Cuma, Mart 17, 2006

Ispanak rulo

german post

Bu roluyu aslinda dogum günüme yapmistim fakat yayinlamamistim. Eventlerin birinde konu ispanak. Ve ben bu tarifimle katilamiyorum; tarifim diskualifiye. Gerci insan bir yarismaya katildiktan sonra diskualifiye olur fakat benim tarif girmeden diskulifiye. Neden mi? Cünkü bölgemden aldigim taze ispanakla yapmadim. Dondurulmus ispanak kullanmistim. Etkinligin güzel buldugum yönüne isaret etmek icin anlatiyorum. Herkes yerel sebzesini, meyvesinin tüketmek icin elinden geleni yapiyor buralarda...
Saglik acisindan daha dogrusu vitamini acisindan eger ispanagi gercekten taptaze direk ciftciden veya yerel pazardan almiyorsa insan ve sadece markette bir hafta durduysa dondurulmusu daha zengin fakat...Gecen aylarda Berlin'de yesil hafta (fuar) vardi. Yerel sebze ve meyvelerin oldugu sekildeki tüketiminin önemi tabi ki herzaman ki gibi vurgulandi. Sehirlesen toplumlarda cocuklarin patates kizartmasinin hangi sebzeden yapildigini bilmemesi korkunctu. Almancada patates kizartmasinin isminde (Pommes) patates de gecmiyor, bu isi cocuklar acisindan iyice zorlastiriyor:( Bunlardan benim payima cikardigim ne mi? En azindan ne kadar üsensemde arada taze ispanak alip Fatin Erge'nin görebileegi sekilde yikamak olacak. Cocugun ispanagin derin dondurucumuzdan bittigini sanmamasi icin:)
Tarifim Brigitte dergisinin yayinladigi en iyi tarifler adinda bir kitapta yer alan Kräuter Quark Schnitte 'den esinti. Tarifin orjinali rulo degil ve füme somon degil jambon iceriyor. Ben gelecek sefere pastirma ile yapmak istiyorum. Pastirma ile de güzel olacagina karar verdik.
taban icin:
450g Ispanak (ben püre sekline getirdim
(derin dondurucudansa: cözülmüs, süzülmüs dogranmis
taze ise: yikanmis temizlenmis, haslanmis, dogranmis, süzülmüs
1 kenarlari kesilmis tost ekmegi ya da bir parca beyaz ekmek
1 YK galeta unu
4 yumurta
tuz, taze cekilmis karabiber, taze rendelenmis muskat cevizi

Ekmegi suda islayin ve elinizle sikarak süzün. Küp dograyin. Ekmegi, ispanagi, galeta ununu ve yumurta sarilarini karistirin. Tuz, karabiber ve muskat cevizi ile tatlandirin. AYumurta beyazlarindan hazirladiginiz kari ekleyin harca. Yagli kagit üzerine firin tepsisine düzelterek sürün. 170° de 18 dakika firinlayin. Pisince bir mutfak bezine ters yüz cevirip yagli kagidi cikarip rulo seklinde kivirin. Sogumaya birakin.

kremasi icin
1 ince dogranmis sogan,
kirmizi sogan yoksa minik hafif tatli aromali soganciklardan kullanin
ve ya hafif kavurunca lezzetli buldugunuz bir sogan cesidi
150 gr füme somon
50gr yagda marine edilmis kuru domates
1 poset agar agar
1 demet ince dogranmis maydanoz
1/2 demet ince dogranmis dag kekigi
250gr yagsiz quark (yagsiz labne peyniri veya süzülmüs yogurt kullanabilirsiniz)
200gr labne peynir
150gr creme fraiche
2-3 yemek kasigi portakal suyu

Soganlari az yagda renk alana dek kavur. Kuru domatesi dogra. Quarki, labne peyniri, creme fraichi, tuzu, karabiberi ve yesil baharatlari ekle karistir. Soganlari, somonu ve domatesleri ilave et kremaya. Agar agari portakal suyu ile poset üzerindeki tarife göre hazirla ve kremaya karistir.
Tekrar düz sekilde acilan ruloya kremasi sür ve tekrar rulo sekline kivir. Üzerini kapatarak bir gece buzdolabinda dinlendir. Dilimlere keserek servis et:)

27 misafirim demis ki:

Blogger DAMLA said...

