Pazartesi, Aralık 06, 2010

Balik Zamani

İspanyol Balık Yahni
500 gr domates; kabuğu soyulmuş ve sekize bölünmüş
250 gr kırmızı biber; birer santimlik şeritlere kesilmiş
250 gr yeşil biber; birer santimlik şeritlere kesilmiş 3 soğan, ince doğranmış
3 dış sarımsak; ince kesilmiş
6 kaşık zeytinyağı
100 gr pirinç
500 gr levrek fileto (Victoriaseebarsch veya Seelachs)
yarım limonun suyu
1/2 çay kaşığı kuru biberiye
1 yemek kaşığı frenk soğanı (Schnittlauch)
1 yemek kaşığı maydanoz
1 çay kaşığı tuz

Soğanı ve sarımsağı zeytinyağında pempeleşinceye kadar kavurun. Pirinci, biber şeritlerini ve domatesi ekleyin. Harlı ateşte hepsini 5 dakika kavurun. 1 litre sıcak su ekleyin. 25 dakika kısık ateşte kaynatın. Balık filetoları yıkayın ve limon suyunu üzerlerine dökün. Filetoları küp küp doğrayın ve biberiyle birlikte çorbaya ekleyin. 5 dakika daha pişirin. Tuzunu ayarlayın. Frenk soğanını ve maydanozu ekleyip servis edin. Karabiber veya daha acı pulbiber eklemeniz mümkün.

5 misafirim demis ki:

Anonymous evatolyesi said...

Ellerinize sağlık levreği dahada lezzetlendirmişsiniz
Sevgiler:)

16:58  
Blogger Bir Porsiyon Öykü said...

Ben sanki seni daha sık okumak istiyorum:)
Sevgiyle..

19:04  
Blogger sevimin sayfasi said...

ellerine saglik canim, cok lezzetli görünüyor

21:08  
Anonymous fatma baysal said...

Merhaba,

ilk defa blogunuza girdim, gerçekten çok güzel bilgiler edindim, böyle bi site için sizi tebrik etmek istedim.

Fatma Baysal

12:53  
Blogger Dilek'ce said...

Tesekkür ederim Evatölyesi!

Zeynepcigim, sen istersin ben sevinmez miyim:) Tesekkürler canim, elimden geldigince senin icin birseyler eklmeye calisacagim :)

Sevimcigim tesekkürler!

Tesekkürler Fatma Hanim, mutlu oldum!

08:35  

Yorum Gönder

<< Home