Salı, Ağustos 02, 2005

1 Agustos Tatili

1 Agustos Isvicre'nin milli bayram günü. Bir millet olma kararini 1292 ilk kez vermis olduklari kabul ediliyor ve kurulusu hakkindaki rivayetleri (Wilhelm Tell oyunundaki) bugünün bayramini kutlama seklini etkiliyor tabiki. Dün aksam sembolik olarak atesler yakildi balkonlarda mum seklinde olsa dahi:) Ha her tarafi bayraklar yerel ve Isvicre bayraklari süsledi. Onun disinda iste bu yukarida gördügünüz ekmeklerden, ekmekciklerden bayrakli bayrakli satildi ve yenildi. Ben resimdekini cuma firindan aldim ve 1 agustos olmadan tükettik. 1 Agustos artik hotelde kahvaltiya yedik 1 Agustos ekmekciklerimizi. Ekmegin hic bir özelligi yok bildigimiz herzaman yedigimiz mayali brioche/rosinen brötchen'in üzümsüzlerindendi. Gerci Cumartesi günü tuzlu ekmegini de gördüm markette sanirim pazarlama alani genisletilmis bayram ekmeklerinin;) Hakkinda bir arastirma google gezisi yapmadigim icin isimlerini yaziyorum belki aranizda hakkinda daha cok sey ögrenmek isteyen vardir. 1. August-Weggen/ Brioche du 1er août/ Brioche del 1° agosto. Gecen spor bayraminda da katilan cocuklara geleneksel ekmek dagitmislardi, bu ekmek dagitma isi benim cok hosuma gidiyor:) Cocuklarin eglenceden sonra o hic katkisiz ekmekleri yiyislerini görecektiniz sanki cikolata yiyorlardi:) Cumhuriyet Bayrami'nda Türkiye'de de düsünülebilir aslinda Cumhuriyet tatlisi, ekmegi cikarip satmak:) Piyasa aciklari ile ilgilenler icin fikir olabilir. Tabii bir de masali olmali böyle bir ürünün;)

Neyse biz bu tatilden yararlanip uzatilmis haftasonu tatiline ciktik. Locarno, Bellinzona, Lugano ve onlarin etrafindaki bircok yeri gezip geldik. Daga ciktik, vadiye indik, göle(denize) daldik, nehir kenarinda yürüyüs yaptik. Ha bir de yarim gün Swissminiatur'da (Melide) cok hos vakit gecirdik. Fatin Erge'nin bu kadar zevk alacagini ve herseye saldirmadan yaklasip bakacagini düsünememistim.
Inanilmaz ama gercek cici pansiyonvari hotelimizin resmini buldum simdi nette. Ayrica bu sayfayi Isvicre'de tatil yapmak iyi, güzel ve hesapli bir hotelde kalmak isteyenlere öneririm. Biz arkadas tavsiyesi üzerine bulduk kaldigimiz yeri. Fakat bu kitapcigi ve icindeki hotelleri bildigimiz kadariyla iyi buluyoruz. Bu arada gezdigimiz yerlerde en az Lugano'yu sevdim oysa Ticino (Tessin'e) gidis sebebimiz Italya'dan dönerken hayran kaldigim Lugano gölü idi. Hos bir tesadüf mü ki, Italya'dan dönerken mola verdigimiz dagin karsisindaydi kaldigimiz yer:) Aslinda Ticino kantonu kücük bir Italya. Herkes italyanca konusuyor, gölleri, havasi ve yemekleri (herzaman olmasa da) Italya atmosferi veriyor. Son bir haftada biraz Fransa (Lozan) biraz Italya yasadik yani. Herhalde Isvicre bundan cok seviliyor, kücük bir avrupa, her yerine her zaman kolaylikla ulasabilecegin bir avrupa. Anlasilan ben yavas yavas Isvicreyi sevmeye basladim;)


Castelgrande / Bellinzona

5 misafirim demis ki:

Blogger yuvakuran said...

Misafir diyebilsinki??? Bir ekmek ve bir bayrak?? Ekmek bildigimiz ekmek degil, bayrak bizim bayrak degil??

14:27  
Blogger Dilek'ce said...

Hosgeldiniz Haluk bey,
evet ekmek bildigimiz ekmek degil, bayrak bildigimiz bayrak degil ama emin olun ekmeklerine ve bayraklarina sevgileri cok tanidik birsey;)

16:29  
Blogger Deniz said...

Isvicre ile ilgili karmasik dusuncelerim var benim, bir yanda anne ve babamin gencliklerindeki hikayeleri (babam yuksek lisansini isvicre'de yapmis, o kadar sIkIlmislar ki, butun o zaman boyunca, biter bitmez zor atmislar canlarini) bir yandan isvicre'nin vaad ettigi guzel sakin hayat, bir suru uluslararasi is olanagi, arastirma kurumlarinin bollugu...Sanki insanlar isvicrenin sakinligini, insanlarini karikaturize ediyorlar gibi geliyor bana, ne kadar farkli olabilir ki diger Bati Avrupa ulkelerinden? Ne dersin?