Eline sağlık Dilek,
sunumu çok hoş, eminim lezzeti de öyledir.
Bu arada sevgili Biyonikkedi beni çocuklarımızın resmini internette yayınlamamamız konusunda uyardı.Bu resimlerin sapık amaçlar için kullanılabileceğini belirtmiş. Sana da ileteyim dedim :)

11:12  
Blogger Dilek'ce said...

Tesekkürler Damlacigim,
yorumunu okuyunca cok fena oldum! Fakat haber verdigin icin tesekkürler.
Ben baska sebeblerden artik oglumun resimlerini sikayetlere ragmen azaltmistim fakat bu yönü hic aklimin ucundan gecmemisti.
Insanlar ne kadar daha alcalabilir diye düsünüyorsun, fakat bunun dibi yok gibi görünüyor malesef!

11:17  
Blogger Tuz ve Biber said...

Dİlek merhaba,
Çok iştah açıcı görünüyor eminim tadı da öyledir. Ellerine sağlık. Bu arada senin linkini siteme eklemediğimi farkettim. Hemen ekliyorum. Herşey süper görünüyor...
Sevgilerimle..

13:46  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,
elinize saglık,
ne kadar güzel bir tarif. hem göze hem de, damaga hitap eden bir görüntüsü var, ve de saglıklı.

burada sadece KENTON marka olarak bitkisel jöle var.RUF marka her zaman olmuyor. galiba gramajları da degişik. sizin kullandıgınız kaç gram ?
hafta sonu yapmak istiyorum.
Sevgiler. Meliha.

15:57  
Blogger Dilek'ce said...

Tesekkürler tuz ve biber! Ben de yorumun sayesinde seninle tanismis oldum. Güzel sayfana ben de link listeme ekleyecegim:)

Sevgili Meliha,
evet tam davetlik bir lezzet. Damak tadini bilmyiorum fakat sana tarif hitap ettigine göre bu tatlara alisiksin. Ve böylede olunca begenecegini düsünüyorum.
Benim gibi rulo yapacaksan icine koyacaklarin iyi süzülmüs olursa illede bitkisel jöleye ihtiyac yok. Tarifin orjinalinde jöle var cünkü katli, linke bakarsan resmi var orada. elinde jöle yarsa kullan musumsu yapiyor karisimi.
Simdi gelelim benim kullandigim agar agara. 8grlik bir poset fakat bu hicbirsey ifade etmiyor. Hep ambalajdaki tavsiye edilen sivi miktarina dikkat etmek gerek. Bu kez kullandigim paket yarim litrelik sivi icindi. Türkiye'de ki agartine(ruf) ile ayni marka degil fakat posetin agar agar ve bir cesit seker icermesi acisindan ayni. Sade agar agarda 1,5 söyle yarim tatli kasigi kadar yarim litrelik siviya iyi geliyor. Burada 10 grlik posetlerde satiliyor. Kentonun da bitkisel jölesi oldugunu bilmyiordum. Bir ara bana icindekileri yazar misin?
Eger agartinedeki gibi illede 200ml sivida isitarak cözeceksin demiyrsa bu tarif icin uygun. Fakat illede 200ml sivida cözeceksin yaziyorsa. Portakal suyunda cözmek yerine 100-150mlik sütte cözdür derim. 3-4 kasik portakal suyu az gelir. Umarim yardimci olmusumdur.
Sorun olursa severek cevap vermeye calisacagim Meliha. Yaptiktan sonra yorumunu da bekliyorum:)

Sevgiler

10:37  
Anonymous Adsız said...

Hımm,görüntü muhteşem.Bildiğimiz rulo pasta sisteminden böyle birşey ortaya çıkarmaya yaratıcılık deniyor herhalde.Ellerine sağlık Dilek.

