Pazar, Ekim 09, 2011

Saraylı Lokum Kurabiye

Bazen bazı insanlar hiç yorulmazmış gibi görünseler de onlar da yoruluyor. Ben bu aralar çok yoruluyorum. Birçok işi bir arada yapabilmek sadece oturmuş bir zamanlama ve günlük hayat akışı ile mümkün. Hastalık ve daha başka türlü programlar alışıla gelmiş zamanı en efektif kullandığınız düzenizi bazen bozabiliyor. Bu istisnai durumlarda ise az iş çok vakit istiyor; işte böyle bir durumda herşeye yetişemeyip yoruluyorsunuz. Yoruldukca yaptığınız işlerden zevk almak yerine kendinizi bunları yapmak için motive etmeğe ekstra enerji sarfetmeniz gerekiyor ki zaten o an için az olan bir kaynaktan beslenmek demek bu. İki-üç hafta önce anlattığım çocuk kitabı içeriğine tam benzemese de bu sabah kendi halim onu hatırlattı bana.
Yakın bir zamanda benim de benzer bir duyguyu yaşayabileceğimi hesaba katmamış olacağım ki yeni bir haftaya başlarken kendimi yorgun ve dalgın bulunca çok şaşırdım. İşte tam şimdi yakınımda bir fransız Biscuiterie (sadece kurabiye satan pastane) olsun ben de bir bardak kahveyle leziz kurabiyelerle yorgunluğumu ve dalgınlığımı dağıtayım isterdim. Onun yerine size Mutfak Hatiralari sayfasından görüp denediğim bizim evde çok sevilen „saraylı lokum kurabiyesi“ tarifi vererek bunu yapmaya çalışıyorum. Hayat her zaman lokum olmasa da bu kez hepimize afiyet kurabiye olsun!

Sarayli Lokum Kurabiye

Malzemeler:

250 gr tereyağ, oda sıcaklığında yumuşatılmış,

1 su bardağı pudra şekeri

1 yumurta (sarısı içine beyazı dışına)

2 yemek kaşığı yoğurt

200 gr mısır nişastası

1/2 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

aldığı kadar un (320 gr kadar)

İçi için:

20 adet güllü lokum

süslemek için yarım su bardağı kırılmış hafif kavrulmuş fındık

Yapılışı:

Yumuşak tereyağı ve şeker iyice karıştırılır. Yumurtanın akı ayrılır. Sarısı yağlı şekerli

karışıma eklenir. Diğer malzemelerde eklenir. Yumuşak bir hamur elde edilir. Hamur dörde bölünür.

Her parça 50 cm lik rulo yapılır. Hafif unlu zeminde, Merdaneyle açılır. Uzunlamasına dörde bölünen lokumlar içine dizilir. Hamur kapatılarak yeniden rulo yapılır. Aynı uzunlukta kalmasını dikkat edin. 2.5 parmak genişliğinde kesilir. (ben lokumlarım boyunda kestim.) Önce yumurta akına sonra fındık kırığına sadece kenarları batırılır. Pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizilir.180 derecede pembeleşmeden pişirilir. Üzerine bolca pudra şekeri serpip servis ediniz.

2 misafirim demis ki:

Anonymous kemlapasatatlisi.com said...

merhaba,
ne kadar güzel, ne kadar uzun ömürlü bir site bu!! kısaca her şeye ve tecrübelerinize hayran kaldım,tebrik ediyorum, sevgilerimle...

21:30  
Blogger Aycan said...

Çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.

16:01  

Yorum Gönder

<< Home