Cuma, Mart 03, 2006

Sushi, Sushi ve tekrar Sushi

post in german

Aranizda sushi uzmanlari ve japonlar varsa lütfen tüyleri diken diken olmasin! Benim makilerim uzman elinden degil! Bunlar iki bucuk hafta önce hayatinda ilk kez sushi yapmis birinden. Fena olmadilar ama;) Aslinda sushi ile ilgili yaziyi ayin 20den sonra yazacaktim cünkü ayin 20 sinde japon bir arkadasla japon mutfagi ve sushi konulu bir aksam gecirecektik. Arkadasin bacaginda lif yirtilmasi oldugu icin simdilik bu aksam ertelendi. Neyse bu haftasonu hayatimda ilk kez sushi bara gidecegim sanirim, oradan birseyler ögrenirsem anlatirim artik. Su an Berlin'deyim ve bol sanatli bol yemekli bir hafta sonu gecirecege benziyoruz, birde iyi olsam:(

Üsteki sushilerim hayatimin ücüncü makileriydi. Alttaki resimler ikinci yapimdan. Ilk yapimda tekamaki de yapmistim. Resimlerdeki daha cok somon, ton baligi, surimi, salatalik, avokadodan yapilmis makiler. Sushi yerken her sushi arkasindan agzi tekrar yenilecek sushi icin nötürlestiren miso corbasi (yesil cay da icilebiliyor) yukaridaki kasedeki. Daha fazla bilgi yanlis bilgi olabileceginden yazmiyorum;)

Eklemek istedigim en önemli sey sushi yapimi hakkinda. Yillardir sushi yapimina saygim vardi. Belki de bu saygi bir cesit korkuydu yapamiyacagim hakkinda. Iyi ki iki bucuk hafta önce malzemeyi sabah almis aksam yapmisim. Sushi yapimina karsi yillardir gösterdigim saygiyi kaybettim o aksam;) Sushi yapan arkadaslar o kadar havali birsekilde anlatiyorlardi ki...bosuna korkmusum. Kalem gibi sarma saran hanimlar daha becerikli. Yani korkmayin malzemeleri bulabiliyorsaniz ki iyi malzeme bulmak burada bile cok zor- hemen basina gecin! Tabi bir de cig balik, soya sosu ve wasabi ( aci turp ezmesi) sevmelisiniz tabi.

21 misafirim demis ki:

Blogger asliberry said...

Ay Dilek bunlar da ne böyle, neler yapmışsın, harika görünüyorlar. Bu arada yandaki yakışıklı ne kadar büyümüş, sen yanında olduğundan farketmen zor olabilir ama delikanlı olmuş artık İFE.

12:33  
Blogger life said...

Bana bir mail gelmişti.Çinde yaşayan adamın biri artan baş ağrıları yüzünden doktara gitmiş ve kafasının içine bir bakmışlarki minik minik yüzlerce kurt.Adam sushi yani çiğ balık yediği için oluşmuş.Resimleride vardı bende çok iğrençti:(
Gerçek midir acaba?...

13:46  
Blogger BETUL said...

Dilek, en alttaki resimde susilerin icindeki disi kavunici olan deniz urunu ( adini unuttum ondan boyle tarif ediyorum ) SAKE icermiyor mu? Ya da soyle sorayim, Sake japon ickisi degil mi? Baska bir sake daha mi var? Sorgulamiyorum, gercekten soruyorum.

14:39  
Anonymous Adsız said...

aaaaaaaaaaaa vallahi super olmus, en cok ozendigim seydir sushi yapmak, ellerine saglik Dilek, vallahi canim istedi!

15:21  
Blogger fethiye said...

Ben de son 5 senedir sushi evde yapiyorum ve gercekten cok kolay -- bambudan "mat" olduktan sonra. Ama bence bu isin sirri pirincini iyi secmek ve pisirmekten geciyor. Turkiyede bulunmayan ya da cok zor bulunan malzemeler iceriyor ne yazik ki o yuzden o malzemeleri az tasimadim degil!

15:47  
Blogger Usualoner said...

Hmm bence enfes gözüküyor... Kesinlikle ilk denemeler için iyi ve yaratıcı bence ^^... O sake, balık olan sake sanırım bu arada-somon- oluyo ^^ Ama gerçekteeenn enfes gözüküyorlarr

19:05  
Blogger MeRaiL said...