18:56  
Blogger Ceylo said...

Şahane gözüküyor! Acaba agar-agar" yerine jelatin kullanılabilinir mi? Eline sağlık!!!!

21:07  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Arzu,
hosgeldin, iyi ki geldin sayfanla tanismis oldum:)

Sevgili Ceylo,
tabiki jelatinle de yapabilirsin. Ben jelatin hic kullanmadigim icin ne kadar kullanman gerektigini bilmiyorum. Onun disinda yapimi farkli oldugu icin jelatini portakal suyunda sicak sözmene gerek kalmayacak sanirim. Daha öncede yazmistim rulo yapacagin isizin, icine girecek quark, labne peyniri veya yogurdun iyi süzülmüs olursa agar agar kullanmana illede gerek yok.

Sevgiler

17:48  
Blogger Pinar said...

Misafirler icin mutis bir sunum, umarim deneyebilirim, rulo (pastalardan) yana pek sansim olmasa da :)

05:57  
Blogger MeRaiL said...

Merhaba Dilek,
Sushi'in gibi cok super gozukuyor,degisik tatlari cok severim.Belki bende yapmayi denerim,ellerine saglik..
Sevgiler

13:53  
Blogger yuvakuran said...

Cok guzel olmali.

02:15  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Pinar, bu rulo cok kolay bir rulo pek sansa ihtiyacin olmayacak bence. Cünkü bende son anda kivirmaya karar verdim.

Sevgili Merail,
denediginde umarim begenirsin ve bana yazarsin. Rusyada quark var mi?

Evet Yuvakuran begenildi:)


Sevgiler

15:39  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Dilek,
öncelikle detaylı açıklamaların için teşekkür ederim. Geç yazdım kusura bakma bugunler de çok yogunum.
Hafta sonu bu güzel tarifi yaptım ama, jöle konusunda tereddüde düştüm. Çünkü kentonun bitkisel jölesi sade degil, hep meyva aromalı. dedigin mus kıvamını elde etmek için jöleyi kullanmak istiyordum. Ben de toz jöle kullandım. 1 tatlı kaşıgını portakal suyunda erittim. kıvamı güzel oldu. burda sadece toz jöleler aromasız, paketler hep aromalı.
Çok güzel oldu tadı ve kıvamı çok güzeldi. Önce rulo konusunda tereddüt ettim , ama kırılmadı , güzel toparlandı. Üstünü de cherry domatesle süsledim, çok gözalıcı oldu.
Kenton bitkisel jölenin içindekileri yazmamı istemişsin , formül şöyle.
şeker, kıvam artırıcı(Carregenan),Asitlik verici (sitrik asit). Dogala özdeş limon aroması. Renklendirici(Tartrazine)
İçindekiler bu kadar ben açıkcası pek anlayamadım. jölemsi kıvamı veren nedir. Carregenan herhalde , ama içinde agar agardan hiç bahsetmiyor. Yani buna pek anlam veremedim. Bu da başka bir bitkisel jöle mi acaba.
Bir dahaki sefere jölesiz deneyecegim. bu güzel tarif için tekrar teşekkürler . Sevgiler. Meliha

17:44  
Blogger MeRaiL said...

Dilek,
tam olarak bilmiyorum,metro gibi marketlere veya cok pahalli marketlere bakmam lazim.quark'in tam olarak ne oldugunu bilmiyorum diyebilirim..:)ama yazdigina gore sut urunu cinsinden sanirim..
sevgiler

18:57  
Anonymous Adsız said...

Çok başarılısın, tebrik ediyorum. Paylaşımcı oluşunu taktirle karşılıyorum. Sağlık ve güzellikler diliyorum. Teşekkürler...Takipteyiz.

