Pazartesi, Mart 19, 2007

YE # 20 : Ot

Bu seferki YE Etkinliginin konusu yurdumuzun yenilebilir Otlari, bu güzel konunun ev sahibi ise Asya.
YE Etkinliklerinin baslatanlar arasinda oldugum icin YE Etkinliklerimizi ve konularini bir baska isikta izliyorum. Bu zengin ve verimli olacagini umdugum konunun özetlerini ise büyük bir merakla bekliyorum. Kökünde bir egeli olarak bircok ot taniyip yememe ragmen eminim ot konusunda ögrenecegim bir o kadar daha sey var katilanlardan. Onun icin tereciye tere satmak istemem fakat yine de iki -buralarda cok kullanilan- tere cesidinden bahsedecegim. Bolca resim yayinliyorum, bu otlarin biryerlerde görülürse kolayca taninabilmesi icin.


Benim tanitmak istedigim ilk tere bildigimiz bahceteresi aslinda. Avrupada bahceteresinin filizleri daha cok mutfakta kullaniliyor. Daha cok salatalarin bir parcasi. Hic daha pirildigini görmedim. Bildigimiz tatlara da inanilmaz güzel bir lezzet veriyor. Mesela ben yogurda sarimsak yerine bu tere filizlerini bolca kesip karistirdiginizda eminim sarimsakli yogurt seviyorsaniz seveceginiz bir lezzet elde ediyorum.


Tohumlari kendiniz cimlendirebileceginiz gibi her markette kutular icinde bahceteresi filizleri almanizda mümkün buralarda.


Bahceteresini tanimayan yoktur fakat yine de varsa diye annemin bahcesinden artik tohumlasmak üzere olan terelerin bir resimini ekliyorum.

Diger resimlerini eklemek istedigim ot ise Fethiye'nin sirkesini bile yaptigi latin cicekleri. Aslinda bunlara tere demek tam dogru olur mu bilmiyorum, cünkü botanik olarak bir ilgileri var mi bilmiyorum fakat almanca ve fransizca adi tere. Almanca Kapuzinerkresse"kapuzin teresi", fransizca cresson d'Inde.
Hem cicekleri hem de yapraklari kullaniliyor. Tadi terenin keskin lezzetini tasiyor diger tereler kadar kuvvetli olmasa da. Tadi disinda tabi ki nefis renkleri ile her salatayi bir sölene ceviriyor.
ya da balkonlarda...
Son olarakta sizden bu otun ne oldugunu söylemenizi istiyorum:)

16 misafirim demis ki:

Anonymous Adsız said...

Sevgili Dilek, az yaziyorsun, bizi cok bekletiyorsun fakat gercekten benim icin cok bilgi verici oluyor. Ben de Almanya'da yasiyorum ve senin sayende bircok seyi yeniden ögrendim. Ben Kresseyi biliyordum. Bir iki kez de yemistim fakat tere oldugunu bilmiyordum. Oysa yazini okuduktan sonra tadi tekrar agzimda canlandi. Haklisin yine!!!
Sevgiler Sema

18:02  
Blogger Yelda Özyurt said...

Harika hazirlanmissin etkinlige, seni tebrik ederim, buyuk keyifle okudum, resimler cok hos olmus, sevgilerimle..

22:38  
Blogger ipek said...

Merhaba Dilek,
Fotoğraflar beni kendimden geçirdi, hele annenin güzel bahçesi..
Kağıtta çimlendirdiğin tohumlar tere mi yoksa su teresi mi??
Sorduğun ot çok ilginç. Endiv olabilir mi? Gerçekten merak ettim.
Sevgiler
ipek

09:47  
Blogger munevver said...

Dilek,latin çiçeğini çok seviyorum;ama,yendiğini bilmiyordum.Salatada nasıl kullanılıyor?
Verdiğin bilgiler çok güzel.Bu güne kadar,hep baklagil ve tahıl filizlendiriyordum.Sayende otun da filizlenebileceğini öğrendim.Nasıl düşünememişim?Tohum olunca her şey olabilir elbette.Teşekkürler.Çok doyurucuydu.
Nane Limon

10:17  
Blogger sevdamavisi said...