16:34  
Blogger hera said...

dilekk
header ftg cok istah acici olmus
sabah sabah insanin cani salata istiyor
eline saglik

08:29  
Blogger Dilek'ce said...

Merhaba Deniz,
benim de Isvicre hakkinda net düsüncelerim yok, farkediyorsun ki fikirlerim gelisme asamasinda. Evet belki bazi seyler karikaturize ediliyor fakat her karikatürde oldugu gibi kücük bir gercek payi var. Mesela o kadar yerel bir halk ki, esimin calistigi enstitü bize 7 km. Fakat o köy katolik oldugu icin enstitü tatilken bizim kasabada hayat devam ediyor. Gecenlerde bir kantonun meslek egitimi diplomasini öbür kanton denk kabul ettigini okuyunca "he?!" yanlis mi okudum diye kalakaldim. Okul ve egitim kantonlara ait. 7-7,5 milyonluk bir yeri 26 kantona böl, 4 resmi dil ekle, bir de kantonlar icinde -kuzey bölgelerde özellikle- konfesyon ayrimini düsün "kardesim nasil yürüyor bu" de benim gibi:) Isvicre'de 1990 yilinda kadina secme hakkini ilk kez taniyan bir kanton mu ararsin, sanatin hür düsünce adina en gelismis seklini mi ararsin, projeler icin akan paralarimi ararsin, bugün hala esekle gidilen ve cok fakir insanlar mi ararsin, homosexüeller icin cok önemli sehri mi ararsin, yoksa bizim kasabadaki gibi kadinin bebegiyle ilk üc yili beraber gecirmesi gerektigini düsüncesindeki hemfikirligi mi ararsin, ne ararsan bulursun. Muhafazakarliklarina ve yerelciliklerine ragmen nasil bu kadar girisimci olmuslar sasabiliyor insan. Sadece ülkeye kalan büyük adam paralarinin gücü degil. Tanidigimiz bir cok marka bu kücük ülkenin girisimiyle var olmus ve kendileri tarafindan benimsenmis. "Ricola"nin reklami Hollanda'da da var mi bilmiyorum ama varsa bilki iste o mentalite sanirim her Isvicre'linin gizli sakli herhangi bir yerinde var. Pantene reklaminda baska ülkelerde "isvicre laborutuarlarinda üretilmistir" derken Isvicre'de "TABI KI isvicre laborutuarlarinda üretilmistir" diyip noktayi koyuyor olaya. Kendileri Isvicre'de üretilen herseyin daha iyi olduguna inaniyor ve sanirim gercekte bu. Alisveris merkezlerinde kafeste tutulan tavuklardan yumurta bulamamak bence en güzel ifadesini saglikli ve kaliteli yasamin. Gerci simdi Isvicre'Ye Aldi aciliyor ve Isvicre hayat felsefesini yitiriyor mu kuskulari var iclerinde. Bakalim orada ne tür yumurtalar satacaklar:)
Cok uluslararasi calismalarina ragmen vatanseverliklerinden dolayi belirli posizyonlar icin önce isvicreli sonra yabanci düsünülüyor ki bu arada yabanci diger ülkelerin aksine bir fransizi ve almani da iceriyor. Bundan olsa gerek ki burada yasayan almanlar, avusturyalilar yerel isvicrelileri hic sevmiyor kendi ülkelerinde yabancilar hakkinda onlarda ayni düsünseleri paylassalar da:)
Lafi ne kadar uzaktim dimi:) Hemen soruna gelip konuyu kapatayim yoksa bitmeyecek! Diger bati üklerinden farki sanirim zengin olmalari ki bu zenginlikleri heryerde görülmüyor. Ben Isvicre'ye ilk kez kiralayacagimiz daireyi bakmaya gecen Ekim'de geldim. Herkesin bayildigi bu ülke beni ve ilgimi hic cekmemisti. Ve hic istemeye istemeye geldim. Ve yüzeysel olarak HIC bir farki olmadigini düsünüyorum. Fark detaylarda sakli gibi:)
Aklima gelmisken demeden edemiyecegim: mesela trenlerini bir zengin ülke icin cok eski buluyorum;)

Merhaba Hera,
kardesim falan header degistirince dayanamadim "ben de ben de" dedim, begenmene sevindim. Resimdeki salata gibi görünüyor evet ama aramizda kalsin aslinda cok lezzetli Pizza idi:)

Sevgiler

10:12  

Yorum Gönder

<< Home