Cuma, Nisan 07, 2006

Sarimsakli Brioche Ekmekcikleri

Hafta basinda le menu dergisi aldim. Kapagindaki ve bu tarif hosuma gitmisti. Hemen ikisini de yaptim.Tarif gün icinde eklenecek;)
Bir önceki ay aldigim dergiden hic birsey denememistim. Arasinda aksam yemegi daveti icin tarifler vardi. Fakat agir misafir agirlamadigimdan gecen ay tariflerin birini denemek mümkün olmamisti ve o an icin gözümü alan bir tarif cikmamisti. Bu ayki dergiden simdiden 3 tarif denedim:)
Aslinda ben briocheleri hafif tatli ekmekcik olarak taniyorum. Gerci Isvicre'de apero olarak eglenceler icin cok hos sunumlu bir tost ekmegi kulesine de brioche diyorlar. Neyse tarifde seker yoktu. O yetmiyormus gibi ben tariftte paskalya cöregi icin kullanilan un(%90 bugday %10 delice-kizil bugday= ikiside beyaz) kullanilmasina ragmen evdeki ekmek makinesi icin olan hazir un karisimlarimdan kullandim. Tarifin orjinalini ve parantez icinde benim yaptigim degisiklikleri veriyorum.

Sarimsakli birioslar ( Knoblauch-Brioches)
350g paskalya cöregi unu veya normal un (tam bugday unu, cavdar unuve yulaf kirigi bir karisimi kullandim)
1/2 cay kasigi tuz
20g ufalanmis yas maya
150ml ilik süt (kullandigim undan dolayi biraz fazlalastirdim)
1 yumurta
100g oda sicakliginda küp küp kesilmis tereyag
2-3 dis ezilmis sarimsak
üstüne
1 yumurta sarisi, 1 yemek kasigi süt eklenmis
(yumurta beyazini hamura ekledim)
1 yemek kasigi galeta unu (ben kullanmadim, unutmusum)

Sirayla malzemelerden bir hamur yoguruyoruz. Oda sicakliginda hamurun iki kati büyümesini bekliyoruz. (2 saatten fazla sürebiliyor.)
12 parcaya böldügümüz hamurlari yaglanmis unlanmis brioche kaliplarina veya öylesine yagli kagitli tepsiye koyuyoruz. Örtülü bir sekilde tekrar kabarmalarini bekliyoruz. Ekmekciklerin üzerine yumurta sarisi sürüyoruz. Galeta unu serpistiriyoruz. 200° de 20-25 dakika pisiriyoruz. Hafif sogumus veya soguk servis ediyoruz.
Not: Peynirle, Salata ile veya mezelerle yemek icin uygun.

12 misafirim demis ki:

Blogger *Ra said...

Merhabalar.
Ellerinize sağlık. Ekmekler çok güzel görünüyor. Yakın zamanda kötü bir olay yaşadım da ekmekle ilgili. Evimde yapmak istiyorum ekmeğimi. Sarımsak hastası bir aile için oldukca iştah açıcı. Sabırsızlıkla bekliyorum tarifini. Saygılar.

11:45  
Blogger Tuz ve Biber said...

E hadi Dilek ne zaman gelecek tarifi? Bugün bunun tarini almadan eve gidersem aklım kalır söyleyeyim şimdiden! Öyle güzel görünüyorlar ki.. Haaadi, haaadi, haaadi...
Evren

11:58  
Blogger Nezaket said...

Dilek Merhaba, ekmek hamuruna 1 yumurtaya ilave 1 yumura beyazi kattin degilmi? Yanlis mi anladim yoksa. Eline saglik denemek istiyorum bende. Sevgiler

17:29  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Kurutulmuş domatesli, fesleğenli, üzümlü, çikolatalı çeşit çeşit brioche yapmıştım ama sarımsaklıyı hiç denememiştim. Görüntüsü çok güzel eminim tadıda aynı güzelliktedir. SArımsaklıyı mutlaka deneyeceğim. Sevgiler,

18:50  
Anonymous Adsız said...

ellerine sağlık adaşım sitenin takipçilerindenim bende bloguma beklerim gelirsen sevinirim www.blogcu.com/dileks

23:49  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Dilek,
sarmısaklı briocheler çok güzel kabarmış ellerine saglık. En kısa zamanda yapacagım. yalnız ikiye bölüp yarısına az pişmiş sogan da koyacagım. Bakalım nasıl olacak. Sevgiler Meliha

20:21  
Blogger Hanife said...

Ekmekler ne guzel olmuslar, puf puf kabarmislar.. Tarifi deneyecgim; cok tesekkurler Dilek'cigim..

22:16  
Blogger yemek vakti said...

dilekcim, ekmekler nefis görünüyor. Cok güzel kabarmislar!
Ellerine saglik!

09:48  
Blogger sevilay said...

kandilin mübarek olsun canim, bütün dualarin kabul olur insallah.

Selamlar

11:27  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Rabia,
umarim yaptiginda begendigin bir ekmekcik cesidi olur:)

Sevgili Tuz ve biber,
umarim cuma günü sana yetismistir tarifim:)

Nezaketcigim evet dogru anlamissin, Tarifte hamurum icinde sadece bir yumurta vardi. Yumurta sarisini üstüne kullanacagim yumurta beyazini da ekledim benim hamura.

Ebruli lezzetlerbenim biroche denemelerim cok sinirlidir:( Kurutulmus domatesli, feslegenli brioche hic düsünmemeistim. Muffinler yapmistim fakat dedigim gibi hic briochenin tuzlu olabilecegini düsünmemisim önceden.

Hosgeldin adasim, seni ziyarete mutlaka gelecegim:)

MErhaba MEliha eminim soganlida lezzetli olacaktir. Yaptiginda sonucu bana da yazarsan sevinirim;)

Hanifecigim ben kabaran ekmeklere, pogacalara..vs. tatmadan bile bayiliyorum. Kabardilar mi o kadar bir seviniyorum sorma;) HAftasonu annemle cörek yaptik. Firin sogumadan hazirlamak istedim. Daha dogrusu annemin hazirlamasini istedim. Annemin tereddütlerine ragmen hamurun mayalanma prozedürüne karismis oldugum icin cörekler olmasi gerektigi gibi olmadi.

Arifecegim cok sagol. Gecen haftalarda "gesüsste Kondesmilch" le bir tarif denemistim. Mayalanmasini uzun tutmustum. Inanilmaz kabarmislardi. Briochelerde tam un kullandigim icin mayalanma biraz daha zor oluyor. Gluten daha az oldugu icin tam unda.

Cok tesekkür ederim Sevilaycigim. Bütün güzel ve hayirli dualarimizin kabul olmasini arzuluyorum ben de. Hep iyi düsünen ve iyi hareket eden insanlar olabilmemiz duasiyla.

SEVGILER

09:23  
Blogger Binnur A. Ö. said...

Brioche hep denemk itedigim bir ekmek türü. BEnden önce davranmışsın Dilek :)
NE yapalım artık biz de 2. oluruz bu konuda :)
Sevgiler.

15:52  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Binnur,
benimkiler sarimsakli olduklari icin sen yine birinci olursun belki briochelerde:) Sadece Cilek YE normal briocheler yayinlayacagim birinciligini kaptirma:)
Sayfani ziyaret ettim. Ekmek uzmanisin masAllah!

Sevgiler

22:51  

Yorum Gönder

<< Home