Salı, Eylül 07, 2010

Gül Tatlisi

"Elimde Elif Ayla'nın 'Şerbet ve Hoşaf' adlı kitabı var. Alnımı kırıştırıyorum, dudaklarımı büzüp yüzümü buruşturarak düşünüyorum. Kararsızım. Hem bu güzel kitabı tanıtmak hem Ramazan geleneğine uyan, bir iftara uygulanabilecek bir tariften mi bahsetsem, yoksa Ramazan'nın son haftasında bayrama hazırlanabilecek bir tatlının tarifini mi versem. Bilemiyorum. Kararsızlık ne kötü şey. Dakikalar akıp gidiyor. Kararı 'tatlı'ya bağlıyorum sonunda. Bayram için önceden hazırlık yapacaklar için Gül Tatlısı'nı yazmaya başlıyorum."

Tarçınlı Gül Tatlısı
Hamuru için:
1/2 su bardağı irmik
1/2 su bardağı yoğurt
125 gr oda sıcaklığında tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya şekeri
cimdik tuz
4 su bardağı un

İçi:
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
tarçın

Şerbet için:
3 su bardağı su
2,5 su bardağı şeker
1 tatlı kaşığından az limon suyu

Şerbetini için su ve şekeri kaynatıp ocaktan almaya yakın limon suyu sıkın ve bekletin.
Tereyağını, sıvı yağı, yoğurdu, tuzu ve vanilya şekerini yoğurma kabında iyice karıştırın. İrmiği ekleyin. Üzerine kabartma tozunu ve unu yavaş yavaş ekleyin ve ele yapışmayan kıvamda bir hamur yoğurun.
Hamur 5-10 dakika dinlenirken irice kırılmış cevizi tarçınla karıştırın.
Hamuru ikiye bölüp merdane ile yaklaşık 3 mm incelikte açın. Ağzı 10 cm olan su bardağı veya bir kase ile hamurdan daireler kesin. Ortasına bir cevizli karışımdan koyun. Dairelere karşılıklı dört kesik atın. Fotoğraflarda görüldüğü gibi karşılıklı kanatları birbirine sarın. Diğer kanatları da gül yaprağı gibi kapatıp şekil verin.
Hamurunuz bitene kadar aynı işlemi uygulayıp tepsiye dizin.

Yaklaşık 170 -180° fırında kızarıncaya dek yaklaşık 30 dakika pişirin.
Tatlılar fırından çıkınca hemen sıcak-ılık şerbeti sıcak tatlılara dökün. Afiyet olsun!

10 misafirim demis ki:

Blogger emelce yemek said...

harika olmus eline saglik

08:08  
Anonymous Nülüfer said...

Güzel görünüyor canim. Bende dün iftaryemeginde yapmak istiyordum, sonra caydim ve Revani yapmaya karar verdim. Bayrama yaparim insallah. Ellerine saglik canim. Ben ama farkli sariyorum, bu sekildede denerim. Ben hamuru yuvarlak aciyorum, üst üste gelecek sekilde yan yana diziyorum. Isteyen icini doldurur ve sonra rulo seklinde sariyorum ve ikiye kesiyorum.

10:00  
Blogger ANNEMİNELİ said...

İyi Bayramlarrr..

18:37  
Anonymous evatolyesi said...

Çok güzel olmuş, iyi bir karar:)
Sevgilerimle iyi bayramlar...

21:01  
Blogger bir dilim bir tutam said...

Bayramini kutluyor Berlinden simsicacik sevgilerimi yolluyorum.

21:40  
Blogger Dilek'ce said...

Tesekkürler Emelcigim, sen de sagol!

Nülüferim sagolasin! Evet o seklinden ben de yapiyordum eskiden bu seklini ilk kez yaptim. Bu daha kapali bir gül.semaver sayfasinda nar gibi kizarmisini gördüm bugün. Bunun mayali pogacani yapacagim yarin sabah kahvaltiya, hamuru simdiden yogurdum koydum balkona hamuru;)

Tesekkürler Annemineli! Sana da!

Sevgili Deryacigim senin de bayramin mübarek olsun!

Tesekkürler evatolyesi ve SErap, sizin de bayraminiz mübarek olsun!

Sevgiler

23:10  
Anonymous mutfakteyze said...

çok şık bir görüntüsü olmuş harika görünüyor.. ellerinize sağlık..

13:51  
Anonymous Evden Eve Nakliyat said...

Çok güzel olmuş elinize sağlık.

09:16  
Blogger akdenizkizi.blogspot.com said...

ellerinize sağlık.....

15:13  
Anonymous Adsız said...

nefis görunuyor.

00:04  

Yorum Gönder

<< Home