Çarşamba, Ocak 25, 2006

Sekerleme- Pralinler II



Nawal'in sirin badem ezmeli dominolarini görünce, ben de ben de istiyorum dedim!!! Onunkilerden hemen yapamiyacagim ve görüntüyü cok kiskandigim icin ben bayrama yaptiklarimi göstermeliyim dedim ve giris hazirlamaya basladim. Bu bayram katli pralin ve badem ezmeli kayisi yaptim. Üc kutu hediyelik hazirlamistim. Bu resmini cektigim kutuyu resim cektigim yerde unutmus gitmisim bayram tatiline. Baskasini sevindirdi artik döndükten sonra:)
Bu kez badem ezmeli kayisilar icin kayisiyi serbete yatirmamistim. Ve kesinlikle serbetli daha leziz oldugunu gördüm. Tembellik etmemeliymisim. Ayrica bu kez hem hindistan cevizi rendesine hem de toz bademe batirilmislar hazirladim.

Katli pralinlerin tarifi bu kitaptan. Kitapta kapak resminde gördügünüz gibi kesilmislerdi fakat ben cicek sekli vermeyi biraz daha zahmetli de olsa tercih ettim. Sekil vermeden önce 200g badem ezmesini 50g pudra sekeri, 50g toz badem ve 2 EL badem surubu ile yogurdum. Ezme hamurunu actim. Sekiller kestim. Benmari erittigim 200g nugati üzerlerine sürdüm. Katlari üstüstüne yerlestirip buzdolabinda dinlerdim. Daha sonra erimis kuvertürle kapladim. Iri kiyilmis fistikla ciceklerim tamamlandi. Cok zarif ve hos bir sonuc cikti ortaya. Sadece ben tadini sevmedim. Nugat severler icin daha cok, ben nugat pek sevmiyorum galiba. Gelecek sefere recel veya jöle ile hazirlayacagim. Receline ve jölesine göre degisik aromali kahve aromasi kullanabilinir diye düsünüyorum.

20 misafirim demis ki:

Anonymous Adsız said...

UNGLAUBLICH
INANILMAZ INANILMAZ, maasallah
ellerine saglik, diyebilecek hic bir söz ve kelime bulamiyorum bunlarin karsinda, emegine hakkini verebilcek, diyebilecegim anca bende isterim...
Serap

11:56  
Blogger evcilkedi said...

Çok hoş görünüyorlar Dilek. Ailene ev yapımı lezzetler sunman ne güzel. Ellerine sağlık. Badem ezmesi bulabilirsem denemek istiyorum. Sevgiler

12:19  
Anonymous Adsız said...

Die sehen sehr lecker und wunderschön aus.

13:47  
Blogger Dilek'ce said...

Sagol güzel gören yüregin icin Serap! Mutlaka sana da yapmaya calisacagim:)

Hosgeldin Evcilkedi! Tesekkürler! Eger bu tür seyleri seviyorsan. Iyi malze kullandigin icin gercekten lezzetli oluyor. Eger bulabilirsen marzipan degil badem ezmesi, cikolata degil kuvertür kullan.

Sevgiler

15:41  
Blogger Hanife said...

Dilek Merhaba,
Marzipan ve badem ezmesi arasindaki fark nedir. Ben dun marzipan buldum ve alacaktim, senin bu tarifi okuyunca almadigima hayiflandim, ama yorumu okuyunca yine sasirdim:) Buldugum yerde cok secenek yoktu zaten. Belki baska yere sormaliyim. Bir de miktarlar nasil, tavsiye ettigin sayfa almanca ve tam tarif yok. Ben denemeyi cok istiyorum bunlari..
Yardimci olursan sevinirim..
Ellerine saglik. Yine harikalar yaratmissin.

16:10  
Blogger morelmas said...

Merhaba

www.morelmas.com adı ile bir site oluşturduk.Kadınca konular işlenen morelmas'da aşk , evlilik, cinsellik konularında bilimsel yazılar, cilt ve saç bakımı hakkında bilgiler, makyaj ve güzellik için püf noktaları , hamilelik, çocuk bakımı ile ilgili bilgiler,beslenme, diyet, sağlık, psikoloji konularında öneriler bulacaksınız.Ayrıca Hayatın içinden konular ,şiirler,fıkralar , resimler www.morelmas.com 'da.

Size link paylaşımı öneriyoruz.Sitenizden sitemize link vererek daha çok kişiye ulaşmamıza destek olursanız biz de aynı şekilde size destek olabiliriz.Cevabınız olumlu ise lütfen bize yazın.

Her zaman ve her yerde sevgiyle kalın.

www.morelmas.com

18:45  
Blogger Banu Ucak said...

Dilekçim ne güzel şeyler yapmışsın hem yemek hem de yapmak için çok heveslendim ama bu malzemeleri Ankara'da bulabilmek çok kolay değil. Neyse artık arayacağım. Bu arada küçük mutfak sırları için sobeledim seni :)

sevgiler...

21:16  
Blogger Dilek'ce said...

Danke Zorra!
Die einen sind Marzipan und Mandeln gefüllte, eingelegte Aprikosen. Die anderen sind wieder mit Marzipan und Nougat hergestellte Schichten. Nächstesmal mache ich diese statt nougat vielleicht mit Marmelade oder Gelee. Also man kann was verbessern. Trotzdem waren sie sehr fein und lecker;)

00:19  
Blogger Dilek'ce said...