Merhaba dilek,siteni devamli takip ediyorum ama ilk defa yorum yapiyorum.ellerine saglik,canim cekti.en sevdigim yemek sushi diyebilirim,ozellikle susamli ve havyarli olanlari cok severim ve tavsiye ederim deneyin.Eger cig baligi cok yersenizi
sonuclar gercektende hos degil.o yuzden yerken mutlaka soya sosuna wasabiyi karistirmaniz gerekiyor ve icine bandirarak yiyin.wasabi cig baliktaki mikroplari oldurur diye duydum.Tarifini vermeyi unutma..:)
sevgiler

19:26  
Anonymous Adsız said...

ayy bayiliyorum sushiye. cin ve japon yemegini cok seviyorum. gercekten nefis görünüyorlar.

19:16  
Anonymous Adsız said...

Dilek nefis vallahi nefis hic acemi isi gibide durmuyor bravo sana. Bizim ailecek en cok sevdigimiz yabanci yemeklerden biridir. Hele yaninda Zencefil tursusuda oldumu tamam. Ben yapmaya cok cekiniyordum, gece gittigim asya dükkaninda gördüm bambulardan yapilan sarma icin yardimci malzemeyi (ismini bilmiyorum :( alsammi almasammi dedim ve senin bu tarifinle cesaretlendim alip bende yapacagim evde. ellerine saglik.
Sevgilerimle

20:15  
Blogger Nezaket said...

Cok basarili gorunuyor sushiler, gercektende acemi isi gibi durmuyorlar. Eline saglik. Bu isin uzmanlik gerektiren bir is olduguna olan inancim degimeye basladi...

22:05  
Blogger Bir Kadın said...

selamlar dilekcigimmesaj atmiyorum belki ama ugruyorum .. evet ne guzel seyler yapmissin valla helal diyorum yahukirk dusunsem sushi yapmak aklima gelmezdi sanirim tebrikler vallaa.. Bence girunusleri harika ama tadina hic bakmadim bakmayi da dusunmuyorumm .. bir kere japon arkadasim bi kereisndede koreli arkadasim getirmisti ev yapimi olarak evden onlarin cikip uzaklasmasini beklemistim evdeki kalan sushileri atabilmek icin.. birisinde hamileydim belkie o yuzden di ne bilimm .. imrenilecek hatunsun valla ne diyim naisl .. vakit buluyon birde onu desen .. bana sunlari yapmaya .. onu gec bu blogu yenilemeye iki satir yazmaya tebrikler guzelim .. gorusmek uzeree

07:09  
Blogger Hanife said...

Ne kadar guzel olmuslar Dilek,
Ben cok severim Sushi'yi. Bir Japon arkadasim bana arma tahtasi dahil bikac malzemesini hediye etmis ben de boylece evde sushi denemelerine baslamistim. Ne zamandir yapmiyorum. Somon, yengec hatta avakado bile koyarim icine.. Ellerine saglik..

02:49  
Anonymous Adsız said...

merhaba Dilek,
ben de sushi sevenlerdenim.. ama yapanlara da ayrı bir saygım var. ellerine sağlık, canım istedi çokk:((

09:18  
Blogger Dilek'ce said...

Aslicigim cok tesekkürler evet büyüdü, ben cogu kez farketmesemde! Beyefendi su anda su cicegi bile geciriyor;)

Sehnazcigim o bahsettiginiz maili tanimiyorum fakat yorumlari okuduktan sonra görmüs gibi oldum. En sinir oldugum sey maillerle dolasan sehir efsaneleri. Insan ne kadar istemesede insanlarin beyinlerine igrenc resimler, düsünceler yerlestirebiliyorlar! Cig balik gercekten cok saglikli olmaya bilir fakat bunu insanlara daha mantikli bir sekilde anlatsalar;)

