Pazartesi, Kasım 13, 2006

YE # 16

Gecen hafta cumartesi* Isvicre'nin kücük bir kasabasinda 11 kadin her yilki gibi Karjalanpiirakka yapmak icin bir firinda kollari sivadilar. Bütün gün Finlandiya'nin ünlü Karjalanpiirakkalarindan 1200den fazla hazirladilar. Bu arada 30 tanesini yaktilar;) Aksam yedide eve döndüklerinde siparis verenler tazecik türkce bir cesit pogaca diyebilecegimiz bu börekleri almaya geldiler ve mutlu oldular. Mutlu olanlardan biri de bendim. Resim cekmek icin önceden düsündügümüz gibi etkinlige katilamayinca Karjalanpiirakka ayagima geldi. Yapanlarin ellerine saglik!
Karjalanpiirakka fin mutfagina ait bir lezzet. Fin mutfaginda sarsilmaz yerini koruyan cavdar unundan yapilan ya pirincli bir icle yada patatesli bir icle resimlerdeki sekillerde hazirlanan kücük börekler. Mutlaka sicak ve üzerine tereyag sürülerek yeniliyor.
Yapan ve yiyene simdiden hyvää ruokahalua;)

Böreklerin tariflerine sadece link verdim kendi tarifimi sonra ekleyecegim. Bugün dikkatsizligimin kurbani olarak etkinligin gününü karistirmisim patatesli tariflerim ve diger resimler baska bir bahara kaldi artik. Patates konusu icin YE # 16'nin evsahibesi Evren'e tesekkürler.

*Kasim'in ikinci pazari Finlandiya'da babalar günü. Tradisyonel olarak ilgisi yok fakat buradaki fin topluluk her yil babalar gününden önceki cumartesi yapmaya calisiyor bu -onlarin dilinde- ekmekcikleri.

10 misafirim demis ki:

Blogger Oya Kayacan said...

Ben bunlarin adini bile yazamam Dilek, tarifine de baktim, "beceriksiz," dedim kendime, beceremem gibi... Ya da sen yapinca bakariz!!! Bana guzel bir kahvalti sofrasina kurulmus, cay iciyorum hissini verdin sabah sabah...

07:50  
Anonymous Adsız said...

harika görünüyor bunlar.verdiğin linkten tarifi inceledim ama yinede de senin yaptıklarını bekliycem.umarım kısa zamanda yayınlarsın.sevgiler...

seda
tarifname.blogspot.com

22:55  
Blogger begüm said...

Dilek merhabalar,

Resimlerin süpeer... Tarifi inceledim. Çok lezzetli olur diye düşünüyorum. Güzel bir hamurun içine patates püresi mmm...

Sevgiler

Begüm

23:25  
Blogger Dilek'ce said...

Oyacim sen beceriksizsen biz yatip ölelim:)

Sevgili Oya ve Seda,
mutlaka ilk firsatta yapacagim! Adim adim foto cekmeye calisirim. Zaten firina gitmsi olsaydim onu yapmis olacaktim ama...

TEsekkürler Begümcügüm. Tadi güzel sadece hamuru bayagi ince aciliyor türk damak zevki icin birazcik daha kalin acmali orjinalinden. Pirincli olani ilk önce bilindigi icin garip geliyor, oysa o da püremsilesmis oluyor aslinda:)

Sevgiler

16:01  
Blogger Ferhanca said...

dilekcim, iki tane dilek arkadaşım var bırı dr digeri ecz ikisinide çok severim..onlarada senden bahsettim..ülke gelenkleri degışik külturler benim çok hoşuma gider..senin bu ekınde çok guzeldi ben devamını beklıyorum.. özellikle fin kültürü konusunda..sevgiler..FERHAN

17:20  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Dilek'ciğim,
Resimler harika gözüküyor,tarifini de inceledim şimdi.Umarım yaptıklarını bilzerle en kısa zamanda paylaşırsın Dilek.Çok güzeller,hamurun içinde püre muhteşem olur.Canımız çekti,içimiz istedi resmen..Ellerine sağlık.

Sana ve ailene mutlu bir hafta sonu diliyorum.Sevgilerimle

16:21  
Blogger Binnur A. Ö. said...

Sevgili Dilek
resimler gercekten harika gözüküyor.
Bana verdigin ekmek linki icin tesekkur ederim. Evet yabancilar uzun zamandir ekmek işine iyice kafayi takmis durumdalar. Özellikle yeni dünya insanları...

TAriflerini ben de bekliyorum.
sevgiler.

09:25  
Blogger Dilek'ce said...

MErhaba FErhan, arkadaslarina beni, bana da arkadaslarini anlattigin icin tesekkürler! Elimden geldigince denk eldikce degisik kültürlerden birseyler aktarmaya devam edecegim, yeter ki siz isteyin:)

Sevgili Gül simdi evde degilim, önümüzdeki haftalarda bambaska hos seylerle ugrasacagim. Fakat evime döndügümde normal hayatm tekrar basladiginda ilk yapacagim tariflerden biri bu börek.

Binnurcugum ben de taktim o ekmege ama ancak ARalikta falan deneyebilecegim bakalim artik;)

09:24  
Anonymous Adsız said...

Karjalanpiirakka nasil telaffuz ediliyor acaba, Turkce'de "Karcalan-pirakka" gibi mi? Etkinlige cok orijinal bir yemekle katilmissin Sevgili Dilek. Ben de tarifini merakla bekliyorum.

20:10  
Anonymous Adsız said...

karyalanpirakka diye okunuyor
yani karyalan bölgesinin çöreği anlamında

bunun üzerine özel bir margarin karışımı sürülüpte yenilebiliyor .o da şöyle,15-20 tane yumurtayı haşlayıp
çok ufak kesiyorsunuz sonra 1 kase becel tarzı bir margarinin içine koyup karıştırıyorsunuz dolapta uzun süre dayanıyor afiyet olsun

14:58  

Yorum Gönder

<< Home