Perşembe, Ağustos 04, 2005

Sandra'nin Pazar Pastasi


Kirazli yogurt pastasi
Bu pasta su son Locarno'da gecirdigimiz pazardan degil ondan önceki pazardan. Sandra ve Richard'a gitmistik o pazar. Gecen haftanin tarifleri ve resimleri gibi bu hos günden kalan bu güzel pasta dosyalarda kalanlardan. Pasta güzeldi, bakmayin resim cekende is yoktu! Cektigim resimler ya net degil yada asagidaki dilim resminde oldugu gibi iyi ortalanmamis. Ustalarin yaninda resim cekmeye eli uzanmiyor insanin diyip kendimi korumaya alirmisim;) Tarif hemen tercüme edilir edilmez ekleniyor! Sadece kisa bir aradan sonra simdi bilgisayar basina tekrar döndügümü bilin istedim!
Tarifin orjinal adi Singapore-Sling-Schnitten fakat Sandra icine orjinal tarifdeki gibi 75ml cin kullanmadigi icin adina Kirschjogurtkuchen(Kirazli yogurt pastasi) diyor. Orjinal tarifdeki jelatin yerine ise agar agar / bitkisel jelatin kullanildi. Sandra ve ben ikimizde simdiye agartine (agar agar iceriyor)kullandigimiz icin sade agar agarin özelliklerini daha yeni ögreniyoruz. Dikkat cok cabuk donuyor! Sandra'da bu kadar cabuk donacagini düsünmedigi icin kremayi hazirlarken süprizle karsilasmis ve krema bölümü pörtüklesti diye rahatsiz oldu fakat tabi ki lezzete hic bir etkisi yoktu. Resimde gördügünüz gibi zaten öyle pörtüklü de degildi.

kek icin:
150 gr un
30 gr kakao
3 silme cay kasigi kabartma tozu
150gr seker
1 poset vanilya sekeri
4 orta boy yumurta
150gr tereyag
Bu malzemeden bir kek hamuru hazirlayin. Bir kaliba dökün (tarifte kalip 26x26 boyutlarinda). 180° 30 dakika kadar pisirin. Firindan cikarilir sogumaya birakin.
Dolgusu icin:
370 gr konserve kiraz veya visne
200ml kiraz suyu ya da konservenin suyu
25 gr nisasta
30 gr seker
500gr hazir kirazli yogurt
8 yaprak jelatine denk gelebilecek kadar agar agar
75ml kiraz suyu
50ml limon suyu
50gr pudra sekeri
400ml cig krema
Kiraz suyundan iki kasik ayirip nisastaya ilave edin, karistirin. Kiraz suyunu sekerle beraber kücük bir tencereye koyup kaynatin. Kiraz suyu kaynayinca sivi nisastayi ekleyin. Tencereyi ocaktan alin konserve kirazlari ilave edip karistirin. Bu karisimi kekin üstüne kenarlarindan bir santim birakarak sürün.
Kremayi cirpin. 75ml kiraz suyunu, limon suyunu, pudra sekerini, agar agari karisitirip posetin üstünde yazdigi sekilde 1-2 dakika kaynatin. Yavas yavas yogurta ilave edin. Hizli calismaniz gerekiyormus bu siviyi yogurda yedirmek icin. Cirpilmis kremayi da hizli bir sekilde ilave edip karistirin. Kremayi pastanin üstüne sürüp saat buzdolabinda dondurun. Üzerini kirazlarla süsleyin.
Tarifde dalgali bir sekilde sürün kremayi diyor. Üstüne kiraz suyundan, sekerden ve jelatinden jöle hazirlayip bu jöleyi krema üzerine gezdirebileceginiz veya actiniz dalgalardan olusan derinlikleri doldurup kirazla süsleyebileceginiz yazili. Ben kraterler olusturarak krater gölleri olusturmak gibi diyeyim buna.