15:48  
Anonymous Adsız said...

ispanagi hic bu sekilde dusunmedim cok renkli ve istah acici duruyor, deneyip,lemek lazim, hemen bir an once :)) ellerinize saglik

18:16  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Meliha,
tekrar yazdigin icin tesekkürler. Cherry domates üstüne cok güzel yakismistir, tekrar afiyet olsun;)
Kullandigin jölede tahmin ettigin gibi carregeen jölelestiriyor siviyi. Fakat kullandigin tür jöleler jölemsi kivam verseler de bitkisel jelatin(agar agar) veya hayvansal jelatinden farkli kullanim alanlari. Sanirim carrageen büyük sivi miktarlarini jölelestirmiyor ve bu sebebten ayni islem icin kullanilmiyor genelde. Baska sebebleri de vardir mutlaka fakat ben bilmiyorum malesef.
Ben kullandigin jöleyi meyve yüzeyli pastalari kekleri kaplamak icin kullaniyorum. Renkliyse eger beyaz kremalarinin üzerine döküncede cok hos bir görüntü olusuyor.

Evet sevgili Merail quark bir süt ürünü, bir tür peynir. http://www.foodsubs.com/Chefresh.html
Heryerde bulundmadigi icin merak ettim kaldiginiz yerde var mi diye:)

Tesekkürler Esin!

Hosgeldin Defnecigim denersen simdiden afiyet olsun! Yorumunu beklerim:)

Sevgiler

10:12  
Anonymous Adsız said...

dilek merhaba siteni tesadüfen gördüm ve ıspanaklı ruloya bayıldım ancak ondan esinlenerek ben biraz değişiklikle yaptım iş yerimdeki arkadaşlar beğendi yakında sitemde yayınlayacağım bakarsan sevinirim
sibel
sibelin mutfağı
www.blogcu.com/sibelcan

14:33  
Blogger Dilek'ce said...

Tabiki Sibel,
seve seve bakarim.
Bence tariflerde önemli bir nokta esinlenmek. Birebir uygulanmasi gereken tariflerde var tabi ki. Fakat bence esinlenerek yapilanlarin cogu daha pratik ve yeni fikirlerle dolu olabiliyor.
Sevgiler

15:15  
Anonymous Adsız said...

arkadaşım yardım ,istiyorum
ye 9 un ev sahibinin sitesi açılmıyor acaba benmi sorun yaşıyorum http://www.plovetconfit.net/adres bu değilmi nasıl etkinliğe katılıp yemekleri göreceğim
ayrıca benide linklerine eklersen sevinirim ama önce bir ziyaret et
sibelin mutfağı
www.blogcu.com/sibelcan

15:17  
Anonymous Adsız said...

This looks amazing, Dilek!

20:57  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Sibel,
ben girebildim acaba sadece kisa bir süre icin baglanti kesintisiymistir:/!? hala bir sorun var mi baglanti da? Eger varsa Olsai'Ya mail atmani rica edecegim. KEndi sitesi hakkinda en iyi bilgiyi o bilecek. Sibelin mutfagini da hemen ziyaret edecegim:)



Hi Keiko,
it's a spinach roll with salmon, many grenn spices and cheese cream. It tastes very delicious.

13:53  
Blogger Nilay said...

Dilek merhaba, eline saglik ispanakli rulo tarifin cok guzel. Cok begendim. Mutlaka deneyecegim.
Sevgilerimle

07:23  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Nilay hosgeldin, tesekkürler! Bende senin sitenle tanismis oldum, cok güzel!

08:28  
Anonymous Adsız said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. » » »

17:39  
Blogger Evren Yasa said...

selam dilek,

rulo tarifini uyguladim, cok basarili oldu, gercekten ellerine saglik, tarifi paylastigin icin de tesekkurler, misafirlerim cok begendiler. ic dolgu malzemesi olarak ben otlu krem peynir ile suzme yogurdu karistirip kullandim, ortasina da cok az yagda kavurdugum havuclari koydum, guzel olmustu.

10:07  
Anonymous Adsız said...

HEVESLI goruntusu sunumu cok guzel malzemelere bakilirsa tadi da muhtesem gibi geliyor muhakkak denemek istiyorum firsat buldugum bir anda ellerinize saglik

23:29  

Yorum Gönder

<< Home