Merhaba Hanife,
marzipan ve badem ezmesinin arasinda fark oldugunu ben de ancak yazin Zinnur'la yazisirken ögrendim. Ben israrla marzipandan bahsederken marzipan degil badem ezmesi kullandigini söylemisti. Almanya da marzipan diye alinan marzipanlar Zinnur'un bahsettigi badem ezmesi oluyor ve Marzipan(rohmasse) yaziyor. Daha fazla badem ezmesi (%70 veya daha fazla) iceriyor. Oysa Amerika'da(sadece orada degil!) marzipan badem ezmesi(almond paste) kadar badem icermiyor. Daha cok seker iceren ve süsleme isleri icin kullanmasi cok rahat bir badem ezmesi cesidi yani marzipan. Pralinler icin kesinlikle badem ezmesi kullanilmali bence:)
Hanifecigim ölcüleri yarin eklemeye calisacagim tarif ettigim bölüme, tamam mi;)
Pralinlerini heycanla bekliyor olacagim, sevgiler size!

00:38  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Morelmaslilar,
link paylasiminizi kabul ediyorum:) Ilk firsatta ekliyorum. Bu arada mor tatmin olmayan kadinin rengi degil miydi:)

00:41  
Blogger Dilek'ce said...

Banucugum benim kücük büyük mutfak sirlarim var mi ki? Hmm, hic bilmiyorum. Cok zorlanacagim fakat düsünecegim;)
Ne mutlu bana, heycanla senin pralinlerini bekliyorum. Ankara'da eminim bulabilirsin bu malzemeleri. Eger badem ezmesinden ve kuvertür cikolatadan bahsediyorsan. Kuvertür cikolatanin belki ismi degisik olabilir marketlerde. Birsey ögrenirsem yazarim.
Sevgiler

00:44  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Dilek Hanım,
eminim göze hitab ettikleri kadar damağada hitab ediyorlardır.Ben şu çiçek şekli olanın kaplamasını nasıl o kadar pürüzsüz yaptığınızı öğrenmek isterim.Zahmet olmazsa elbette..

19:47  
Anonymous Adsız said...

Dilekcim, harikasin!!!resmen ekrana yapistim:))ellerine saglik!!!

01:49  
Blogger tomurcuk said...

Ellerine sağlık sevgili DİLEK, çok güzel olmuş bayılırım böyle şekerlemelere resimler bile çok tatlı:)

22:24  
Blogger Dilek'ce said...

Thank you Ging,
it makes me happy to such things about my pics!
You're welcome if you want to ask any recipe. Sometimes there are some in english or german.

00:41  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Emine,
özel bir teknigim yok aslinda. Benmari usulü erittigim cikolatanin icine batirdim, cikardim. Resim de gördügün o tele koyuyorum fazla cikolatasi akiyor, kullandigim tek püf noktasi o. Cikolatami eritirken karistiyorum sürekli belki bu da faydali oluyor. Cikolatana cok az cig krema koymak da sanirim pürüzsüz olmasini sagliyor kaplamanin, pastalarda yaptigimiz gibi. Icine biraz tereyag koyunca da parladigini biliyorum kaplamanin. Benim bu seferki kaplamamda tereyag ve krema yoktu. Sen kaplarken pürüzsüz olmuyorlarsa bir de böyle denemeni tavsiye ederim.
Aklima baska birsey gelirse yazarim;)

Tesekkürler Arzucugum ve Citlenbik(tomurcuk):)

00:49  
Blogger Aslı Altan Altundal said...

Dilek çiçekler harika Ankara 'da Almanya'dan ithal marzipan satılıyor ama bu işe uygun badem ezmesi nerede, sanırım bu ithal marzipanları kullanarak yapabilirm ne dersin.Çocuklar için bir miktar denemek istiyorum da. Ben de sana Maşallah diyorum. Ellerine sağlık. Hepsi mükemmel.

22:59  
Anonymous Adsız said...

" mor tatmin olmayan kadinin rengi degil miydi:)"
diye yazmissiniz.
Nerede okudunuz mor rengin tatminsiz kadinlari simgeledigini cok ilginc geldi.

MuaLLa

23:01  
Blogger Nawal said...

Even if infortunately I don't understand every thing ;-)) I know that I have to say :
Miam miam & Merci ;-)))

04:15  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Asli,
tabi ki marzipanla da yapabilirsin: Umarim ithal oldugu icin pahali degildir marzipan. Ve belki de daha cok badem ezmesi olandandir. Kutunun bir yerlerinde "Rohmasse" yaziyor mu bir bakiver. Almanya'dan ithal edildigi icin daha cok badem ezmesi olma ihtimali yüksek:) Cocuklarla yaparken bol eglenceler! Biz de gelecek hafta arkadaslarla tekrar yapcagiz:)

Sevgili Mualla belli bir yerde okumadim. Bu bilgi (cümle) sanirim seksenlilerin sonunda gelismistir ve renk teorilerinden alinmistir. Ögrenciligimizde o kadar yaygin bir kani idi ki bir genel kültür bilgisi gibi birseydi. Bu bilgiyi bilmeyen yoktu. Asilsiz bir genel kültür bilgisi olabilir fakat ben renk teorilerinden birinden geldigini düsünüyorum.

Hi dear Nawal, I only said that i loved your work with marzipan and was jealous. So I decided to show my work for the Eid :)
Biz!

08:53  

Yorum Gönder

<< Home