Dilekciğim,
Harika bilgile vermişsin çok hoşuma gitti okurken. O kadar ot çeşidi var ki öğrenecek çooook şeyimiz var. Yalnız sonda yayınladığın otu tanıyamadım. Hindibaya benzetmiştim ilk bakışta ama dikkatli bakınca farklı bir ot olduğunu farkettim ve merakla bekliyorum cevanı. sevgiler

10:18  
Blogger Tuba said...

Dilek merhaba,
Latin cicegi benim bahcemde de var. Aslinda ben cicek niyetine ekmistim. Demek yeniliyormus? Hic haberim yoktu,

18:52  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Dilek,
Çok güzel fotoğrafların, aklıma giderek bizi daha da çok içerisine çeken kyraklık sorununu getirdi...İnş. çocuklarımız da bu yeşillikleri görür onlarla büyüyebilirler.Sevgiler....

08:11  
Blogger Dilek'ce said...

Semacigim, benim de cok cok "aaa öyle mi?" anlarim oluyor. Aslinda artik daha fazla yazmaya karar vermistim ama hala düsümü gerceklestiremedim. Insallah olacak...

Tesekkürler Yeldacigim. Resimlerin üzerine yazi yazmaya özendim de;) Evcinim gibi;)

Ipekcigim sagol, annemin bahcesinden cok güzel resimlerim var bir arkadas istedi bakalim basarabilirsem geri kalanlari da ekleyecegim. Ipekcigim tohum paketimi attim. Fakat bir tane daha olmasi gerek onu bulur bulmaz emin olmak icin bakacagim benim bildigim bahceteresi suteresi degil. Latin eminim ayni metodla sutteresini de filizlendirebilirsin. Bu arada ot endiv degil aslinda fakat bekleyelim birazcik daha. Olmazsa bir giris hazirlarim;)

Sevgili Münevvercigim yapragini dalini cicegini kullanabiliyorsun. Taze ve ince yapraklari olmasina dikkat et. Ince ince kesip salatana ekliyorsun diger otlar gibi. Cicegi cok dekoratif oldugundan daha cok bütün konuluyor fakat onlari da ince ince kesebilirsin. Ciceklerinden sirke yapilabilcegini Fethiye'Den ögrendim. Goncalarini da kaperi gibi tursulastirip kullanilabiliyormus bunu yeni ögrendim. Hic yemedim denemedim fakat birgün yapmaya tatmaya kararliyim;) Tohumlarin cimlenip kullandiginda nasil buldugunu haber ver Münevvercigim:)



Sevdamavisi gercekten cok sey ögrendik bu otlarin hepsine ulasamasak da arsiv hizmeti görecek benim icin. Sen sanirim cok yaklastin soruma:)

Tubacigim ne güzel bahcende olmasi. Hemen bir kosu dene tazecik yapragini ve cicegini. Insan ilk anda cicek yemegi garipsiyor fakat tadi sana cok tanidik gelecek:) Artik yapraklari salatalarini tatlandirir ve cicekleri de kendilerini süsler. Kani temizlemekle birlikte bir cok faydali özelligi varmis.

Bir Fincan Keyf, inan hic bu postum da küresel isinmayi falan düsünmemistim. Bir an sanki bu resimleri de yayinlamanin isinmayi destekledigini düsündüm alakasi olmasa da bu konu beni cok etkiliyor. Gelecegimizle kesinlikle daha dikkatli hareket etmeliyiz ki bizim yavrularimiza ve baska nesillere güzellikler kalabilsin. Bu yil kisi sevmeyen benin bile kisi aramasi olmasi gerekenin olmamasini farketmek ne üzücü aslinda...

SEVGILER HERKESE

11:06  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Dilek,
Bu etkinlik sayesinde çok şeyler öğrendik ve tanıdık..Ülkemizde meğerse ne otlar varmışda haberimiz yokmuş..Ellerine ve yüreğine sağlık..
Ayrıca Latin çiceğinin yendiğinide ilk kez duydum Dilek'ciğim..
En sonda resmini gördüğüm otları ise kerevize benzettim..Beyaz saplarının tuzlanıp yenildiğini biliyorum..(kerevizse tabiiki)
Amerika'da yaşayan arkadaşlar bilirler ve masalardan da eksik edilmez kereviz sapları..
Yinede merakla bekliyor olacağım yanıtını..Sevgiler..

