Pazartesi, Şubat 27, 2006

Nar eksili balli somon sis

post in german
Gecen hafta hediyelerim arasinda bircok -benim icin cok;)- yemek kitabi vardi. Birisi N. Lawson'dandi. Sayfalari karistirirken bir tarif beni deneyeceksin diye göz etti;) Bu flirt kacmazdi. Nar eksili balli somon sis, siz kacirir miydiniz yani? Yanina ayni kitaptan bir pilav tarifi buldum ve gecen hafta tarifi denedim. Tarifi oldugu gibi yaziyorum. Ben bire bir ölcülere yine sadik kalamadim nar eksisi ve bal konusunda.

Nar eksili balli somon sis
80 ml nar eksisi
80ml iyi kalite sivi bal
1 yemek kasigi soya sosu
500gr somon filesi, 4 cmlik küplere kesilmis

Nar eksisini, bali ve soja sosunu karistirin. Hazirladiginiz sosu somon küpleriyle bir buzluk posetine koyun. Posetten havayi cikararak kapatin. En az bir saat bu sekilde marine edin. Eger ahsap sis kullaniyorsaniz kullanmadan önce suda islatiniz. Somonlari sise gecirin ve her tarafindan 3-4 dakika mangallayin ( ya da yagsiz tavada pisirin.)
Yanina limonlu basmati pilav yaptim ayni kitaptan. Hardal tohumu yerine bence yine bu pilava uyan kisnis tohumu kullandim. Hic hardal tohumu kullanmayan ben hardal tohumunun lezzetini merak ettim. Alinacaklar listeme ekledim.

4 misafirim demis ki:

Blogger Nezaket said...

Somon cok guzel gorunuyor. Ben yemek konusunda cok tutucu degilimdir yani international tadlari da cok severek yerim. Ustelik yemegin tabakta guzel resim vermesi de hosuma gider. Bu yemektede somon ve pilav guzel bir kombinasyon olmus. Ustelik tarifi de cok begendim. En kisa surede denemek istiyorum. Ellerine saglik, tesekkur ederim.

16:31  
Blogger Dilek'ce said...

Haklisin Banu degisik mutfaklarla beraber eskiden yiyebilecegimizi düsünemedigimiz yabanci tatlara alisiyoruz ve sanki onlari herzaman taniyormusmusuz ibi icsellestiriyoruz. Ben de coktur bu tür malzemeler;)
Balsamik sirke ve bal bizim evde ikili olarak salatalarda cok kullanildigi icin bu ikiliye cok alisigiz. Nar eksisiyle de hic yadirgamadik. Her zaman yapiyormus gibi yedik. Gecen yil nar eksili balli cok cilek salatasi tüketmis olmaktan olsa gerek:)

Sevgili Nezaket, bu tarif senin de dedigin gibi göze de hitap ediyor. Daha degisik düzenleyip tabagi sik bir menüde kullanilabilir:) Somon baligi burada en yaygin ve kolay ve uygun fiyatli baliklardan oldugu icin somon baliginin her seklinde yenilebilecegini yilalrdir yeni yeni tarifler deneye deneye ögrendik;) Okyanusta büyümüslerini marketlerden alabilmemize de seviniyorum dogrusu:)
Denersen fikrini bekliyorum Nezaketcigim!

Sevgiler

22:35  
Blogger asliberry said...

Dilek merhaba,
Somon bizde çok pahalı ama Yaman'a almaya çalışıyorum, çocuklar için çok faydalı olduğunu duymuştum. İFE'de bol bol yiyiyordur umarım.
Svg.

11:50  
Blogger Mimosa Café said...

merhaba
tarif cok guzel ben de somonlu tariflere bakiyordum sizin siteyi gordum. elinize saglik. en kisa zamanda deneyecegim.

00:49  

Yorum Gönder

<< Home