Estagfirullah! Betülcügüm bahsettigin sey malesef deniz ürünü degil. Surimi bir cesit endüstriyel artik. Baliklarin artiklarindan yapilan belirli prozedürlerden gecen fakat hala bir sekilde tadi ve energik degeri (protein degeri yüksek) olan aslinda hep kinadigimiz ürünlerden. Disindaki o renk bile sadece boya gözümüze hos gelsin diye. Baska surimi ürünleri boyasiz da olabiliyor. Dedigim gibi hep uzak duralim gercegini alalim dedigimiz ürünlerden fakat cocuklu bir aile olarak sadece cig balik hem kullanamiyorum hem zaten istedigim cig balik cesitlerini heran evde bulamadigimdann benim icin iyi bir alternatif. Benim aldiklarim sake icermiyor:) Baskalarinda sake icermeyecegini düsünüyorum dogrusu. Sakeyi bu kadar degersiz bir seye niye kullansinlar ki. Yani öyle aroma verilecek birsey degil pek. Ayrica cokca cocuklarin da tükettikleri bir ürün. Stikleri (bir adina da Fishstiks diyorlar, ingilizcede baska anlam ifade etse de) diplerle veya salatalara da kullanabiliyorsun.

22:41  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Zeynep, tesekkürler! Malzemeleri bulabiliyorsan kaldigin yerde yapalimiyacak birsey degil. Hatta japon arkadasin fikriydi hosuma gitti misafirlerinle beraber bile sarabilirsin. Sar ve ye partisi;)

Fethiye ben simdilik 4 defa yaptim. Fakat daha önce yedigimden olsa gerek bir sekilde iyi nasil olmasi gerektigini ögrenmisim ve degisik ürünler kullanarak bir kac favori ürünlerimi sectim. Yikama ritualini atladigim bir pirinc bile buldum. Türkiye'de en zor bulunacak seyin taze balik olaracagini düsünüyorum. Tabi benim icin!!! Taze ton baligi bulmak sanirim imkansizdir. Ben füme somon bile bulamamis biri olarak diyorum bunu. Gerci yerli olmadin mi bircok seyi bulamiyorsun. Mesela bambudan sarma hasirini bulmak mümkündür Istanbul'da fakat Denizli, hmm hic bilmiyorum!??!Fakat sarmak icin illede bambudan sarma hasirina gerek yok. Senin deyiminle saranlada cok iyi oluyor bi is bence. Iki tane hasirim olsa da sadece saranla denemisligim var:)

Merhaba Ceren, cok tesekkürler! Sirayla yorumlari okuyup cevap veriyordum. Simdi senin yorumunu okuyunca hakli oldugunu ve Betül'ün renginden dolayi olasilikla resimdeki surimiyi sake-maki'de kullanilan somonla karistirabilecegini aciklik getirdin. Cok sagol güzelim!!!Sake maki sadece somon maki demek degil mi? Neden aklima gelmedi ki Betül'ün yorumunu okurken oysa en yaygin maki cesitlerinden!

BETÜLcügüm Ceren olaya aciklik getirdi:) Yani sake makideki sake de pirinc sarabi degil somon. Kesin yazilislari ayni okunuslari farklidir. Sadece biz bilmiyoruzdur. Ceren sen bilirsin japonca uzmani ne diyorsun?

23:05  
Blogger Dilek'ce said...

Bilgilerin icin tesekkürler Merailcigim! Ben havyarlilari tamemen havyarina bagli olarak seviyorum. Bazen cok kuvvetli veya resimdeki gibi büyük havyarsa sevmiyorum.

Banucugum hic yemediysen iyi bir yerde dene derim. Fakat cig balikla aran yoksa sen yine dikkatli ol:) Ben buralarda sushiden cok moda olan sashimileri mesela yiyemiyorum bir defa yedigimde sanki istenmeyen tat aldigim icin. Tekrar denemeyi düsünmüyorum oysa sushi pirincine sarili yiyorum iste;)

Tesekkürle anonymous! Ben hepsini yiyemesemde sevdigim seyler var her iki mutfaktanda. En önemlisi bizim damagimiza uygun olanlarini kolayca severek yiyorum. Esim cin'in herhangi bir köyünde yapilabilecek yöresel bir lezzette zorlanacagimi söylüyor tecrübesinden. Ben de inaniyorum buna:)

23:12  
Blogger Dilek'ce said...