Almanca bilenler orjinal tarifi Sandra'nin bana gönderdigi jpgten okuyabilir
Kaynak: Dr. Oetker Cocktail



Fatin Erge cok akilli bir sekilde Laura'ya bakti o gün, emzigi düsünce kosup vermek cok hosuna gidiyor:) Biz sohbet ederken Jakob'la odasina gidip uzun bir sessizlik olunca babalar ve anneler sasakaldilar! Akilli akilli oynuyorlardi:) Keske hep böyle olsalar!

8 misafirim demis ki:

Blogger Sibel said...

Harika görünüyor Dilek! Bu tarifte jelatin yerine normal bitkisel jöle kullanılabilir mi acaba? Burada bitkisel jelatin yok bildiğim kadarıyla ve ben etik nedenlerle bitkisel olmayanları kullanamıyorum.

06:40  
Blogger Dilek'ce said...

Merhaba Sibel,
anliyorum seni. Türkiye'de malesef bitkisel jelatin üretiminde calisan hic bir firma yok. Ki biliyorsun hayvansal jelatin sadece yiyeceklerde degil kullandigimiz kosmetiklerde, bazi haplarda, baska binbir türlü seyde olabiliyor. Sanirim bilinclenme biraz daha artinca firmalar en azindan para kazanmak icin üretim sekillerini degistirebilecekler. Neyse cevaba geleyim. Türkiye?de jöle tam oalrak ne iceriyor bilmiyorum fakat pektin iceriyorsa bu tarif icin pek faydali olmaz diye düsünüyorum, ama hic tecrübem yok. Bazi bitkisel jöleler carreegen iceriyor galiba bu pastalar icin daha uygun diye duymustum. Fakat yine de kendi tecrüben olmadigi icin birsey diyemiyecegim bana sanki ikisi de olmaz gibi geliyor. Belki cok az miktar yogurtta denemeli bir paket jöle nasil oluyor diye. Cig kremalara krema sertlestiricisi kullanarak jelatinsiz de deneyebilirsin fakat o zaman tabi cok daha az donmus olacak kremali kisim. Biraz buzlukta tutup soguk pasta olarak kesebilirsin ki bu sicak günlerde; o zaman pastayi hemen bitirmek gerekebilir. Sibel yardimci olamadigim icin üzgünüm.

13:01  
Blogger Sibel said...

Ben uzun yıllar jöle kullanmadım bu yüzden ama en son Dr.Oetker'in tart jölesinin içeriğinde zararlı (bence) bişey göremeyince onu kullanmaya başladım. Bir de burada Kenton firması bitkisel jöle çıkardı daha yeni, şahsen minnet duydum. Dediğin doğru, herşeyde var nerdeyse.. Ben de hayvanlar üzerinde deney yapmadıklarını ve hayvansal içerik kullanmadıklarını bildiğim birkaç firmanın ürünlerini kullanabiliyorum sadece. Tabi bilmeden neler neler kullanıyorumdur, ayrı! Yine de teşekkürler Dilek, ne yapalım, başka pastalar denerim ben de:)

13:11  
Anonymous Adsız said...

Ben ısırmak istiyorum Fatin Erge'yi. Çok şeker.

17:42  
Anonymous Adsız said...

Oh danke, das Rezept sogar in Deutsch. ;-)

19:39  
Blogger Dilek'ce said...

Merhaba Asli evet ben de hep isirsam onu olacak. Tabi bazen tatligindan ama cogu zamanda yaramazligindan;)

Gut gel?! Zorra die Sandra hatte es mir einfach als jpg geschickt, dann dachte ich, ich stell es auch so rein;) Gut das einigen davon profitieren;)

20:08  
Blogger Burcu ÜNAL said...

off dilek bu pasta harika görünüyor.. arkadaşının ellerine sağlık, yapılacaklar listesine eklendi bile :)

13:39  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Burcu,
pastanin hosuna gittigini ve yapacagini arkadasima söyleyecegim, sevinecektir:)
Kolay gelsin!

21:42  

Yorum Gönder

<< Home