellerine saglik,iyi pazarlar

00:39  
Blogger daimamutfak said...

rçekten nefis görünüyor.. ebru gibi..ellerinize sağlık.

15:30  
Anonymous hamaratabla said...

Karamelin lezzetine doyum olmaz.Peykekle de çok güzel bir uyum sağlamış.Ellerinize sağlık...

17:09  
Anonymous orjin krem said...

emeğinize sağlık

12:13  
Blogger akdenizkizi.blogspot.com said...

enfes görünüyor ...bende karadutla deneyeceğim...:)))

14:31  
Anonymous Elif said...

Harika görünüyor yalnız ben Türkiye de olduğum için bazı malzemeleri bulamayabilirim diye düşünmeme rağmen ilham verdi farklı şekillerde deneyebilirim

21:04  

Yorum Gönder

<< Home