Özgülcügüm sen kesinlikle gec kalmissin! Senin gibi becerikli birinin hic mi hic cekinmesine gerek yok!!! En yakin zamanda bekliyorum sushilerini sayfanda:)Bambus Matteyi al,sadece 2 ? 3 fakat cok iyi bir yardimci. Sen cok sanslisin Köln?de o kadar Asia Shop vardir ki eminim en iyi ürünlere ulasabilirsin. Kiskanirim seni;)

Nezaket cok naziksin fakat bak sen bir dene! Iyi malzemeyle herkes usta:)

Aybalacagim hosgeldin! Hamile oldugunu bilmiyorlarmis demek ki arkadaslarin senin. Sen hamile hanimlarin kuvvetli ve dogru icgüdülerine göre hareket edip iyiki yememissin! Hamile hanimlarin yememesi daha iyi:)

Sevgili Hanife bizim blogcu hanimlar hep sushiciymis:) Eeeh bosuna mi blogcular degil mi:) Ben de avakado kullaniyorum cünkü seviyorum. Füme somon somona göre daha cok favorim. Ilk posta yaptigimda bazilarinin disini füme somonlu yapmistim. Yengec hic kullanmadim. Ben zaten isin basindayim:) Yavas yavas insallah:)

Sevgili Dilayra cok tesekkürler! Saygi duy fakat yapmak istiyorsan hic cekinme, hemen yap!


Tarifi daha acik isteyen arkadasim yakinda insallah hala sushi aksamimizi bekliyorum japon arkadasla:)

SEVGILER

23:22  
Blogger Damak Tadı said...

Selamlar,
Çok güzel bir siteniz var,tebrikler...
Sushi'niz de super gözüküyor ellerinize sağlık.
Görüşmek dileği ile

sevgiler,

damak tadı

10:25  
Anonymous Adsız said...

Kesinlikle muhteşem görünüyorlar Dilek. Ellerine sağlık.
Bu arada sanmıyorum ama aşağıda verilen link yüzünden sushiye karşı kötü duygular beslemeye başlayanlar olabilir. O yüzden hem buna inanabilecek sushi severlerin huzursuz olmaması hem de zaten buna inanıyor olup sushiden iyice korkan yeni sushiciler için ufak bir açıklama. Resimlerde görülen çiğ et yemekten kaynaklanan bir kurtlanma değil bir kanser türünden oluşan ciddi bir enfeksiyondur. Çok seyrek görülen rahatsızlıklar dışında türlü çeşitli hayvancıklar insan beynine ulaşamazlar. Özellikle alınan gıdalar nedeniyle bunun olması mümkün değildir. Çiğ etin zararlı olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Özellikle bağırsaklarımız için. Ancak böyle saçma sapan hikayelerle insanların midesini bulandırıp urban ledgendları yaymanın da alemi yok.

Sushiyi seviyorum ve seveceğim. :)

10:17  
Anonymous Adsız said...

Kesinlikle muhteşem görünüyorlar Dilek. Ellerine sağlık.
Bu arada sanmıyorum ama aşağıda verilen link yüzünden sushiye karşı kötü duygular beslemeye başlayanlar olabilir. O yüzden hem buna inanabilecek sushi severlerin huzursuz olmaması hem de zaten buna inanıyor olup sushiden iyice korkan yeni sushiciler için ufak bir açıklama. Resimlerde görülen çiğ et yemekten kaynaklanan bir kurtlanma değil bir kanser türünden oluşan ciddi bir enfeksiyondur. Çok seyrek görülen rahatsızlıklar dışında türlü çeşitli hayvancıklar insan beynine ulaşamazlar. Özellikle alınan gıdalar nedeniyle bunun olması mümkün değildir. Çiğ etin zararlı olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Özellikle bağırsaklarımız için. Ancak böyle saçma sapan hikayelerle insanların midesini bulandırıp urban ledgendları yaymanın da alemi yok.

Sushiyi seviyorum ve seveceğim. :)

10:18  
Blogger Salome said...

Gerçekten saygıyla eğiliyorum. Nasıl güzel görünüyorlar ağzım sulandı. Sushi'ye bayılıyorum ve malum kriz yüzünden evde yapılmaz mı bu meret diye aranırken sitenizi gördüm. Umarım sizin kadar başarılı bir iş çıkarabilirim. Şimdi ilk ve tek sorun malzemeler :( Umarım bulmayı başarabilirim. Tekrar tebrikler.

15:21  

Yorum Gönder

<< Home