14:41  
Anonymous Adsız said...

merhaba Dİlek, bu etkinlik ne kadar faydalı oldu. ve sen ne kadar dolu dolu hazırlanmışsın..

Resimler baştan çıkarıcı...

Ellerinize sağlık...

Sımmsıcak sevgilerimle..

20:05  
Blogger tarikbelma said...

merhaba dilek!
kresse pamuktada yetisiyordu dimi?
atmaya kiyamadigim camdan yogurt kaselerim var, onun icine pamuk doldurup tohumlari eksem güzel olurmu acaba? :)
öptüm
ne zaman görüsüyoruz?

sana hayirli isler, masallah ifede büyüyor masallah tüh tüh tüh :)

22:31  
Blogger tarikbelma said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

22:31  
Blogger Oya Kayacan said...

Dilek'çiğim, Fındık Zamanı rüyalarımız gerçekleşmek üzere malum, şimdi de yerini kabaklı tarifler aldı. Belki logo değiştirirsin ve de yine omuz verirsin diye yazıyorum...

Fotoğrafların olağanüstü. Ben de makine değiştirmek üzereyim. İnşallah iyi bir seçim yaparım.

Resim üstüne yazı nassı yazılıyo yaw nassı? Kimseler okumasın burayı aman, çok özel bunaklara mahsus sorularımdan biridir 8~))

08:24  
Blogger Tuhfe said...

Dilekcigim ellerine saglik. Tere filizini ben de cok seviyorum. Roka filizi de cok guzel.
Fotograftaki cok meraklandirdi beni hic yabanci gelmiyor ama, cok merak ettim dogrusu! Atiyim belki tutar :) Salgam otu mu? Sanki marul cesitlerinden biri gibi de duruyor! Ispanak cesidi de olabilir? Neyse bu kadar atmak yeter!
Iyi hafta sonlari dilegimle.

13:59  
Blogger İpek Kuscu said...

Dilek'ciğim sana bir kaç sorum olacaktı? ama mail adresini göremedim.Miscilek@hotmail.com'a boş bir mail ile , adresini iletirsen çok sevinirim.Öptüm.

22:58  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Gül, evet cok degisik otlarla tanistim ben de bu etkinlik sayesinde. Eminim daha cok fazla ot vardir da bizler tanimiyoruzdur memlekette.

Zerrin-Miss cok tesekkürler! Simsicak sevgiler geriye:)

Belmacigim, yetisiryor yetismesine de gercekten elimde yetistirdim diye mutlu olmak icin yetistir. Aldiklarimizdaki muntazam sekilde olmuyor tabi ki kendi yetistirdiklerimiz. Belmacigim ikimize uyan bir zamanda bulusalim. Mailleselim. Belki Zürich'e de geliyorsundur antremana? Biz IFE ile senden tarafa sadece IFEnin tatilinde gelebiliriz.

Oyacigim hemen degistirdim bugün logoyu:) Bu da hayirli olur insAllah! Oyacigim makine secimi önemli, baskalarinin önerilerinden cok sen nicin kullanacaksan o özelliklerinin iyi olmasina bak.
Resim üzerine yazi ise kolay aslinda cizim programin varsa. Ben sana mail atmaya calisirim.

Hosgeldin Tuhfecigim! Roka filizi inanir misin o kadr görmeme ragmen bu konularla bu kadar hasir nesir olmama ragmen bilerek yemedim hic;) Tere filizi de iyi oluyor denemek isteersen Tuhfecigim. Resimdeki otu aciklayacagim yakinda fakat postu düsündügüm gibi hazirlamak icin bir iki tarif yapmam gerek, resim icin;) Zaman aliyor...

Ipekcigim mail attim.


SEVGILER

10:06  

Yorum Gönder

<< Home